woensdag 30 oktober 2019

Een fee met goede wensen, een vredes duif met filigraan werk en ......

O,ooo hebben jullie dit ook, er liggen wellicht heel veel snijmallen in je kast, embossing folders en stempels en  nog veel meer van die leuke hobbyspulletjes πŸ™‰πŸ™ˆπŸ™Š 
In der loop der jaren komt er toch heel wat bij. En ik kan zo slecht afscheid nemen van spulletjes!!
Hoe is dat voor jullie?? 



Vandaag laat ik jullie zien dat je met je snijmal meer kun dan je denk, nu was het wel een monniken werk om dit te maken, wel ontzettend leuk om te doen. Ik heb 2 leuke kaartjes gemaakt met deze Fillings dies van Nellie Snellen. Na 1 uurtje heb ik echt niet meer op de klok gekeken hoe lang ik er mee bezig ben geweest πŸ˜‚ het was lang, het resultaat mag er wezen, met wat geduld kan iedereen dit maken, je moet wel van priegelwerk houden.
Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes die jullie achter laten op het blog echt top!! 😊


Ik heb deze snijmal gekregen van mijn vriendin dat was even boffen het kwam precies op het goede tijdstip voor deze opdracht.


De snijmal van de vogel die was al in mijn bezit maar had er nog niets mee gedaan.😊
Persoonlijk vind ik de snijmal van de duif niet genoeg hoogte heeft, daarom heb ik hem 5 x uitgestanst en op elkaar geplakt.


Tip! als je geen filling snijmal hebt zoals de vogel en je wilt toch zoiets maken, gebruik een van je eigen snijmallen met genoeg uitsparingen en stans hem 4 of 5 x uit.
Plak ze op elkaar zo krijg je hoogte voor je filigraan werk erin te plakken.

Als basis heb ik rose cardstock gebruikt, gemat met witte papier, de rose kleur heb ik wel terug laten komen in de happy B-day en de fee en het hartje.


Begonnen ben ik met de witte ondergrond om daar in het midden de filling mal QD005 van Nellie Snellen  uit te stansen.
Daarna heb ik uit het klaar gelegde papier alles nog een keertje uit gestanst, zo krijg je de reepjes papier die je nodig hebt om te weven.

Alle restjes papier die ik wilde gebruiken.

Natuurlijk kun je ook heel fel gekleurd papier gebruiken voor te weven, ik heb gekozen voor zachter kleuren aangezien de fee fel roze werd.


Als je 3/4 geweven hebt zul je merken dat je papier iets bol gaat staan, wacht tot op je op 1 cm na klaar bent met weven, daarna knip je ze aan de onderkant recht los, en weeft de rest af, zet het vast aan de achterkant met tape.

Knip de uitstekende restjes papier willekeurig af en zet het geheel vast op een nieuwe witte achtergrond.
De roze achterkant heb ik met de grootste van de 3 Deco Time snijmallen uitgestanst, de allerkleinst heb ik gebruikt om een opleg vel te maken met een uitsparing voor het weefwerk, zodat alles netjes weggewerkt is.
De kaart is verder afgewerkt met losse letters en een hartje.

De tweede kaart is met de duif van Nellie`s choise!! Aan deze stans van de duif daar heb ik wat aan veranderd door de duif 5 keer uit te stansen, zodat je hoogte krijgt om je filigraan werk, de rijst en couscous er in te plakken.

Deze kaart is heel geschikt voor blinden en slechtziende ze kunnen heel goed voelen hoe de duif eruit ziet. Natuurlijk had ik nog meer vakjes buiten die ik met filigraan werk had gevuld. Deze heb ik opgevuld met ongekookte couscous en rijst. Zo is er meer om te voelen.



Heb jij wel eens je snijmal op een alternatieve manier gebruik!! Laat het eens zien op onze Facebook pagina HACTT de link vind je onder mijn naam hier beneden!!

Graag tot de volgende week of morgen met een kerstkaart op mijn eigen blog.



 

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobby karton - Wit -Rose - Allerlei restjes 

* Snijmallen/ Dies* 
Nellie Filling Dies QD005
Nellie Filling Dies Dove QD003
Deco time frame 
Onbekend merk - Fee - Alfabet

*Overig/Rest*
Hartjes pons - Lijm - Foam - Rijst - Couscous

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita
    Jij hebt echt geduld!
    Maar het resultaat mag gezien worden!
    Erg mooi die duif is ook erg leuk
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Martha, nou... ook wel eens ongeduldig, maar het is wel heerlijk om tot rust te komen om zo iets te maken.
      Leuk dat je weer kwam binnen kijken op het blog,

      Liefs Anita

      Verwijderen
  2. Oh, ik vind die eerste kaart gewoon prachtig, wat een goed idee om die mal op deze manier te gebruiken.

    Ik heb deze 2 mallen ook. ;)
    Moet er toch weer eens een keer iets mee gaan doen.

    En ja, ik ben ook iemand die alles gewaard en geen afscheid kan nemen van haar spulletjes. Ik heb een atelier vol wat hier getuige van is. ;)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat bewaren Carina, soms dan gooi ik wel eens wat weg het ligt er jaren, en dan 1 maand later heb je het nodig .... Ik ben benieuwd naar jouw creatie met deze snijmallen.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige creaties Anita.
    Ik ben een heel stuk geminderd met aanschaf van hobbyspullen (koop tegenwoordig meer wolletjes haha zo houd ik nog geen geld over) en maak meer gebruik van mijn bestaande materialen, ik mis tot nu toe niet echt iets want de oude materialen zijn er ook in overvloed. Leuk om te zien hoe jij alles verwerkt en dan die schitterende duif....de mal op zich is zeker best saai maar zoals jij die nu bewerkt hebt....TE mooi. Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wilma, dankjewel voor je compliment, het is ook een uitdaging om steeds van 1 mal iets anders te maken. Ik kijk uit naar jouw volgende haakwerk.
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===