donderdag 4 juli 2019

Reuse your old stuff to make a fairy house!!!

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn blogberichten. Mijn man en ik genieten van alle vrije tijd die we hebben en de dingen die we samen kunnen doen, zo heeft hij mij geholpen om de fles stuk te snijden voor in het fairy huisje geweldig toch.


Dit keer ben ik naar een goodwill store/ kringloopwinkel gegaan om een onderdeel voor mijn fairy house te halen.
Het maken van dit fairy house kost je wel een paar weekjes eer het klaar is, het word in gedeelte gemaakt, tussen door moet het goed drogen, en als het helemaal droog is dan begint het schilderen. Maar het is zo leuk om te doen.

Het is een theelicht houder om je theepot op te zetten, toen ik hem zag wist ik deze wilde ik voor mijn project boetseer. Op You Yube zijn er legio filmpjes die over fairy huisjes gaan en met verschillende materialen gemaakt, laat je inspireren.

De cola fles is op maat gesneden en vast geplakt met het lijmpsitool

Dit is wat ik gebruik heb.
Een theelicht onderstel
Lege cola fles
Aluminium folie
Lijm pistool
Klei die aan de lucht droogt
Acyl verf
Vernis
Modeleer tools
Een metalen zeefje

De omwikkeling met aluminium folie

Ik heb normale aluminium folie gebruikt, en deze om de cola fles bevestigd en vast gezet met het lijmpistool.

De eerste laag klei

De klei is gemakkelijk uit te rollen in een ronde lap van bijna 1.5 cm dik en deze is geplaatst op de aluminium folie en goed aandrukken.

Met de modeleer tools trek je er streepjes in.

Na dat dit gebeurt is ben ik begonnen met de ranken, blaadjes, bloemen en de muis en slang te maken.
Het mos heb ik gemaakt met het metalen theezeefje, je duwt een bolletje klei door het zeefje heen, snijd het af  klein beetje nat maken aan de onderkant met je vinger en leg het op het dak voorzichtig aandrukken. Als je eenmaal begint aan je dak dan wel alles in een keer afmaken.

Ik heb een slang en een muisje vast gezet op het dak

Dit alles heb ik een week laten drogen, hierna ben ik begonnen met beschilderen, alles bij elkaar neemt dat een paar uurtjes in beslag. 

Zij en achterkant van het huisje met het mos op het dak

Ik heb een groot stuk aluminium folie genomen en daar mijn kleuren verf op gedaan, sommige kleuren had ik niet die heb ik zelf gemengd.
Primare kleuren zijn blauw, geel en rood deze kun je met elkaar mengen om andere kleuren te krijgen, bv blauw en geel maakt groen, blauw en rood maakt paars, geel en rood maakt oranje. Er zijn diverse You Tube filmpjes die je laten zien wat je kunt mengen.


Met veel plezier heb ik aan dit project gewerkt, natuurlijk kun je nog veel meer gaan maken, om zo een leuk fairy dorpje te maken in je tuin, ik zou het wel een overdekt plekje geven, en het niet in weer en wind laten staan.

Vinden jullie het leuk om van klei iets te maken, laat het zien op onze  Facebook pagina Ha creatieve tips & trucs.

Fijne dag en graag tot de volgende week.



 
===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

*Overig/Rest*
Havo B.V. - Deco Modelling Clay Stone look - Airdrying
Aluminium folie  - Plasticfles _Glue gun - Deegroller 
Modeleer tools - Aardappelmesje -Acryl verf

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk gedaan, maar da's een afdeling waar ik me niet aan waag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Johanna, dank je leuk je hier op ons blog te zien. Het is echt heel leuk om te doen.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is nu hij af is heel leuk geworden, ik ga je dit niet nadoen.
    In ieder geval niet met mijn "kapotte" nog steeds pijnlijke handje.
    Maar ik heb gelukkig wat anders in 3D voor de opdracht. ;)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, heeft even geduurd maar hij is klaar, ik ben benieuwd naar jouw opracht. :).

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Anita
    Wat een prachtig kunstwerk heb je gemaakt, slim van je om een fles te bekleden, echt een pronkstuk om ergens in hetboog weg te zetten!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Martha, het is zo jammer dat ik de muis en de slang niet duidelijker op de foto kreeg, die zijn zo schattig.
    Bedankt voor je berichtje.

    Liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===