vrijdag 23 augustus 2019

Winter Kerst kaart - werken vanaf een schets

Altijd leuk om vanaf een schets te werken, het is of "hit" of "miss". Deze vond ik wel leuk om eens te maken, hij had iets meer pas en meetwerk erin als in schets met rechte of ronde vormen.

Het duurde dan ook iets langer dan gemiddeld om hem te maken en is voor een beginner misschien net iets te moeilijk. 

Winter Kerst kaart - werken vanaf een schets. - vmcdesigns.nl

Iedereen weer bedankt voor al jullie lieve reacties, zowel hier als in onze facebook groep.

Maar nu terug naar mijn kaart, ik heb voor deze weer een 13 x 13 cm basis kaart genomen.
Daar bovenop heb ik een mat gelegd van 12,5 x 12,5 cm welke ik bestempeld heb met een achtergrond stempel met sterretjes.

Winter Kerst kaart - werken vanaf een schets. - vmcdesigns.nl
Gebruikte materialen

Verder had ik alle anderen objecten van design papier op maat gesneden, maar toen ik ze er op wilde gaan plakken vond ik dat ze een beetje wegvielen bij de achtergrond.
Tip! als je extra laagjes wil laten afsteken, geef ze dan een achtergrond laagje met een randje van 1 of 2 mm, of be-ink de randjes met een contrasterende kleur.  
Ik heb daarom bij alle delen een matje gemaakt van zacht grijs papier door ze eerst op het grijze papier te plakken en ze daarna opnieuw te snijden zodat ze een grijs randje kregen.

Als laatste heb ik een poinsettia uitgesneden van een stuk glitter karton. Ik had niet de juiste kleur dus als alternatief heb ik 2 verschillende kleuren glitter pasta gemixt om de juiste kleur te krijgen en heb ik deze in een egale laag op een stuk wit karton gesmeerd.

Winter Kerst kaart - werken vanaf een schets. - vmcdesigns.nl
close-up van de poinsettia

Voor de glitter mix heb ik pastel goud en wit izink diamond glitter paint gebruikt van Aladine.
Tip! mocht je zelf ook glitter papier maken op deze manier laat het dan wel heel goed drogen voor je er figuren uit gaat snijden. Ik heb het karton uit voorzorg de hele nacht laten drogen.  
Verder heb ik op sommige van de sterretjes op de achtergrond en bij de tekst een paar Nuvo drops gezet, en toen was mijn kaart klaar. Meer had deze niet nodig vond ik. 




Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.
In mijn galerij voor de kaarten komen in map 4 nog meer foto's van deze kaart te staan.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Via Chasse -
basis kaart 13x13cm
Clairefontaine - 300g wit
Clairefontaine - 160g wit
Decotime - Restjes Diverse Papierblokken

* Stempels/ Stamps *
Nellie Snellen -
Mixed Media stamp - Stars MMST003
AliExpress - Kerst Wensen

* Snijmallen/ Dies*
Love 2 Craft -
Gekartelde Vierkant
AliExpress - Poinsettia


*Overig/Rest*
Aladine -
Izink Diamond Glitter Paint Pastel gold
Aladine - Izink Diamond Glitter Paint white
Tonic Studios - Nuvo Deluxe Adhesive 200N
Tonic Studios - Nuvo Glitter Drops - White blizzard 758N
RT Beheer BV - Bling Sticker
AliExpress - Make-Up Brush


8 opmerkingen:

  1. ziet er mooi uit ! mooi resultaat geeft het
    grtjs, martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is ook een superleuke uitvoering van de sketch Carina. Ik vind het ook altijd mooier om er een extra randje van cardstock onderuit te laten komen,het nadeel is dan wel dat je kaart zo zwaar word. Fijn weekend alvast en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma, zal ik je een geheimpje verklappen. Bij deze kaart is alleen het DSP zwaarder cardstock, het grijze en het gestempelde papier zijn maar 120g of 160g.

      Dan valt het mee met het gewicht. :)

      Jij ook alvast een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  3. Top kaartje! ook als kerstkaart is deze sketch heel geschikt en weer mooie kleurtjes Carina.

    Fijn weekend

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, dat het een kerstkaart is geworden kwam gewoon door de restjes papier die ik gebruikt had. Voor hetzelfde had ik vrolijke kleurtjes gepakt en was het een verjaardagskaart geworden.
      Waarschijnlijk had ik dan een taart of zo in plaats van de bloem gedaan. :)

      Jullie ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===