vrijdag 25 oktober 2019

D.I.Y. Stencils - Haal meer uit je snijmallen

Voor deze week heb ik eindelijk eens iets gedaan wat ik langere tijd in de planning had maar wat iedere keer uitgesteld werd. Mijn bericht gaat in principe om de techniek die ik gebruikt heb, maar ik heb voor jullie er ook een aantal kaarten mee gemaakt.

D.I.Y. Stencils - Haal meer uit je snijmallen - vmcdesigns.nl
foto

Helaas kan ik er voor jullie geen tijd opzetten, ook voor beginners is dit goed te doen, mits ze alle benodigdheden ervoor hebben.  😊
In ieder geval alvast voor jullie reacties en voor de reacties op mijn vorige berichten. 

Een hele tijd terug had ik Yupo papier gekocht met het doel om er stencils mee te maken, daar heb ik dus eindelijk de tijd voor gemaakt.
Ik heb verschillende snijmallen genomen, voornamelijk snijmallen die uit het midden uitsnijden. Verder heb ik een snijmallen set genomen welke bestaat uit verschillende lagen, deze heb ik als eerste genomen om te snijden.

D.I.Y. Stencils - Haal meer uit je snijmallen - vmcdesigns.nl
de materialen.

Tip!
Yupo papier is vrij dik en moeilijk met snijden, ik heb hiervoor een metal shim gebruikt en toen ging het perfect.
Ik vond het zo leuk om die stencils te snijden dat ik meteen nog een berg andere gemaakt heb.
Ik heb ze niet allemaal gebruikt om kaarten mee te maken dat komt nog wel een keer.

D.I.Y. Stencils - Haal meer uit je snijmallen - vmcdesigns.nl
Alle kaarten samen 

Tip! je kan in plaats van het Yupo papier ook dikker glad karton of plastic gebruiken om de stencils mee te maken.
Een andere leuke toepassing voor deze stencils, als ze gemaakt zijn van het Yupo papier of van het dikkere karton is dat je ze ook kan gebruiken om mee te embossen.

Verder had ik een tijdje terug een "lampje" gemaakt. Ik heb toen dubbelzijdige plakband achter zwart papier geplakt, daar had ik herten uit gesneden en deze had ik aan de buitenkant op het glazen potje geplakt. op de rugjes van de herten, in de bomen en een beetje op de "grond" heb ik wat glitter aangebracht zodat het leek op sneeuw. In het potje zelf heb ik nep sneeuw gedaan en een steng met led lampjes. 

D.I.Y. Stencils - Haal meer uit je snijmallen - vmcdesigns.nl
een sfeerlampje

Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.
In mijn galerij voor de kaarten komen in map 4 nog meer foto's van deze kaarten te staan.

En mochten jullie meer willen weten over deze techniek, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook stencils gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Vaessen -
Yupo Papier
Clairefontaine - 300g gebroken wit - 210g Beige - 210g Grijs

* Stempels/ Stamps *

* Snijmallen/ Dies*
Birch Press -
Butterfly Garden - Stackables
AliExpress - verschillen cut out snijmallen
Joy Crafts - Sterkte met Lelie - 6002/0413

* Stencils/ Masks*
DIY - gemaakt met de snijmallen

* Inkt / Ink*

*Overig/Rest*
AliExpress -
Make Up - Blender Borstels
Nuvo Crystal Drops - Ivory Seashell - Silver Lining
Nuvo Jewel Drops -
Strawberry Coulis
Nuvo Glitter Drops
- White Blizard
Nuvo Dream Drops - Dragon Scales
Nuvo Glitter Paste - Moonstone

Hobby Journaal - 10cm Dubbelzijde Tape
DecoTime - betonverf
Metal Schim - Spatel
Nep Sneeuw - Led Lampjes
Glazen potje met deksel

6 opmerkingen:

  1. Wow Carina, super stuk voor stuk leuke techniek ook. De postjes zijn heerlijk winters!! Mooi gemaakt.

    Fijn weekend , Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihihi dank je wel Anita.

    Ik had het al zo lang in de planning om te proberen om stencils te maken, het thema van deze week kwam daarvoor goed van pas.

    Jullie ook een fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat leuk!! Super leuk!! En als je plastic gebruikt zijn ze zeker vaker te gebruiken. Daar kan men weer die tabbladen voor gebruiken van AC.
    Fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Danielle, wat leuk dat je ook weer eens langs komt.
      Van die plastic mappen kan je ze ook maken, ja.
      Het Yupo papier wat ik gebruikt heb kan ik ook meerdere keren gebruiken, daar het ook een soort plastic papier is. De variant die ik heb is ook vrij dik en stevig.

      Ik heb voorheen een paar keer geprobeerd om plastic te snijden maar dat was niet zo'n groot succes. Stomme ik heb toen niet aan mijn metal shim gedacht. Dus ik denk dat ik het toch nog maar een keer opnieuw ga proberen. ;)

      Jij ook een fijne en creatief weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  4. Sjonge wat een klus en zulke mooie resultaten Carina,ik vind het knap.
    Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma, het was even wat werk om die stencils te maken, maar gelukkig kan ik ze meerdere keren gebruiken.

      Op deze manier heb ik nu stencils die anderen niet hebben. :)

      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===