zaterdag 27 juli 2019

Haal meer uit.... Stempels: Animatie

Ik ga liever niks zeggen over het weer. Wat wel leuk is, is dat mijn man bijna vakantie heeft. Weer wat leuks buiten de deur doen.

Sliderkaarten zijn best leuk te maken. Hiervoor heb je ook vele snijmallen en sjablonen die je helpen kan. Maar ik wou kijken hoe ik met één stempel, beweging in het ontwerp kan creëren. 


De kaart in zijn geheel nam wel lang, omdat ik ook met potlood heb gekleurd. Het maken van de slider gedeelte gaat wel snel. Al met al nam deze kaart me ongeveer 45 minuten. Dit is ook door iedereen te maken. 

=== Close-up foto's ===

Ik heb maar één kaart gemaakt, omdat ik een soort van reeks wil beginnen van hoe je animatie/ beweging kunt aanbrengen aan stempels.

Voor deze kaart heb ik wat oudere stempelsets gebruikt van Craft Sensations. Het meisje met de camera gaf me het idee voor het bewegende camera effect. Dit is een subtiele beweging maar dit is toch interactief. 

Kaart met interactieve slider effect 
Ik vind het lastig om de kaart zo met foto's uit te leggen, daarom zeg ik niet veel over de slider gedeelte. Dit is terug te zien in mijn filmpje verderop in mijn bericht. 
Tips! 
  • Meestal gebruiken we allerlei producten met sterke geuren om de strepen van kleurpotlood te verwijderen en de lagen kleur goed te blenderen. Maar wist je dat je ook emboss inkt kan gebruiken? Let er wel op om de "clear" soort te gebruiken. Sommige emboss pennen kunnen ook werken, maar vermijd de pennen als die blauwe emboss inkt heeft. Dat heeft invloed op de kleur. 
  • Heb je geen Magic Mover zoals die van Joy! Crafts, kan je dit makkelijk zelf maken met een strookje papier. maak een rechthoek uit het strookje papier en snij er tabs in die keert dat de rechthoek uit de gleuf valt.
Op de volgende foto zie je de camera van dichtbij. 


Door de handen samen met de camera uit te knippen geeft dit het idee dat haar armen samen met de camera bewegen. In de originele stempel zijn geen armen geschets, daarom helpt dit als je de handen samen met de camera uitknipt.  

=== Filmpje === 


Heb je zelf al geprobeert om een stempel op een alternatieve manier te gebruiken? 

Fijn weekend!!!

             Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Joy!Crafts - Basiskaart 13,5 x 13,5 cm
Kippers Hobby - WaterArt aquarelpapier
Strookjes karton

 * Stempels/ Stamps *
Craft Sensations - reeks met meisjes

* Inkt / Ink* 
Tsukineko - Versafine - Onyx black

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils * 
CretaColor - Karmina kleurpotloden
Staedtler - Pigment liners

*Overig/Rest*
Joy!Crafts - Magical Movers - 6200/0111
WRMK - Precision Press
Tim Holtz - Schaar
Vaessen Creative - Corner & Notch punch
Ranger - Emboss It Dabber Clear
Ranger - Glossy Accents
Verdoezelaar
Sticky tape
Foam tape
Hobbymes

7 opmerkingen:

  1. Een hele leuke kaart Sandie! Mooi duidelijk filmpje heb je gemaakt.
    Fijn weekend en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kaartje Sandie en leuk gedaan.
    Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is heel leuk geworden Sandie, ik ga nu even kijken hoe je het precies gemaakt hebt.

    Fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===