vrijdag 29 november 2019

Een geborduurde kerst.

De opdracht van deze week nam mij een x-aantal jaren terug, we moesten namelijk iets maken met garen. Nu heb ik vroeger toen mijn dochter nog klein was in de avonduren als zij in haar bedje lag ook een tijd lang kaarten gemaakt. Voor deze keer krijgen jullie van mij een geborduurde kerst kaart.

Een geborduurde kerst - vmcdesigns.nl

Deze techniek is voor beginners goed te doen, je volgt namelijk gewoon het patroontje. Vraag mij niet naar de tijd, ik ben tussendoor namelijk iedere keer gestopt, maar ik denk dat je dit normaal met een uurtje anderhalf uurtje wel klaar zou kunnen hebben

De kaart zelf is een basis kaart die ik gemaakt heb van helft van een A4, daardoor krijg je een dubbele basiskaart van 14,8x10,5cm. Het eerste opleg vel (paars) is 14,3x10cm het opleg vel (creme) waarop ik het patroon geborduurd heb is 13,8x9,5cm.

Een geborduurde kerst - vmcdesigns.nl
Het gebruikte prikpatroon.

Op het prikpatroon staat al aangegeven hoe je de steken moet maken, bij deze kon je kiezen welke van de cirkels je wilde borduren, ik heb bij mijn kaart rand a en c gedaan.
Tip! Je garen eindjes kan je aan de achterkant vast zetten met een stukje plakband.
Nadat het geborduurde opleg vel klaar was heb ik het maat gesneden, heb ik van alle delen de hoeken afgerond en heb ik alles op elkaar geplakt.

Voor in het midden heb ik met een ronde snijmal een cirkel uitgesneden met daarboven op Merry Christmas uitgesneden uit het zelfde karton als het eerste opleg vel.
Tip! Ik heb het sentiment uit het midden van het opleg vel gesneden. Op deze manier bespaar je je mooie papier en de ontvanger ziet er niets van.  😁
Achter het sentiment heb ik 2 of 3 lagen geplakt van dikker wit karton zodat de woorden meer hoogte krijgen. Het aantal lagen is afhankelijk van de dikte van het karton wat ik gebruik.

Een geborduurde kerst - vmcdesigns.nl
close-up

 Tip! Ik gebruik meestal het karton van Brinta dozen, diepvriespizza dozen of vlaai dozen om de extra lagen uit te snijden.

Een geborduurde kerst - vmcdesigns.nl
binnenkant van mijn kaart.

Aan de binnenkant heb ik nog een stempeltje gezet met goudinkt, ik ben zo blij met deze inkt, hij heeft een ongelooflijke mooie glans welke mooi blijft. Zo jammer dat dit op de foto's niet tot nauwelijks zichtbaar is. Maar als je heel goed kijkt kan je het misschien een klein beetje zien.
Daarna op de voorkant nog een paar iridescent pailletjes geplakt en toen was mijn kaart klaar.
Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.
In mijn galerij voor de kaarten komen in map 4 nog meer foto's van deze 1 kaart te staan.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie zelf ook geborduurde kaarten gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Clairefontaine - 210g wit (basiskaart 15x10.5cm)
Clairefontaine - 210g creme
Craft Sensations - Design papier
DecoTime - Design papier

* Snijmallen / Dies *
Dutch Craft - Merry Christmas
Merkloos - Puntige cirkel


* Inkt / Ink *
Tsukineko Delicata - Golden glitz - 191


* Overig / Rest *
Dik wit karton -
voor de laagjes tekst

Creatief met borduur patronen - 2004-2005
DMC borduurgaren - 4 kleuren paars
Madeira garen - Wit metallic 
Aleene's - Jewel It!
Aleene'sTacky Glue
Jeje - Foam Tape
Merkloos - Hoek pons

6 opmerkingen:

  1. Prachtig geborduurd Carina, mooie kleuren helemaal jouw kleur. Fijn weekend, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha dank je wel Anita, ja paars blijft nog altijd 1 van mijn favoriete kleuren, hoewel ik teal en taupe ook heel erg mooi vind.

      Jij ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Carina
    Wat mooi zeg en een heel gepriegel lijkt me, maar het resultaat geeft super voldoening!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, het gepriegel viel wel mee hoor, de meeste moeite had ik met de draad door de naald halen. :) Mijn ogen zijn niet meer wat ze ooit geweest zijn.

      Dank je wel voor je lieve reactie.
      Liefs Carina

      Verwijderen
  3. Nou Carina, mijn complimenten....zelfs borduren kun jij! Een hele mooie kaart.
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi, dank je wel Wilma, kaarten borduren heb ik een jaar of 25 geleden veel gedaan, ook toen nog met kraaltjes erin verwerkt. Helemaal vreemd was het voor mij dus niet echt. ;)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===