vrijdag 16 augustus 2019

Glitter, glitter en nog eens glitter

Vandaag van mij een vrije keuze, kan ik eindelijk eens met mijn glitter spelen zonder dat mijn hele huis vol ligt. Vandaar ook de titel "Glitter, glitter en nog eens glitter"
Bedankt nog voor jullie bezoekjes en reactie op onze vorige blog posts.

glitter, glitter en nog eens glitter - vmcdesigns.nl

Het is zo leuk om weer eens te kunnen spelen zonder een vaste opdracht, en dit ging eigenlijk zo snel dat ik maar meteen 3 kaarten heb gemaakt. Ik denk dat ik per kaart een half uurtje of zo bezig ben geweest en het is zo gemakkelijk dat ook beginnes dit kunnen doen.


Voor al mijn kaarten heb ik gebruik gemaakt van verschillende stencils en iZink diamond glitter paint. Het voordeel van deze glitter is dat het een pasta is, dus de glitter blijft goed zitten. Je kan deze glitter pasta zelf op textiel gebruiken.

glitter, glitter en nog eens glitter - vmcdesigns.nl
iZink diamond glitter paint. 

Enige waar ik wel nog een keer op zoek naar moet is een goede tijdelijke spray lijm om mijn stencils op de plaats te houden, deze kaarten zijn nog gemaakt met het vastzetten met tape. 

De glitter pasta is ook heel goed gemengd te gebruiken, alles wat er overblijft kan je weer uitsmeren op een stukje karton, alle kleuren zijn wel met elkaar vermengd, maar toch apart zichtbaar.

glitter, glitter en nog eens glitter - vmcdesigns.nl
karton met de restant glitter.

Als deze goed droog is, wat eigenlijk ook nog eens heel snel is want afhankelijk van de dikte van de laag is het binnen een half uur tot een uur droog, kan je de stukjes karton met glitter gewoon gebruiken om woorden, letters of figuren uit te snijden, of je gebruikt het als achtergrond.

glitter, glitter en nog eens glitter - vmcdesigns.nl
voorbeeld van een uitgesneden woord. 

Maar nu terug naar mijn kaarten, bij 2 ervan heb ik verschillende kleuren glitter pasta aangebracht op de stencil en toen heb ik deze met een oude bankpas mooi glad eroverheen uitgestreken. Zodanig dat alle figuurtjes gevuld werden met de glitter. 

Tip! als er op de stencil figuurtjes staan die je niet wil gebruiken kan je deze afplakken met schilders tape. 
Bij de kaart met de vlinders heb ik met mijn vingers een beetje van de glitter aangebracht op de vleugels voor een beetje extra sparkle. 

glitter, glitter en nog eens glitter - vmcdesigns.nl
alle 3 de kaarten samen.


Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.


Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.
In mijn galerij voor de kaarten komen in map 4 nog meer foto's van deze 3 kaarten te staan.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Clairefontaine -
220g papier
Clairefontaine - 160g papier

* Stempels/ Stamps *
AliExpress -
Alle teksten

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress -
Vlinders 

* Stencils/ Masks*
Craft Sensations -
Doily Stencil
Craft Sensations - Roos Stencil

* Inkt / Ink*
Versafine -
Onyx black

*Overig/Rest*
Aladine - iZink diamond glitter paint 
in diverse kleuren

4 opmerkingen:

  1. Mooi hoor al die glitter, allemaal even mooi. Ik heb glitter staan moet het ook eens uitproberen :)
    Fijne dag en vooral een goed weekend.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Anita, dit is geen gewone glitter, maar een glitter pasta/lijm, bomvol met glitter. Hij droogt ook heel snel.

    Ik zal als we weer een keer bij elkaar komen een paar van die zakjes meenemen. Kan je kijken hoe hij in real life is. :)

    Mocht je zelf losse glitter hebben dan kan je een pasta maken met babypoeder, een beetje acryl verf (met kleur als je gekleurde glitter wil) en een beetje witte lijm. dit meng je goed en dan roer je er daarna de glitter door. zodat je een egale pasta krijgt, zo dik als dat je zelf wil door toevoegen van extra babypoeder.
    Een beetje voor een subtiele glitter en meer als je echt glitter glitter wil. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    Wat een leuke mooie glitterkaarten , ik ben altijd een beetje bang voor losse glitters wat geeft dat een geglim in huis haha, jij hebt het goed opgelost met deze pasta!
    Ook nog bedankt voor de tip van het zelfmaakglitterpasta, wat een woord hihihi!
    Ik heb ook nog glitterpasta staan van Nuvo dat werkt ook wel denk ik
    de glitters kun je ook in een texturepaste doen denk ik?
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Martha, losse glitters geeft inderdaad een zooitje, ik weet er alles van, ik heb gisteren nl nog met de pure sheen glitters van Nuvo gewerkt. Maar daar helpt een Swiffer doekje weer goed om alles (zo goed als alles) op te vegen.

    En idd met de glitter pasta's van Nuvo kan het ook, geeft misschien een iets ander effect maar ook die zijn heel mooi.
    En ja als je texture paste hebt kan je daar ook de glitters aan toevoegen.
    Dit kan zowel bij de opaque als bij de transparante versies. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===