vrijdag 5 juli 2019

Kleurige mandala's

Een hele tijd terug, zo rond de tijd dat wij allemaal samen waren voor een gezellig meiden weekend, had ik een stempelset binnen gekregen om kleurige mandala's mee te maken. Zo leuk om te doen, vooral als je heel veel verschillende kleurtjes gebruikt.
Schijnbaar vonden de anderen van ons team dit ook vandaar dus deze opdracht. 😉
Maar voor ik verder ga wil ik jullie bedanken voor alle lieve berichtjes op mijn voor gaande berichten en op die wat nog gaan komen.

Kleurige mandala's - vmcdesigns.nl

De kaart zelf duurt niet zo lang om te maken, de meest tijd gaat in het uitzoeken van de kleurtjes en de posities waar je je stempeltjes neer wil zetten. Voor beginners ook goed te doen als je de Octagon Template ervoor hebt. 

Bij de eerste kaart heb ik het midden vrijgelaten en ben ik begonnen om 1 stempeltje uit de set iets uit het midden te leggen en heb deze toen 8 maal rond gestempeld. En zo heb ik iedere keer een nieuw stempeltje genomen, op de juist positie gelegd, een andere kleur inkt gepakt en weer 8 keer rond gestempeld.

Ik voeg hier even een filmpje toe van Marianne Design, deze legt uit hoe je de Octagon Template, ik heb een download beneden bij de materialen voor jullie erbij gezet, kan gebruiken.


Mijn eerste kaartje heeft een kleiner formaat dan gebruikelijk. Omdat ik de kaart helemaal gevuld wilde hebben met de mandala heb ik een 10,5x10,5 cm dubbele basis kaart gemaakt van wit karton. 
Daar boven op heb ik een mat gemaakt van zwart design papier van 10x10 cm om daar dan het gestempelde deel op te plakken.

Kleurige mandala's - vmcdesigns.nl
close-up kaart 1

Op de eerste kaart heb ik daarna nog een paar stras steentjes geplakt, een sentiment in het midden gestempeld en toen was hij klaar.

Kleurige mandala's - vmcdesigns.nl
Mandala Maker stempelset

Tip! Je hebt niet specifiek deze mandala stempelset nodig, je kan dit met iedere stempelset maken als er maar kleinere stempeltjes bij zitten.

Voor de 2de kaart heb ik een 15x10,5 dubbele basis kaart genomen en heb daar een mat op gelegd van 14,5x10 cm, bij toeval design papier gevonden in 1 van de kleuren van de inkt die ik gebruikt had.

Kleurige mandala's - vmcdesigns.nl
de 2de kaart

Bij deze kaart ben ik vanuit een hoek begonnen met stempelen, deze keer zonder de template maar gewoon met een acryl block. Het patroon loopt hierdoor niet overal gelijk, maar zoals je ziet kan het ook zonder de template. 

Kleurige mandala's - vmcdesigns.nl
close-up kaart 2
Om de 2de kaart verder af te werken heb ik op alle zilver kleurige ronde stempeltjes een druppel 3D lack gezet en boven in de hoek een sentiment geplaatst.

Tip! In plaats van de Octagon Template kan je ook de Wreath builder Template van Gina K Designs gebruiken, maar persoonlijk vind ik de Octagon gemakkelijker.


Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Clairefontaine - basis kaart wit 210g
Clairefontaine - mat wit 160 g
DecoTime - patroonpapier block 

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - Mandala set
AliExpress - tekst stempel

Versafine - Onyx black

*Overig/Rest*
Heutz Automaterialen -
strass steentjes . 😁
Viva Decor-
3D Lack

8 opmerkingen:

  1. De eerste kaart is schitterend geworden Carina, het is ook zo leuk om te doen. De tweede is ook helemaal top!! Je maakt de ontvanger er blij mee. Fijn weekend.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihihi dank je wel Anita, ik weet ook al de perfecte persoon die deze kaart heel mooi zal vinden.

      Jij ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. O Wauww Carina, wat vind ik -vooral- de 1e kaart mooi!
    Ik word altijd zo vrolijk van mandala’s met die prachtige kleurtjes!
    Ik heb ook het filmpje bekeken,wat handig zo!
    Ik zag die dingen wel eens in de winkel hangen maar snap nu waar ze voor zijn :) Fijn weekend gewenst en lieve groetjes, Wilma x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma.
      Als je het zelf ook een keer wil proberen, kan je op de link voor de template klikken, hij staat onderaan tussen de gebruikte materialen lijst. Daar heb ik hem neergezet om te downloaden.
      Dan hoef je hem niet te kopen. :)

      Jij ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    wat een leuke kaarten heb je gemaakt in de mandala vorm
    Bedankt voor het delen van het octagonpatroon, ik heb em gelijk opgeslagen en afgedrukt, die komt vast wel van pas!!!
    Fijn weekend,
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, voor je compliment.
      Heel veel plezier det de template, ik heb zelf uitgeprint en daarna gelamineerd. Dan blijft hij langer mooi.

      Jij ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===