zaterdag 13 juli 2019

Haal meer uit... snijmallen: Gevormde randen

Terwijl ik mijn bericht schrijf, vloog er een bijtje mijn huis in. Ik liet mijn mobiel vallen van de schrik. Gelukkig is mijn mobiel wel heel, en het bijtje is netjes weer mijn huis uitgevlogen. Ik denk dat hij mijn kaart zag en dacht dat de bloemen echt waren... hihihi 

Klinkt of we dit iedere keer op commando zeggen maar jullie reacties worden echt gewaardeerd. We zijn dankbaar dat we de gelegenheid hebben om leuke dingen te kunnen maken en jullie reacties maken dit nog meer persoonlijk. 


De kaart van vandaag is een beetje gevorderd maar met de nodige oefening kan enige persoon dit doen. Meeste werk is het stansen en stempelen. Dit nam me ongeveer 30 minuten om de kaart te maken.

 === Close-up Foto's ===

De eerste kaart is gemaakt met snijmallen, maar verderop heb ik kaarten gemaakt met de Cricut Maker. Dit geeft een idee hoe deze techniek ook op andere manieren gedaan kan worden. 

Kaart met gevormde randen 
Ik gebruikte de gedeeltelijk stansen techniek. Hoe ik deze kaart maakte zie je in mijn filmpje verderop in mijn bericht. 

Voor de basiskaart gebruikte ik dubbelzijdig bedrukte cardstock van Craft Sensations. De bloemen zijn gestempeld met Memento dye inkt als basis kleur en de schaduw is aangebracht met Make Art Blendable dye inkt. De Tekst is gemaakt met de Cricut Maker, drie keer uitgestanst en gestapeld op elkaar geplakt en vervolgens embossed met embossingpoeder. 

De volgende twee kaarten zijn gemaakt met de Cricut Maker. De binnenkanten van deze twee kaarten zijn ook te zien in het filmpje verderop in mijn bericht.

Voor deze kaart heb ik ook gewerkt met dubbelzijdig bedrukte cardstock. Alleen de voorste rand is vervormd met een SVG cut file. 


Kaart met gevormde randen

De bloemen zijn van WaterArt papier en de zilvere lijnen alsook de binnenkant van de bloemen zijn gedaan met de Foil Quill en de Cricut Maker.

Verder zijn de bloemen gekleurd met Perga Color markers van Pergamano.

Voor de volgende kaart heb ik alleen de oplegkaart een vervormde rand gegeven.

Kaart met meerdere oplegkaarten met gevormde randen
Voor de oplegkaart en bloemen/ zonnetjes gebruikte ik craft cardstock. De tekst alsook de bloemen zijn gedaan met de Foil Quill en de Cricut Maker. De binnenkant van de bloemen zijn gekleurd met paint markers omdat dit meer dekkend is dan de Perga Color markers.

=== Filmpje === 


Gaan jullie of zijn jullie juist terug van vakantie? Wat waren of zijn jullie hobby plannen?

Fijn weekend!!!

             Carina Veling

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
Craft Sensations - Design papier
Kippers Hobby - Water Art aquarelpapier
Marianne Design - Pretty Papers Bloc Mixed Media Pastel

* Stempels/ Stamps * 
Craft Sensations - Clear Stamps and cutting Dies - bloemen

* Snijmallen/ Dies* 
Craft Sensations - Clear Stamps and cutting Dies - bloemen

* Inkt / Ink* 
Tsukineko - Memento Dye inkt - Sweet Plum - MD506
Tsukineko - VersaMark inkt
Wendy Vecchi - Make Art Blendable dye inkt - Violet

* Embossing * 
Nuvo - Embossing poeder Classic Gold

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils * 
Pergamano - Perga Color - Donker geel (nr 2)
Pergamano - Perga Color - Licht geel (nr 1)
Pergamano - Perga Color - Paars (nr 5)
Service Pack BV - Paint Marker - Geel

*Overig/Rest*
Cricut Maker
We R Memory Keepers - Foil Quill
Tonic Studios - Tim Holtz - Stamp Platform
Tonic Studios - Tim Holtz - Schaar
Ranger - Glossy Accents
TODO - Stansmachine
Vaessen Creative - Heat tool
3L Scrapbook Adhesives - EZ Runner Grand
Foam tape

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaarten Sandie!
    Ik heb het hele filmpje bekeken en heb er echt wat van geleerd!
    Fijn weekend en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk idee "haal meer uit je snijmallen" het is toch elke keer weer anders en verrassend. De kaarten zijn mooi geworden.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Sandie
    Prachtige kaarten zijn dit zeg, mooi zoals je mallen hebt gebruikt!
    Duidelijk filmpje weer!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee en een zeer duidelijk filmpje!!
    Dank je wel daarvoor.
    Het is mij helemaal duidelijk een ik vind je kaart echt prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk zal dit zijn als je dierjtes, feetjes of mensen gebruiken. Alles denk ik zal met dit techniek mooi uitwerken. Dankje wel Daphne

      Verwijderen
  5. Vind ze allemaal prachtig geworden Sandie,
    bij Dahpne hierboven had je het over diertjes.

    Ik zie zo'n kaart al helemaal voor me. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===