vrijdag 18 oktober 2019

Ink blended kerst baubles

Eindelijk kan ik jullie mijn kaart(en) voor deze week laten zien, ik had deze al een tijdje terug gemaakt en extra bewaard voor dit blog bericht. Maar man wat was het moeilijk om ze voor mij alleen te houden.  😇
Het thema voor mij is deze keer kerst, en dus heb ik er voor gekozen om jullie deze inkt blended kerst baubles te laten zien waarin ik een klein landschapje verwerkt heb.

Kerst baubles - vmcdesigns.nl

Deze kaarten namen iets meer tijd dan normaal, misschien een uurtje of zo per kaart en zijn misschien niet geschikt voor beginners, hoewel ik moet zeggen dat dit voor mij ook een eerste keer was om deze techniek toe te passen.
Alvast bedankt allemaal voor al jullie bezoekjes en reacties.

Beide kaarten zijn gemaakt met een witte basiskaart van 14,8 x 10,5 cm met daarop een mat van 14,3 x 10 cm.

Bij de eerste kaart heb ik een stencil gemaakt van een kerstbal en heb ik in het binnenvak een landschapje gemaakt doormiddel van inkt blenden en stempelen. De rand van de kerstbal heb ik met zwarte fineliner aangezet zodat het lijkt dat hij bovenop het papier zweeft.
Tip! Ik heb plastic van verpakkingsmateriaal gebruikt om de stencil van de kerstbal te maken. Maar dit kan ook goed met dikker papier of karton. Voor de sneeuwheuvels heb gescheurd papier gebruikt. 
Bij de tweede kaart heb ik op dezelfde manier het landschapje gemaakt, deze heb ik plat op de basis kaart geplakt. De randen van deze eerste mat heb ik aangezet met dezelfde kleuren inkt als wat ik in het landschapje gebruikt heb ervoor zorgend dat de kleuren aan de randen doorloopt.
Daarna heb ik een aparte mat gebuikt van 13,8  x 9,5 cm waar ik de kerstbal uitgesneden heb en heb ik hier een extra laag met fun foam ertussen gezet zodat de kerstbal verzonken ligt. Ook bij het fun foam heb ik de kerstbal op exact dezelfde plek uitgesneden als bij de mat.

Kerst baubles - vmcdesigns.nl

Tip! als je de landschapjes gaat maken neem dan een zachte borstel en begin met de lichtste kleuren, en werk naar de randen toe iedere keer donkerder.
Bij beide kaarten heb ik nog sterretjes getekend door kleine kruisjes en stipjes te zetten met een glitter pen, dezelfde glitter pen heb ik gebruikt om kleine accenten aan te brengen in de boomtoppen en op de sneeuw hellingen.

Ik heb verder alleen het sentiment aangebracht, meer hebben deze 2 kaarten niet nodig vind ik.
Hieronder nog even een collage van de andere foto's.

Kerst baubles - vmcdesigns.nl
collage foto 1 en 2

Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.
In mijn galerij voor de kaarten komen in map 4 nog meer foto's van deze 2 kaarten te staan.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaarten, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook zo'n kaarten gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Clairefontaine -
210g wit papier
Clairefontaine - 160g wit papier
Service Pack BV - fancy paper pack

* Stempels/ Stamps *
AliExpress -
boom - hert - huisje
AliExpress - Fijne Kerst

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress -
kerstballen
AliExpress - Merry Christmas

* Stencils/ Masks*
DIY -
gescheurd (pinter) papier


* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Sakura -
Gelli Roll Stardust - clear

*Overig/Rest*
Fun foam

10 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend mooi Carina, kunstwerkjes zijn het.
    Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Wilma, dank je wel voor je lieve woorden, ik vind ze zelf ook heel erg goed geslaagd.
      En dat voor een eerste keer proberen. :)

      fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Ze zijn schitterend geworden Carina.

    Fijn weekend, Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, deze waren ook heel erg leuk om te maken.

      Jullie ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    prachtig zeg deze kerstkaarten, heel mooi die landschapjes, ook prachtig zoals je de inkt hebt geblend!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, ga er gewoon van blozen. :)

      Liefs Carina

      Verwijderen
  4. Schitterende kaarten
    Ga het zeker een keertje proberen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Natasja, ik heb een tijdje terug een YouTube met deze techniek gezien, ik zal kijken of ik deze nog terug kan vinden.

      Liefs Carina

      Verwijderen
  5. Wat een prachtige kaarten.super mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===