vrijdag 7 juni 2019

Live, Laugh and Love sketch

Vandaag heb ik voor jullie weer een sketch gebruikt, 1 van mijn favoriete opdrachten.  😁
Eigenlijk de perfecte go to als je even zonder inspiratie zit, hebben jullie dat ook wel eens?

Live, Laugh and Love sketch - vmcdesigns.nl

Met behulp van de sketch is deze kaart heel gemakkelijk te maken, ook voor beginners en alles bij elkaar neemt het ongeveer een uurtje van je tijd in beslag. 
Maar voor ik verder ga met vertellen wil ik jullie weer even allemaal bedanken voor jullie lieve berichtjes op onze vorige blog berichten.


Voor deze kaart heb ik eens voor de afwisseling gekozen voor een roze basiskaart. 
De kaart zelf is 14.8 x 10.5 cm, hierop heb ik een zalm/ peach kleurige mat gelegd van 14.3 x 10 cm.

Daarna ben ik verder gegaan zoals in de sketch beschreven stond. Voor de rechthoeken (de gele en die met de bloemen) had ik niet de juiste maat snijmallen en toen heb ik rechthoekige snijmallen gebruikt die groter waren dan de nodig vlakken en heb ze daarna op maat gemaakt met diezelfde mallen.

Live, Laugh and Love sketch - vmcdesigns.nl
gebruikte materialen

Tip!
Rechthoekige en vierkante snijmallen kan je gemakkelijk kleiner maken door ze nog een keer te snijden met het papier op de gewenste maat onder de mal te leggen. Kijk dan wel goed dat de ander snijvlakken goed onder de mal vallen en niet schuin zitten

Alle rechte delen heb ik plat op de kaart geplakt. De cirkel en de dame op de stoel zijn verhoogd met foam tape en foam blokjes.

De dame en de stoel heb ik gekleurd met de nieuwe potloden van DecoTime deze zijn helaas niet met water te blenden.

Live, Laugh and Love sketch - vmcdesigns.nl
gebruikte kleurpotloden.

Tip! als je geen blenderpen hebt, kan je hiervoor ook terpentine met een doeselaar gebruiken. Neem hiervoor wel de geurvrije variant anders moet je je ramen open houden. 

Ik had geen snijmallen voor de dame en de stoel dus heb ik weer eens geprobeerd om ze met de hand uit te knippen. Gelukkig waren ze gemakkelijk uit te knippen. Ik denk dat ik toch maar weer eens moet gaan oefenen met knippen want het is stiekem toch leuk om te doen.  😁

Live, Laugh and Love sketch - vmcdesigns.nl
close up

Verder heb ik nog een beetje Nuvo Drops aangebracht op de sieraden van de dame om ze wat extra bling te geven en heb nog een leuk sentiment erop gestempeld in een bijpassende kleur.
En toen was mijn kaart alweer klaar.

Oh ja, zou ik bijna vergeten, dit was de sketch die ik gebruikt heb om deze kaart te maken.

Live, Laugh and Love sketch - vmcdesigns.nl
de sketch.




Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.




          Carina Veling
  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Wibra - Basiskaart
DecoTime - Patroon papier blok
Service Pack BV - Fancy Paper Pack

* Stempels/ Stamps *
Ebay - Stempel dame
* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - Dubbele banners
AliExpress - Grote rechthoeken 
Craft Sensations - Cirkel
* Inkt / Ink*
Versafine - Zwart
Archival inkt - Vibrant Fuchsia

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
DecoTime - Kleurpotloden

*Overig/Rest*
Nuvo glitter Drops - White Blizzard
Xenos - Doeselaar

8 opmerkingen:

  1. Je kaartje is heel mooi Carina, leuk plaatje ook,alles netjes gecombineerd!
    Ik vind sketches ook wel leuk maar ik maak er dan altijd zo’n gigantische bende van in de huiskamer haha ik heb een eigen bureau in de huiskamer en een hele grote gevulde hobbykast....fijne vrijdag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, Wilma. Het bij elkaar zoeken van alle papiertjes, kleuren en patroontjes is anders voor mij iedere keer weer een kunst.
    Ik heb dan namelijk een idee in mijn hoofd en dan wil ik daar persé dat papiertje erbij hebben wat natuurlijk helemaal onderop ligt.

    Ik heb een Atelier (*lees Garage) waar al mijn spullen liggen, maar sinds mijn operatie en sinds vriendlief mijn nieuwe lampen heeft opgehangen is het er 1 grote chaos.

    En nu zit ik dus voornamelijk in de woonkamer aan de tafel te werken en geloof mij, die zal er niet veel anders uitzien als die van jou. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kaart is schattig Carina, alles past goed bij ekaar, en bij mij ziet het er niet anders uit als ik aan het freubelen ben.

    Fijn Pinksterweekend

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Anita. Ik vond het bij jou laatst anders heel erg netjes opgeruimd.
    Of had je dat nog snel gedaan voor ik kwam? ;)

    En inderdaad het is alweer bijna Pinksteren.
    Hele fijne dagen
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Carina
    Prachtig leuk kaartje heb je gemaakt naar aanleiding van de sketch!
    Ik zit mideen in de woonkamer te knutselen aan mijn tafel en hoe ik het voor elkaar krijg snap ik zelf ook niet, maar tijdens het knutselen lijkt het wel alsof er een bom midden op mijn tafel is gevallen, terwijl ik heel netjes en gestructureerd was begonnen, schrale troost te lezen dat elke knutselaar hier mee kampt hihihi
    Liefs en fijn weekend
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Martha, dank je wel voor je compliment.
    Ik denk dat, als we in "creative mode" zitten we allemaal het elfde zijn.

    Creative mind, messy table/room. :)

    Jij ook een heel fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die is echt leuk geworden. De kleurtjes is vrij sfeervol en dat schattige oude dame vind ik tof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahaha Dank je wel Sandie, die oude dame stempels, of als didi stamp vind ik ook helemaal geweldig. Ik heb er dan ook meerdere van.

    Ik vond deze kleurtjes wel bij deze dame passen. :D

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===