maandag 2 december 2019

In het bos zijn de wilde dieren......

Werden wij vroeger niet bang gemaakt voor wilde dieren in het bos? Maar kom ze ook niet graag tegen eerlijk gezegd. Voor vandaag heb ik een vrije keuze staan en er een kaart mee gemaakt met een achtergrondje van mijn favoriete distress oxide inkten.
maar voor ik verder ga met de uitleg wil ik jullie weer heel hartelijk bedanken voor de lieve woordje op de vorige post.



Ook deze kaart vergt wel weer enige kennis, maar wie niet waagt wie niet wint zeg ik dan maar en oefening baart kunst. Echt moeilijk is het niet om leuke achtergrondjes te maken en altijd verrassend wat er uitkomt. Wel ging hier een kleine drie kwartier in zitten voor het maken van deze kaart.

Als basis heb ik gekozen voor een witte kaart van 13.5 x 13.5 cm en deze gemat met zwart karton. Voor het achtergrondje met de inkt heb ik gewerkt op water art aquarel van kippers. Hiervoor eerst een klein rondje uitgestanst en deze met non- permanente tape ongeveer in het midden geplakt van mijn kaart en deze rondom bewerkt met blauw,groen, geel,bruin en oranje distress inkt, dit allemaal subtiel aangebracht en daarna bij gewerkt met wat meer blauw en groen voor een mooi geheel. Het rondje weer verwijderd en hierop ook licht met een gele inkt overheen gegaan en een klein beetje bruin in het midden,en zo ontstaat er een beetje een "waterig" zonnetje. Toen mijn achtergrondje zover klaar was en naar mijn zin ben ik begonnen met het stempelen van de boom en de zijtak en wat plukjes gras.



Vervolgens heb ik een wit karton gepakt van 12,5 x 12,5 cm en hier met een mal de ronding uitgestanst en dit op mijn bewerkte achtergrondje geplakt. Daarna nog de vos gestempeld die dus half in het "gras"staat en met de achterpootjes op het witte gedeelte. Rechts nog een poesje gestempeld ( of dit goed gaat als ze elkaar tegen komen.... geen idee)  Toen dit op het zwarte geplakt en vervolgens alles op de witte kaart. Het rondje wat is uitgestanst zit een mooi sierlijk stikrandje langs wat het net even afmaakt. Heb het (nog) niet voorzien van tekst, maar dat kan ik altijd doen als de kaart gebruikt gaat worden.

Zetten jullie altijd een tekst op een kaart of alleen als het van toepassing is?

Rest mij jullie weer een hele fijne week te wensen en tot de volgende week.


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Karton - wit - zwart
Kippers hobby -  waterart aqurel karton

 * Stempels/ Stamps *
Marianne Design -  Forest Animals

 * Snijmallen/ Dies*
Crelies - XXL cirkel met stiksteeklijn nr.21

 * Inkt / Ink*
Ranger - Distress inkt -salty ocean- 
faded jeans - shabby shutters -
lucky clover - brushed corduroy-
 mustard seed - spaced marmalade

4 opmerkingen:

  1. Ooo zo mooi deze kaart Willie, je blijft er naar kijken....ik doe wel vaak een tekst op mijn kaart maar deze heeft dat niet nodig want die kan overal voor gebruikt worden. Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Willie
    Ik vind deze stijl ook erg mooi, prachtig zoals je de achtergrond hebt gemaakt en de silhouettestempel gebruikt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook deze is weer heel erg mooi geworden Willie.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi deze kaart. Wil ik ook nog gaan proberen.
    Groetjes en suc6 ������
    Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===