maandag 15 juli 2019

spiegeltje, spiegeltje aan de wand....

Voor deze week weer eens heel iets anders gemaakt,had als opdracht iets te maken met boetseren.
Dan kan ook weer heel veel zijn, maar ik heb een vormpje gemaakt in een embossingsmal van klei en deze verwerkt op het onderstaande make-up doosje.  Leuk dat jullie weer gereageerd hebben op mijn vorige post.


Dit is voor een beginnende hobbyist wat moeilijk om te maken,als je nog nooit iets met mix media hebt gedaan is het raadzaam om hier een workshop in te volgen zodat je leert over verschillende materialen die er zijn om iets op te "pimpen" en hoe je het gebruikt. Ook is er veel op You tube en Pinterest te vinden hierover en ik kan je zeggen als je er mee bent begonnen het ook zeer verslavend werkt, maar ook nog eens heel leuk is om te doen.

aan de binnenkant van het dekseltje zit een spiegeltje, vandaar mijn tekst bovenaan.

Als eerst ben ik begonnen om het dekseltje te verwijderen, en heb daarna alles in de zwarte gesso gezet en dit aan de lucht laten drogen. Een dag voor ik ben begonnen met het kistje had ik al de klei in een embossingmal gedaan omdat dit een lange droogtijd nodig heeft. Heb de klei heel voorzichtig uit de mal gehaald om het niet te laten breken. Hier zijn ook speciale mallen voor te koop ,maar die heb ik (nog) niet en heb dit dus als alternatief genomen en dat ging primašŸ˜‰ .

een voorbeeld van de mal en de klei
en hier de mal nadat het is bewerkt met de gesso.
Tip: je kunt om een doosje op te pimpen van alles aan "waardeloos" materiaal"gebruiken,zoals kurk, knopen, dopjes, oude ritsen, etc etc.

 Ook dit heb ik in de zwarte gesso gezet en laten drogen. Vervolgens een stukje ribbelkarton gescheurd en ook met zwart gesso bewerkt. Toen alles droog was heb ik met een Dutch dobaa do stencil wat verschillende accenten aan gebracht met expanding mousse van Nuvo aan de boven en zijkanten van het doosje en dit verwarmt met de heattool.

Hier zijn de "bolletjes"goed te zien

 Door de warmte gaan dit mooi "opbollen" wat een heel mooi effect geeft en hier heb ik wat metallic gildig wax goud en embellishment mousse oud rose met de vingers aan gebracht voor een "oude look". Ook heb ik het hele doosje zo bewerkt met gilding wax en mousse   door zo hier en daar een "veeg"toe te voegen met de vingers. Vervolgens heb ik het dekseltje voorzien van een soort stro wat je een beetje uit elkaar moet trekken en ook hier zwarte gesso op gedaan dat zet het dan ook meteen vast op het dekseltje en hierop de deksel verder "aan gekleed"met natuurlijk mijn mooie klei malletje, het stukje ribbelkarton wat bloemen, 2 stokjes, een blaadje, een sleutel en een mooie roos. Tenslotte het dekseltje weer bevestigd op het doosje.

Vinden jullie het leuk om met klei te werken? 

Laat gerust je werkjes zien op onze facebook pagina.




===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 


* Stencils/ Masks*
Dutch do baa doo - faded dots 470/715.004

 * Embossing * 
Marianne Dessign - Ovaal LR0293 

*Overig/Rest*
Blank kistje
Nuvo - expanding mousse -  embellishment mouse
Metalic - gilding wax
Gesso - zwart
klein stukje klei
roosje- bloemen- sleuteltje
Lijm pistool

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie creatie heb je gemaakt Willie, knap hoor!
    Kleien kan ik helemaal niet.
    Fijne maandag xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Wilma kleien is helemaal niet moeilijk,en altijd leuk om er een alternatief voor te bedenken. bedankt voor je lieve reaktie.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  2. Willie het is erg leuk geworden, leuke oplossing voor het boetseer thema. Je hebt mij op een idee gebracht.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja Anita,zo zie je maar weer,we helpen elkaar en het is een leuk alternatief voor boetseren.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Willie
    Wat een goed idee om snijmallen te gebruiken , het resultaat is echt prachtig! Wat een leuk doosje is het geworden !
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Martha bij gebrek aan wat anders ga je grenzen verleggen,was ook eerst wel uitproberen of het wat zou zijn,maar vind het wel een goed alternatief.
    bedankt voor het langskomen en je lieve berichtje.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh, idd een goed idee om snijmallen te gebruiken.

    Vind je doosje ook prachtig geworden. Er zullen er vast nog wel een paar volgen, of niet?
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten Carina,dit is zo leuk om te doen,lekker kliederen en dan zien wat het word.

      Liefs Willie

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===