zaterdag 14 december 2019

Achtergrond van restjes papier & tips

Dit voelt als een eeuwigheid wat ik niet aanwezig was om blogberichten te schrijven. Ik weet bijna niet eens meer hoe dit moet. hahaha Ook goed dat ik een bekwaam design team heb die alles oppakt wanneer ik er niet ben.

Ik dacht iets anders als kerstkaarten te gaan doen. Daarom ga ik met de restjes papier van de kerstkaarten een leuke achtergrond met jullie delen.


Deze type achtergronden zijn niet moeilijk te maken en dit gaat vrij snel in de voorbereiding én monteren.


=== Close-up foto's ===

Gescheurd papier met kartel randen is ideaal voor deze techniek, maar dit kan ook gedaan worden met snijmallen of rechte randen. Ik heb gekozen voor de gescheurde techniek.

Voor mijn kaarten heb ik glitterpapier, metallic linnen papier, metallic structuurpapier en transfer folie gebruikt, maar je kunt ook zelf kijken wat je in je voorraad hebt, want dit kan echt met elk type papier gedaan worden.
Tip!: Omdat je met transfer folie tussen de strookjes papier moet werken is het een goede tip om dubbelzijdige lijm sheets of een breed dubbelzijdige adhesive rol te gebruiken. Dit maakt alles zoveel makkelijker. 
Met mijn eerste foto zie je een ronde kaart. De basiskaart maakte ik met een ronde snijmal waarvan de snijmal ietwat over de vouwlijn lag.

Cirkelkaart met gescheurd papier achtergrond
Voor deze kaart heb ik eerst strookjes op printerpapier geplakt en daarna gestanst met met een cirkel snijmal.
Tip!: Gebruik je zoals ik de metallic / spiegelpapier, blijft er soms een stukje wit draagpapier over. dit draagt bij tot de distressed look. 
Ik heb voor deze  kaart nog geen tekst bijgedaan omdat ik nog niet weet waarvoor ik hem gebruiken wil.

Voor mijn tweede kaart heb ik de strookjes iets dunner gescheurd en deze geplakt op een rechthoek.

Restjes achtergrond op een rechthoekige kaart
Ik wou de strepen onderbreken en heb gekozen om een gescheurd rechthoek matje van glitterpapier en aquarelpapier te maken. De tekst heb ik met de hand geschreven maar vind je dit niet mooi kan je ook een stempel gebruiken.
Tip!: Heb je geen structuurpapier/ linnenpapier kan je gewoon mirror cardstock gebruiken. Maak kleine vouwtjes met je nagel. Dat creëert structuur in het papier. Zie een voorbeeld op de volgende foto.  
Voorbeeld Mirror Cardstock veranderd in structuurpapier. 
Hoe ik de achtergrond van de laatste kaart maakte zie je terug in het filmpje verderop in mijn bericht.

=== Filmpje ===


Nog een fijn weekend toegewenst.

             Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Joy! Crafts - Basiskaarten
Marianne Design - Snow papier
Tonic Studios - Mirror Card stock
Kippers Hobby - WaterArt Aquarelpapier
Printerpapier

 * Snijmallen/ Dies*
Joy! Crafts - Circles

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Staedtler - Pigment liners

 *Overig/Rest*
Joy! Crafts - Double sided adhesive tape roll - 11,5 cm 
Ranger - Multi medium Matte
EK Tools - Anti-static powder tool
Spellbinders - Glimmer Hot foil
Schaar, 
Bonefolder,
Paperstump

5 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan Sandie en het ruimt heerlijk op restjes verwerken.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Sandie
    Mooi effect geeft dit en het ruimt lekker op!
    Bedankt voor het mooie kerstkaartje wat je hebt gestuurd!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geworden Sandie, ik vind wel dat jij grote restjes hebt hoor. :)
    Dat snow papier moet ik de volgende keer eens een kijkje naar nemen.

    Fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Sandie, dat is lang beneden!
    Wat laat je hier weer een mooie techniek zien, wat een feestelijke achtergrond kun je zo maken zeg.
    Ik heb je filmpje goed bekeken, ik ga het proberen te onthouden.
    Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===