donderdag 13 juni 2019

In moeilijke dagen brengen welgemeende woorden troost

For English, please use the translate function in the sidebar

Als ik dit bericht schrijf regent het flink buiten alsof het weer zich aangepast heeft aan mijn kaart.
Monoprint is de opdracht van deze week, op school hebben we dit vele malen als opdracht gekregen, ik genoot altijd intens van de creatieve uren op school.


Monoprint is een druk techniek, en je kunt er zelf een draai aan geven dat is nu het leuke ervan. Dit keer een veer snijmal uitgestanst en deze gebruikt voor de monoprint.
Ik heb een klein uur aan deze kaart gewerkt, ik wil nooit iemand te kort doen en vind het lastig om te zeggen of het voor een beginnende/ervaren of zeer ervaren kaartmaker is wat ik maak. En oefening baart kunst, zo zijn we allemaal begonnen.

Wat is monoprint, monoprint is een druktechniek waarbij slecht èèn goede afdruk kan worden gemaakt. De techniek word ook wel monotype of monotypie genoemd. Op de plaat word met verf of inkt een afbeelding gemaakt, terwijl de verf nog nat is word deze afgedrukt op papier.
Je kunt wel  nog een afdruk maken maar deze zal niet zo zichtbaar zijn als je eerste afdruk.

Het was ontzettend leuk om weer eens om met deze techniek te werken ik ben tevreden met het resultaat.

De gehele kaart

Mijn basis kaart is zwart, daar boven op heb ik een grijsgroen oplegvel uit gestanst, deze stans die ik gebruik heb is van Decotime, Disa Direct sales b.v. Het zijn er 3 in opvolgende maten.
Ik heb de 2 kleinere van de 3 genomen, als eerste ben ik begonnen om mijn kleuren klaar te leggen en deze keer ben ik niet veranderd van kleuren.

Close up linker zijde van de kaart

Om een staande kaart te krijgen leg je de snijmal aan de bovenzijde net iets voorbij je gevouwen cardstock zodat je niet aan de bovenzijde door de twee lagen snijd.

Hier in de linker hoe close up kun je zien dat het maar
 een fractie is wat er boven uit steekt.

Daarna zijn de veren uitgestanst, deze heb ik op een vel papier gelegd dat al was bewerkt met  watercolors van Service Pack b.v. de blauw groen tinten heb ik gebruikt.
Ook de veren zijn bewerkt met de watercolors.
Gebruik je watercolors dan moet wel snel werken het droogt snel op.

De materialen

Hier bovenop heb ik mijn uitgestanste  grijsgroene papier gelegd en goed aangedrukt met een plexiglas plaat.

Tip! gebruik een stuk plexiglas plaat of je stempelhulp om het aan te drukken, het maakt je afdruk mooier.

De tekst op deze kaart is van Nellie choice tekst stempel sencs005 het is echt een hele fijne troostende tekst.

Hebben jullie ook wel eens een mono print gemaakt.

Vond je het leuk of maak je toch liever iets anders.

Tot de volgende week en alvast een fijn weekend gewenst.


 

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Hobby Beurs - Grijs /groen - Zwart 

 * Stempels/ Stamps *
Nellie`s choice tekst stempel sencs 005

 * Snijmallen/ Dies*
Decotime, Disa Direct sales b.v.

 * Inkt / Ink*
Memento 902 Gray flannel

 *Overig/Rest*
Lijm

6 opmerkingen:

  1. Ik had er nog nooit van gehoord Anita,wat een prachtig resultaat!!
    Fijne dag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Anita,
    prachtige techniek en een hele stijlvolle kaart is het geworden, bedankt voor de uitleg!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi geworden Anita, prachtige kleurcombinatie ook.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===