maandag 24 juni 2019

Monoprint met vlinder



Als ik dit bericht schrijf is het nog koud en guur, maar er zal toch ook nog mooie zomer volgen😊
Voor deze week staat bij mij als thema "Monoprint" dit is een heel breed begrip en er zijn tal van mogelijkheden als je kijkt op Pinterest of You tube word de keuze nog moeilijk. Zelf heb ik mijn eigen draai er aan gegeven en zal jullie hieronder de uitleg geven , maar niet voordat ik jullie weer heb bedankt voor de lieve berichtjes van vorige week.



Deze kaart is niet moeilijk om te maken en kan door iedereen wel gemaakt worden, zelf ben ik een klein half uurtje mee bezig geweest en het resultaat is ook geworden wat ik voor ogen had.
Ben begonnen met een wit linnen karton van 27 x 13,5 cm en deze dubbel gevouwen, deze gemat met een vel groen karton van 13 x 13 cm, dan is de basis al klaar. Vervolgens heb ik een aquarel karton van 12,5 x 12,5 cm gepakt voor de de bovenkaart. Deze heb ik bewerkt met distress-oxide inkt, ben als volgt te werk gegaan. Een plastic kaartenzakje gepakt (je weet wel,waar je de kaartjes in doet als ze klaar zijn) hierop het inkt kussen gedrukt in een felle kleur groen, dit vervolgens besprenkeld met water en met lichte dep bewegingen op verschillende plekjes afgedrukt op het aqaurel papier, dit zelfde heb ik herhaald met een donkere groene kleur en dit vervolgens even gedroogd met de heattool. Dan is er al een heel mooi achtergrondje ontstaan en kun je in principe het al "aankleden"met stempeltjes. Maar zelf heb ik voor een uitgebreide achtergrond gekozen en heb een stencil van de DDBD gepakt en deze op de twee hoeken bewerkt met expanding mousse. Dit geeft een heel leuk speels effect, ook heb ik hier een klein beetje embossingpoeder opgestrooid en ook dit weer verhit met de heattool waar door de expanding mousse "omhoog komt" en een beetje gaat bobbelen

Hierboven is het effect van de expanding mousse
 met de embossingpoeder goed te zien

De vlinder heb ik op groen karton gestempeld met metalic gilding polish wat een mooi glanzend effect weer geeft en deze uitgeknipt en op de kaart geplakt.  Tenslotte nog slotte nog de tekst afgedrukt met de zelfde gilding polish en een beetje bijgewerkt met de wink of stella pen wat ook een klein beetje glans af geeft. Rondom heb ik het bewerkt met een groene oxide inkt om nog een mooi effect te creëren.  Mijn bewerkte aquarel karton op de basiskaart geplakt. Een heel leuk thema om te doen en toch kun je hier niet nog een keer een zelfde kaart van maken omdat de achtergrond elke keer weer anders zal uitvallen.

Wat gebruiken jullie voor zelf gemaakt achtergrond technieken??
 Ook wel met inkt of toch iets heel anders?

Rest mij jullie nog een hele fijne week toe te wensen,laat gerust een berichtje achter vind het altijd super leuk om ze te lezen 😃



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper * 
Karton - wit linnen - licht groen
Waterart kippers - aquarel papier

* Stempels/ Stamps *
Vlinder - onbekend
Mariëtte Verhees - Sterkte

 * Stencils/ Masks* 
Dutchdobaadoo - mask art star stencil 470.715.112

* Inkt / Ink*
Distress Oxide - twisded citron - lucky clover 

 * Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Wink off stella - clear

 *Overig/Rest*
Nuvo - Expanding mousse Bramley Apple
Wow - Embossingpoeder super fine
Metallic gilding polish - Gold

14 opmerkingen:

  1. de hitte komt er aan !
    heel leuk kaartje, mooi
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wat was het warm Martina, en ook nog eens een plaknacht erachteraan. Bedankt voor je berichtje.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  2. Het is een waar kunstwerkje Willie, je hebt prachtige kleuren gebruikt en die mooie vlinder komt goed tot z’n recht! Fijne maandag xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach ja zo zie maar,gewoon wat uitproberen en het kan allemaal.
      Bedankt voor je berichtje.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  3. Prachtige kaart Willie, de expanding mousse daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Vind het een verrassend effect heeft op je kaart, alles past mooi bij elkaar. De vlinder vind ik helemaal super.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Expanding mousse is echt leuk om mee te werken,je kunt het op bijna alles toepassen.
      bedankt voor je lieve berichtje

      Liefs Willie

      Verwijderen
  4. Prachtige kleuren Willie, heel mooi geworden.

    Ik gebruik zelf van alles als ik achtergrondjes maak.
    Ik bewaar ook al mijn test projectjes, voor als ik in de toekomst een keer snel een achtergrondje nodig heb. Nadeel is dat ik tegen die tijd dan vaak niet meer weet wat ik precies gebruikt had en hoe ik het gedaan had. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier het zelfde verhaal Carina,misschien moeten we er meteen notitie van maken.
      Bedankt voor het langskomen.

      Liefs Willie

      Verwijderen
    2. Ik heb dat zo vaak in de planning, maar iedere keer vergeet ik het weer. ;)

      Verwijderen
  5. Idd. Monoprint kan ook met enige vloeibare product gemaakt worden. Zelfs met Melk. Je hebt echt een plaatje van gemaakt. gewoon mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja genoeg mogelijkheden voor dit thema en erg leuk om te maken.
      Bedankt voor je lieve berichtje.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  6. Hii hoi Willie
    Mooi gemaakt kaartje, prachtig deze achtergrond,
    Ik vind dat experimenteren ook altijd zo leuk!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O zo leuk om van alles uit te proberen,en als het resultaat dan ook nog toonbaar is. Kunnen we weer veel leuke dingen mee maken.
    bedankt voor je berichtje weer.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi kaartje! En de expanding mousse, heel leuk! Ik wil ook proberen/spelen met de mousse.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===