maandag 3 juni 2019

mannenkaart

We hebben al weer Juni op de kalender staan, en dat betekend dat we aan de zomer gaan beginnen, het kan voor mij niet lang genoeg duren. Heerlijk veel buiten en lekker fietsen, daar genieten we van. Ook van jullie berichtjes op mijn vorige post heb ik weer genoten.😄.



Voor deze week mag ik jullie als thema een "mannenkaart"laten zien, sommige kaartenmaakster hebben moeite met het maken van mannenkaarten, maar eigenlijk valt het best mee en is het vaak een kwestie van hoe het "aangekleed" word, en daar zijn genoeg mogelijkheden in.
Deze kaart is echt niet moeilijk om te maken en kan door elke kaartenmaakster gemaakt worden, en echt veel aan tijd gaat er ook niet inzitten, met alle stanswerk erbij was ik met een 45 min. klaar.
Voor deze kaart ben ik begonnen met mosgroen karton van 13,5 x 27 cm en deze gevouwen op de helft en gemat met craft karton van 13 x 13 cm en hierop een design papier van 12,5 x 12,5 en deze heb ik eerst met een distresser bewerkt zodat de randjes wat "ruw" worden en de randen beïnkt met groene inkt.

Tip: in plaats van een distresser kun je ook heel goed de snijkant van je schaar gebruiken

Daarna ben ik begonnen met het aankleden van de kaart en heb een leuk rood "rastertje"gebruikt als ondergrond en hierop een vierkante kader geplakt, en vervolgens het leuke plaatje met de "oude"schoenen, een leuk hekje ervoor met een vogeltje hierop en een vogeltje op de grond, een verjaardags tekst voor de complete afwerking en mijn kaart was al klaar.

close-up van de mooie raster en de tekst.

Hoop dat deze mannenkaart je een beetje inspiratie heeft gegeven om ook zelf aan de slag te gaan om mannenkaarten te gaan maken, en ze zijn echt wel blij met een leuke toepasselijke kaart voor verjaardag of jubileum.

Wens jullie weer een hele fijne week toe en tot de volgende week





===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Karton - mosgroen - craft - rood
design papier - restje geel en groen

 * Snijmallen/ Dies*
Crealies -  XXL nr 42
Studio lichgt - corner ssl 150
Marianne design - vogels-
creatable - LR0457 - LR0458
collectable hekje - col 1423
  
*Overig/Rest*
Plaatje- distresser

4 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Willie, je hebt helemaal gelijk...zoals jij het zegt klinkt het niet zo moeilijk eigenlijk! Vrolijk mannenkaartje is het geworden!
    Fijne maandag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Willie
    Mooi vrolijk kaartje heb je gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Willie, ik maak zelf eigenlijk weinig mannen kaarten en als ik er maak steek ik daar over het algemeen meer tijd in dan in mijn andere kaarten.
    Ik denk dat het komt dat ik dan meer moet nadenken welke aankleding ik ervoor moet/wil/kan gebruiken.

    Die van jou is zoals gewoonlijk weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kaart is weer schitterend!! Leuke speling met de blokken en kaders. En de kleuren zijn ook goed op elkaar ingespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===