dinsdag 20 augustus 2019

Vrolijke verjaardagskaart

Hallo allemaal,
Hierbij weer een blogbericht van mijn kant. Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar ga vanaf nu elke maand weer iets leuks laten zien. Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties die ik op mijn laatste blogbericht heb mogen ontvangen.


Deze keer heb ik een schets gekregen die ik heb gebruikt om een kaart te maken.
Een schets is erg handig als je even niet weet hoe je een kaart kunt opbouwen.
Je maakt de schets na en kunt er je eigen draai aan geven. Voor beginnende kaartenmakers ideaal.
Het nam mij ongeveer 30 minuten in beslag om deze kaart te maken.


De schets heb ik gebruikt om een leuke verjaardagskaart mee te maken. Zelf vind ik een schets altijd erg leuk om te doen.

De schets die ik heb nagemaakt

Als eerste heb ik gekeken wat voor formaat ik wilde maken. Ik kwam deze leuke stans tegen van Studio Light en omdat hij al een tijdje bij mij in de kast ligt, heb ik hem nu toch maar gepakt om mee te gaan werken.

Stans van StudioLight
De basiskaart heb ik van craft karton gestanst en daarna de grootste rechthoek van roze papier gestanst. Ik gebruik heel vaak craft als basis omdat eigenlijk alle kleuren hier heel mooi bij staan.

Basiskaart met designpapier
Hierna ben ik verder gegaan om de schuine banen van design papier te snijden. Hiervoor heb ik eerst 2 stroken van 2 cm en 2 stroken van 1.5 cm gesneden. Daarna heb ik ze van het midden van 1 kant naar de punten afgesneden.

Stroken snijden en daarna taps afgesneden

Nu kunnen we de stroken op de kaart gaan aanbrengen. Ik leg het eerst neer en teken dan af waar het ongeveer moet komen.

Stroken los neergelegd

Daarna plakte ik het vast met lijm, ik laat de stroken expres te lang zodat je nog een beetje kunt schuiven en daarna kun je ze afknippen langs je designpapier.

Stroken vastgeplakt en daarna afgeknipt langs papier

Nu kunnen we de kaart verder aankleden. Ik heb in plaats van vierkanten, cirkels gebruikt voor het plaatje en de tekst. Maar je kunt natuurlijk elke vorm nemen die je wilt.
Voor de tekst heb ik eerst het rondje uitgestanst en daarna de tekst met zwarte inkt er op gestempeld.
Het plaatje heb ik met foamtape iets verhoogd.

Plaatje en accessoires toegevoegd

Als laatste heb ik wat kleine bloemetjes toegevoegd en is mijn kaart klaar.
Deze schets kun je natuurlijk voor allerlei doeleinde gebruiken zoals kerst, geboorte, geslaagd en noem maar op.

Ben je een beginner en heb je extra vragen dan lees ik dit graag terug in het bericht en zal je daar dan een antwoord geven? 

Ik wens jullie nog een prettige week. Ga je ook nog knutselen of juist niet?



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper *
Karton -Craftpapier
Designpapier - Noor! Design Love Story

 * Stempels/ Stamps *
Marianne Design - Felicitaties CS0987

 * Snijmallen/ Dies*
Studio Light - Essentials Stencil167
Decotime - DSL4038_01
 
 * Inkt / Ink* 
Stazon - Zwart SZ-31 Jet Black

 *Overig/Rest*
Marianne Design - Knipvel Snoesjes 3DHM0054
Bloemen - Hobbyfun Florella 3866002
Kleine bloemetjes - Littlebirdiecraft CR33564

4 opmerkingen:

  1. Schattig kaartje is het geworden, Studio Light - Essentials Stencil 167 is een leuke snijmal.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Natasja
    Leuk dat je er weer bent!
    Ja met behulp van sketch gaat het wat gemakkelijker, je kaartje is erg mooi geworden metdat leuke plaatje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu zie ik deze mal pas echt goed verwerkt,wat een leukerd! Jij hebt een hele mooie kaart hiermee gemaakt Natasja en wat een duidelijke uitleg van jouw opbouw van de sketch, was een genoegen om te bekijken! Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is hartstikke leuk geworden Natasja, ook hele mooie kleuren samen.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===