zaterdag 19 oktober 2019

Één design, twee kaarten maar toch anders

Mijn favorite tijd van het jaar is hier!!! Niet te warm!!! hahaha Het is wel zo dat de dagen donkerder zijn dan in de zomer, maar zelfs dan vind ik dit bijzonder gezellig en knus. 

Vaak ga ik op zoek naar alternatieve manieren om een snijmal te gebruiken, deze keer heb ik snijmallen overlappen om een leuk kader op de kaart te maken. 


Deze kaarten nemen niet lang om te maken. Ik was er ongeveer 20 minuten mee bezig, inclusief planning en voorbereiding. 

=== Close-up foto's ===

Het design wat ik bedacht heb, wordt op dezelfde manier gedaan, maar het verschil ligt in de hoeveelheid laagjes die ik gebruik. 

Het eerste voorbeeld is van mijn concept kaart. Hier heb ik het design rechtstreeks op de basiskaart gedaan. 

Design rechtstreeks op basiskaart met doorkijk naar binnenkant
Met deze kaart moet je wel een machine gebruiken met A5 tot A4 doorvoer. Zelfs met de A5 doorvoer moet je goed plannen hoe je kaart komt te liggen zonder dat er aandruklijnen aan de binnenkant van de kaart terecht komen.

Dat je kunt doorkijken naar de binnenkant is leuk maar dit geeft wel dat de kaart makkelijk buigbaar is en beschadiging niet uitgesloten wordt. 

Juist hierom heb ik bedacht om hetzelfde design te gebruiken maar met laagjes, zonder doorkijk naar de binnenkant. 

Design met laagjes zonder doorkijk
Persoonlijk vind ik deze mooier, omdat je kunt spelen met de manier om de tekst te plakken. In mijn filmpje wat volgt zie je hoe ik deze kaart maakte. 

=== Filmpje ===


Nog een fijn weekend toegewenst.

             Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper * 
Joy! Crafts - Basiskaart 13,5 x 13,5 cm
Tonic Studios - Satin mirror cardstock 13,5 x 13,5 cm
Kippers Hobby - Water Art aquarelpapier - 13 x 13 cm

* Stempels/ Stamps * 
Marianne Design - Felicitaties - CS0987

* Snijmallen/ Dies*
Creative Expressions - Striplets Prisms - CED1626

* Inkt / Ink*
Wendy Vecchi - Make Art Blendable dye inkt
Tsukineko - VersaFine Black Onyx

*Overig/Rest*
Tim Holtz - Stamp platform
Vaessen Creative - Paper Flowers
Acrylblok
Hobbymes
Schaar
Sticky tape
Foam tape

9 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuke kaart Sandie, ik ga zeker je filmpje nog bekijken.
    Fijn weekend, groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altoos zo fijn zoals jullie alles uit leggen hier op het blog.
    En het filmpje maakt het nóg duidelijker.
    Bedankt daarvoor.
    Je kaart is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne, we proberen ons best hihihi, Ook aan jou dank voor de mooie woorden.

      Verwijderen
  3. Zoals gewoonlijk weer een hele mooie creaties, dank je wel ook voor de YouTube.
    Maakt het voor mij weer net iets duidelijker. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Carina, idd. YouTube is een geweldig hulp in onze hobby branche. Persoonlijk vind ik zien beter optie dan lezen.

      Verwijderen
    2. Ik denk dat dat meerdere mensen zo ondervinden, ik ben ook blij dat YouTube er nog steeds is. Anders zouden we allemaal moeten overstappen naar Vimeo of zo.
      :)

      Verwijderen
  4. Hoi hoi Sandie
    Heel mooi deze kaarten en ja ik ben het er helemaal mee eens dat het via een filmpje een stuk duidelijker wordt!
    Prachtresultaat!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===