maandag 1 juli 2019

Vrolijke achtergrond


Deze week had Natasja de eer om een thema voor ons te bedenken, en moet zeggen dat ze een heel leuk thema heeft bedacht! Maak een achtergrond met een maskstencil, en kon me weer lekker uitleven met mijn oxide inktjes en een leuk maskstencil van DDBD.
Jullie hebben weer ontzettend leuk gereageerd op mijn vorige bericht😉. Dank je wel.



Ook dit is niet echt moeilijk om te maken en vrij snel klaar, al heeft het inkleuren wel enige kennis nodig, maar dit is ook heel goed te vervangen door een plaatje en geeft dan ook een heel leuk effect.
Totaal  incl. het inkleuren ben ik ong. een uurtje bezig geweest om het gewenste resultaat te bereiken.

Voor de basiskaart heb ik paars karton gebruikt van 21 x 21 cm en deze over het breedte dubbel gevouwen en hierop een zwart karton van 20.5 x10 cm geplakt. Vervolgens een waterart aquarel karton van 20 x 9,5 cm gebruikt voor de achtergrond. Hier heb ik eerst de stempelafdruk gezet, en daarna ook op maskeerpapier en dit uitgeknipt en op het stempelafdrukj gelegd zodat dit is af gedekt voor het maken van de achtergrond. Toen dit met een tape aan de onderkant vast geplakt op mijn "kliedermatje"  en hierop het maskstencel opgelegd en bevestigd aan de zijkant met een tape zodat het niet kan verschuiven en ben met lichte draaibewegingen met een sponsje begonnen met de blauwe inkt boven aan in de hoek. Toen dit het resultaat had zoals ik het had bedacht met licht rose hetzelfde gedaan, en daarna nog een hele lichte groene kleur.


 En dan komt de "verrassing" , want dan gaat het maskeer papier er af en komt mijn "echte" stempel afdruk te voorschijn. En deze heb ik ingekleurd met de studio lichgt markers en bovenaan de met goudkleurig inkt de stempel  Happy Birthday to you  afgedrukt en mijn kaart is klaar😃. Dit was weer een hele leuke opdracht om te maken.

Maken jullie we eens kaarten met een maskstencil als achtergrond?
 Graag zien we ze voorbij komen op onze hobbyalternatief facebook pagina.



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
 Karton - paars - zwart
Waterart kippers -  aquarel papier

 * Stempels/ Stamps 
 Studio lichgt - basic A6 stamp SL 226
  * Stencils/ Masks* 
 Dutch do ba doo - Flower swirl

* Inkt / Ink*
Distress oxide - Salty ocean - crushed olive - picked rasperry
Versafine -  Onyx black
Studio light -  markers 






8 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kaartje Willie, prachtige zachte kleurtjes en het mooie stempeltje schitterend ingekleurd...een geslaagde kaart!
    Fijne maandag en lieve groetjes, Wilma. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma,leuk dat je weer langs bent geweest.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  2. Hoi hoi willie
    Ik zag je reactie op wilma net en toen viel mij de profielfoto ineens op, ben je pas getrouwd? Ziet er mooi uit!
    Wat een leuk kaart met de maskertechiek goed gelukt en mooi van kleur!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Martha, ben 12 jaar weduwe geweest en afgelopen maart hertrouwd.
      bedankt voor je berichtje.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  3. Prachtig kaartje Willie, super kleurtjes.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Anita,hele subtiele kleurtjes toch?

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi geworden Willie.
    Prachtige kleuren ook

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===