vrijdag 22 november 2019

Van Safari naar Kerst

Een paar weken terug had ik een pakket gewonnen van Kippers via hun facebook pagina/groep.
Daarin zat een pakketje met servetten en een flesje napkin glue & top coat van Viva.
Ik wist al meteen wat ik ermee wilde maken, moest alleen nog ergens een mooie vorm fles op de kop tikken.

Van safari naar Kerst - vmcdesigns.nl

Ik heb geen idee hoelang ik hier mee bezig ben geweest omdat er tussen iedere laag weer een paar uur droogtijd zat. Ik denk dat dit project ook heel leuk is om met kinderen te doen.

Het toeval wilde dat ik het weekend daarna op de verjaardag was van mijn neefje en dat daar net een Safari Fles leeg was gegaan. Dus ik meteen die fles gevraagd en in mijn tas gestopt.  😁
Vandaar ook de naam van dit blogbericht "Van safari naar Kerst"

Van safari naar Kerst - vmcdesigns.nl

Ik had gekozen voor een servet waar het patroon een beetje in de vorm van de fles viel.
Maar ik ben eerst begonnen met het wit maken van de fles, hiervoor heb ik 2 lagen witte gesso aangebracht en daarna een laag witte deco verf.

Toen alles droog was ben ik begonnen met het splitsen van het servet.
Tip! als je een deel of een 1 patroon van een servet wil uitknippen kan je dit het beste doen als alle lagen nog op elkaar zitten. Wil je een natuurlijker verloop hebben met de rest van de achtergrond kan je het patroon eruit halen door de randen met een penseel nat te maken. 
Het op de fles plakken was nog een verhaal apart, de servetten die ik gekregen had waren veel dunner en kwetsbaarder dan de servetten die voorheen gebruikt heb. Met het medium dat ik erbij gekregen had scheurde het vrij snel dus had ik voor de zekerheid toch maar mijn Crea Podge gebruikt. 

Van safari naar Kerst - vmcdesigns.nl
Hier zie je het structuur een beetje.

De zijkanten en de hals van de fles heb ik witte servetten beplakt er bewust voor gekozen om dit minder strak te doen zodat er een beetje structuur in zit. Nadat deze goed droog waren heb ik de op zijkanten en de hals weer een laag witte deco verf gezet.

Toen alles goed droog was, ik heb de fles toen 2 dagen laten rusten, heb ik over de hele fles een laag van de napkin glue & top coat gezet. Als het goed is zou hij nu wel watervast moeten zijn, wat ik niet ga proberen natuurlijk.  😂

Van safari naar Kerst - vmcdesigns.nl
voorkant met bijpassende kaars.

Op de achterkant van de fles heb ik hetzelfde patroon aangebracht zodat het niet uitmaakt hoe om je de fles neerzet.

Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook al kerst decoraties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Kippers Hobby -
Kerst Servetten

* Overig / Rest *
Bleiswijck - Gesso - Wit
Havo BV - Home Deco Verf - Wit

Viva - Napkin Glue & Top Coat
Cre-Ation - Crea Podge
Safari Fles 

6 opmerkingen:

  1. Leuk is hij geworden Carina mooi model fles heb jij er voor gebruikt.
    Fijne dag / weekend liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Anita, ik kreeg van mijn dochter te horen dat hun ook nog een paar aparte flessen hadden staan, eens een keer gaan kijken wat daar voor bruikbaars tussen zit

    Jij ook een fijn weekend, en dag natuurlijk. :)
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    Wat een mooie decofles heb je gemaakt, ook leuk als kadootje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, het was inderdaad de planning om het cadeau te geven.
      Nu hij klaar is vind ik het eigenlijk moeilijk om hem af te geven. :)

      Liefs Carina

      Verwijderen
  4. Knap werk Carina, heb je erg mooi gemaakt,ik zou hem zeker zelf houden hoor.
    Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma, ik neig inderdaad steeds meer die kant op.
      Vind hem zelf ook zo leuk geworden. :)

      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===