donderdag 20 juni 2019

Zoem zoem...... en een alternatieve mask gebruikt

For English, please use the translate function in the sidebar

Creatief bezig zijn is heel erg fijn, als het even kan elke dag, helaas heb ik geen kaboutertjes voor in en om het huis het werk te doen hihi, anders kon ik de hele dag wel doorbrengen met leuke dingen maken er zijn nog zoveel andere dingen die ik wil uitproberen.


Hoe lang heb ik aan deze kaart gewerkt, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet op de tijd gelet heb ik was aan het kletsen via Skype en dan gaat de tijd vlug, ik denk een 30 min en de kaart is door iedereen te maken. 
Bedankt voor alle leuke berichtjes op mijn blogpost.

Het kaartje moest wel vrolijk worden en dan is geel een mooie kleur. Deze keer een snijmal van Decotimecrafts van Direct sales bv. Deze had ik jullie al eerder laten zien op onze Facebook pagina.

De serie bestaat uit 6 snijmallen

Door de snijmal op een andere manier te gebruiken, ik heb ze namelijk uit enkel papier gesneden, en alleen de 2 grootste snijmallen gebruikt voor deze kaart, de eerste heb ik blank gelaten de tweede heb ik voorzien van een inkt randje om contrast aan te brengen, en precies in het midden gescoord en gevouwen, daarna pas vastgeplakt. Zo blijft het kaartje vanzelf staan.

Hier de materialen die gebruikt zijn

Voor de honingraat te maken heb ik een snijmal van Sizzix genomen, deze uitgestanst en als mask gebruikt.

Tip! gebruik hier voor je oude kerst/verjaardagskaarten, de achterkant is zo glad dat je hem uitstekend als Mask kunt gebruiken.


Nadat ik de banner gestempeld heb ben ik gaan kijken waar ik alles wilde hebben, zo dat je niet in de knoei komt door de banner, als je hem als laatste op de kaart gaat plakken.


De banner is op foam gezet en het is een super vrolijk kaartje geworden!! Je kunt hem gevouwen in een envelop versturen of niet gevouwen de keuze is aan je zelf, door dat je de vouw al gemaakt hebt is het duidelijk voor de ontvanger dat het kaartje los kan staan.


Wie van  jullie heeft deze snijmallen en welke variatie hebben jullie gemaakt.

Laat je kaarten zien op onze Facebook pagina!!

Van  deze groep Ha Creatieve Tips & Trucs  kun je ook lid worden.

Tot de volgende week, fijne dag gewenst.


    

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Craft Sensations - Geel linnenstructuur 

* Stempels/ Stamps * 
Craft Sensations - Bee happy set
Craft Sensations - Banner set 

* Snijmallen/ Dies*
Decotimecrafts van Direct sales bv - 1 van de serie van 6

 * Inkt / Ink*
Memento - Peanut brittle 802
Stazon black - SZ-31

 *Overig/Rest*
Lijm - Foam

11 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke kaart zeg.
    Ik heb die snijmal ook, maar ik moet eerlijk zeggen, ik vind hem het minst leuk van de hele serie....
    Vouw je hem niet, dan vind ik hem vrij groot, vouw je hem wel, dan is het weer zo klein.
    Maar de vorm is zo leuk, dus ik ga er toch weer eens een kaart mee maken.
    Goed oude, om die mask zo zelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Daphne, je hebt helemaal gelijk, omdat ik er een scorelijn in heb gemaakt krijg je een V vorm en blijft hij ook mooi staan. Dan vind ik hem zelf wel mee vallen in grote.
      Ik hebde serie snijmallen even na gemeten, toch zijn ze zowat allemmaal van de zelfde hoogte. Het is opties bedrog door de inham die deze mal heeft. Een oplossing zou kunnen zijn: dat je de grootste mal in 2 keer uitstanst, zo dat je de onderkant 2 cm verlengt, zou dat een optie voor je kunnen zijn.

      Groetjes, Anita

      Verwijderen
  2. Het is zeker een vrolijk mooi kaartje geworden Anita!
    De mal die jij nu hier gebruikt hebt heb ik niet maar wel een paar andere, moet zeggen dat ik er pas 1 van gebruikt heb...
    Fijne dag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Wilma, ik heb ze alle zes en verschillende gebruikt, ze zijn best wel leuk, geweldig voor de kerst want dan mag je tot 50 gram verzenden en daar kom je toch gauw aan met dit soort mallen. Maar goed dat ik een kerstkaarten liefhebber ben.

    Fijne dag, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de mallen ook en heb er een easel kaart van gemaakt. Weet helaas niet hoe ik hier een kaart van mij bij kan plaatsen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elly, bedankt voor je reactie op de blog. Je kunt de kaart op verschillende manieren delen.

      Blog
      Laat een link achter van je blog of social media waar je de foto hebt gedeeld.

      Facebook
      Dat kan in onze ledengroep Hobby Alternatief Creatieve Tips

      Email
      Stuur ons een email met de link van de blogbericht waarop je reageert met de foto als bijlagen.

      Fijne dag verder
      Sandie van der Graaf

      Verwijderen
    2. Dag Elly, Sandie was me al voor geweest, ik wilde het zelfde aan je voorstellen.
      Bedankt voor je bezoek aan ons blog, Ik hoop je kaart terug te zien op onze facebook pagina.

      Fijne dag, groetjes, Anita

      Verwijderen
  5. Hoi hoi Anita
    Eh deze mal heb ik ook maar juist ja, nog niet gebruikt dus..... gaat heus gebeuren, jij hebt er weer een mooie kaart mee gemaakt!
    Bedankt voor de inspiratie!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Martha, dank je, ze zijn leuk die snijmallen, ik kom tijd tekort ik wil nog zoveel maken hihi.

    Fijne dag, Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anita, je weet dat ik die mallen ook heb ;) helaas tot nu alleen tijd gehad om met 1 ervan te spelen.

    Ik vind die van jou prachtig geworden, ook ik heb er al aan gedacht om hem zo te gebruiken.

    Fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Carina dat jij ze ook heb ;) hihi ze zijn leuk in verschillende variaties. Wanneer je wat meer tijd heb laat maar zien wat jij er mee maakt :).

    Fijne weekend, Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===