donderdag 26 september 2019

Een kaart voor Chinees Nieuwjaar


Chinees Nieuwjaar is pas op 25 januari 2020. Ik dacht echter dat ik deze keer vooruit kon werken en een kaart voor mijn familie kon maken!



Deze kaart volgt een schets en is eigenlijk niet erg moeilijk, maar persoonlijk vond ik het moeilijk omdat ik veel dingen moest meten. Niet dat meten moeilijk is, maar ik ben een perfectionist en ik hou ervan als alles precies is! Dus over het algemeen kostte deze kaart me bijna twee uur om te maken. Ik weet zeker dat iemand die iets minder perfectionistisch is dit veel sneller zou doen.

Zo ziet de schets voor september eruit:


Toen ik deze schets aan mijn man liet zien, zei hij dat het hem aan Chinese ontwerpen deed denken. Op basis van zijn idee besloot ik dat ik een Chinees Nieuwjaarskaart zou maken. Dat wilde ik de afgelopen 2 jaar al maken, maar had nooit de tijd gehad. Voor mij deed de schets me denken dat het een gatefold kaart moest zijn.

Dus begon ik met een rode kaart van 13,5 x 27 cm, gemeten waar het midden was, gemeten waar de vouw zou zijn, gevouwen met mijn bone folder en toen had ik de basis voor een gatefold kaart. Ik heb uiteindelijk ook de gele en rode kartonnen stukken voor elke flap van de kaart gemeten en op de juiste maat gesneden.

Wat een schattige leeuwen!

Ik heb vervolgens de leeuwen gestempeld en gekleurd (ja, ze zijn leeuwen, geen draken!) met verschillende gelpenkleuren en een rode alcoholmarker. Het contrast tussen de rode en de gele glitter was te groot, maar ik wilde niet dat de hele leeuw glinsterde, dus ik heb met een rode glitter-gelpen de randen geaccentueerd. Ik depte ook met een zwarte Sakura Glaze gelpen de pupillen van hun ogen aan. Nadat ze waren ingekleurd, knipte ik ze uit met mijn fijne schaar. Vervolgens snijd ik een gestikt rood vierkant en het Chinese karakter voor zegening of geluk van goudspiegelkarton.

Hmmm, een beetje saai....

Ik paste de kaart vervolgens in elkaar en merkte op hoe effen het rood eruit zag, dus ik stipte confetti-stukjes met VersaMark-inkt op de vlakken. Vervolgens vulde ik het aan met stippen van een gele glittergelpen.

Mijn tip.

De volgende stap was uitsnijden van de cijfers "2020" en het toepassen van Glossy Accents.

Tip! Door kleine dingen zoals letters en cijfers op plakband te plakken en het tape op uw werkoppervlak te plakken, wordt het aanbrengen van dingen zoals glanzende accenten een stuk eenvoudiger.


Niet de verkeerde kant alsjeblieft!

Nu was het tijd om alle stukken samen te voegen. Afgezien van de leeuwen waar ik 1 mm dubbelzijdige schuimtape gebruikte, werd al het andere op tacky glue gelijmd. Om er zeker van te zijn dat ik niet per ongeluk mijn poort met het middelpunt dicht lijmde, trok ik een lijn aan de achterkant van het middelpunt om me te vertellen waar ik lijm op kon zetten en plakte deze vol vertrouwen op de kaart.

Kiekeboe! Een muisje voor 2020.

En zo is de kaart helemaal af! Behalve dat ik een klein extraatje deed: ik heb ook een kleine muis gekleurd en uitgesneden sinds 2020 het jaar van de rat is en hem aan de binnenkant van de kaart geplaatst.

Doe je ook iets voor Chinees Nieuwjaar?

Bedankt voor het lezen, en ook bedankt voor jullie reacties!


Original Website Happy Lucky Creations  Facebook Happy Lucky Creations  Instagram Happy Lucky Creations  Pinterest Happy Lucky Creations  YouTube Happy Lucky Creations

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Joy!crafts - Stempelinkleurpapier
Hobbykarton - rood, geel
Foil Cardboard - goud

* Stempels/ Stamps *
Ali Express - Chinees leeuwen, confetti, muisje

* Snijmallen/ Dies*
Ali Express - Chinees karakter

* Inkt / Ink*
Tsukineko - VersaMark

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Gel pens - verschillende kleuren

* Overig/Rest *
Ranger - Glossy Accents
Cre-Ation - Tacky Glue

7 opmerkingen:

  1. O... Emma een schitterend kaartjes is het geworden , met alle kleine details, ook je leeuwen zijn prachtig.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow Emma, ik kan mij voorstellen dat je hier wat langer mee bezig bent geweest, ik vind hem schitterend.

    En ja, ook ik moest bij het zien van de schets denken aan een Chinees ontwerp. Ik dacht meteen aan die mooie Chinese kasten waar zo'n cirkel in het midden zit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... ik denk dat het was idd wat langer, maar ik had ook veel/lange pauzen (filmpjes kijken op YouTube, lol).
      Hahaha, grappig! Mijn man had ook precies hetzelfde idee (kastje) als jij! Maybe that's why we get along so well. ;)

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Emma
    Prachtige kaart voor het nieuwe Chinese jaar!
    Ik dacht inderdaad dat het draakjes waren, maar leeuwtjes dus, heel mooi gemaakt!
    Inderdaad een precies werkje heb je ervan gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Martha! Veel mensen denk dat ze zijn draakjes, ik ook! Maar ik wist dat de dans is "Chinese Lion Dance" en ik dacht, "O wacht....ze zijn leeuwen!!"

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===