vrijdag 28 juni 2019

Stormy skies met stencils

Hallo allemaal, deze keer heb ik iets gebruikt van wat ik het liefste doe, achtergrondjes maken en tegelijk nieuwe speeltjes uitproberen. Zo ook deze 2 stencils, 1 ervan had ik gekregen van 1 van onze teamleden, haar man was zo lief geweest om er 1 extra te maken voor mij.

Stormy skies met stencils - vmcdesigns.nl

Met de juiste materialen is deze techniek ook voor beginners goed te doen, en kan je met een half uurtje voor de achtergrond klaar zijn, voor de rest had ik nog een klein half uurtje extra nodig. 

Voor deze kaart heb ik een dubbele kaart gemaakt van 21x8,5cm met daar bovenop de gestencilde mat van 20x7,5cm

De wolken op de mat heb ik gemaakt met een wolken stencil en blauwe inkt, erbij oplettend dat ik het onderste deel open zou laten. Op het onderste deel heb ik met een heuvel stencil en groene inkt het landschap gemaakt.
Tip! Hoe meer inkt je erop zet hoe intenser de kleur word, als je de inkt in verschillende diktes en lagen aanbrengt krijg je een natuurlijker effect.  

Stormy skies met stencils, close-up foto - vmcdesigns.nl
close-up

Tip! Als je geen stencils hebt zijn deze gemakkelijk zelf te maken, je kan hier namelijk ook karton voor pakken wat je dan in de gewenste vorm knipt, door de voor en achter zijde afwisselend te gebruiken krijg je iedere keer weer een ander motief.
Nadat mijn achtergrond klaar was heb ik een paar olifantjes gestempeld en uitgesneden met de bijbehorende snijmallen. Van fun foam heb ik ze daarna nog 1 keer extra uitgesneden om ze wat meer dimensie te geven.  Alle laagjes op elkaar geplakt en daarna aan het schuiven gegaan om de  beste positie te vinden om ze op de kaart te plakken.

Stormy skies met stencils, materialen foto - vmcdesigns.nl
gebruikte materialen



Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook deze techniek gebruikt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien in onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Clairefontaine - grijs 210g

Clairefontaine - creme 210g

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - Olifantjes

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - Olifantjes

* Stencils/ Masks*
MFT (DIY) - Hill Slide Stencil
AliExpress - Clouds Stencil

* Inkt / Ink*
Distress Oxyde - Stromy Sky
Distress Oxyde - Mowed Lawn
Archival - Watering Can
Archival - Shadow Grey
Versafine - Onyx Black

*Overig/Rest*
AliExpress - Fun Foam

4 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig kaart Carina, olifantjes zijn zo mooi...het is een prachtig resultaat! Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, Wilma.
    Ik vond hem zelf ook best wel geslaagd, en ja olifanten zijn idd heel mooie dieren.

    Jij ook een fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie wolken, super leuk kaartje, goede tip van het blenden.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, wolken maken vind ik tot nu toe het leukste om te doen met masking/stencilen. Ze worden idere keer weer anders. :)

      Jij ook een heel fijn weekend.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===