donderdag 2 januari 2020

Get the message?


Gelukkig nieuwjaar lieve knutselaars! Hoe was jullie jaarwisseling? Bedankt voor al je steun en komst naar Hobby Alternatief!


Ik heb onlangs een nieuwe kaart gemaakt, en het is een vrij eenvoudige "mannelijke" kaart. Ik vond deze echt schattige cirkel-snijmal die een oceaanbeeld uitsnijdt. Deze kaart is zo eenvoudig te maken dat hij maar een uur duurde. Ik zal je ook laten zien hoe ik de fles heb gemaakt!



De snijmal was een set van een grotere buitencirkel en een kleinere binnencirkel die een oceaanscène creëert. Met behulp van de grotere snijmal sneed ik een cirkel uit een wit stuk karton. Daarna snij ik de oceaanscène die cirkel. Vervolgens kleurde ik het oceaanstuk met een waterige turkooise kleur en het luchtstuk met hemelsblauw. Ik legde de twee stukken weer samen en plakte ze aan elkaar vast op de achterkant.

Om de fles te maken, heb ik de fles op acetaat gestempeld met StazOn Pigment Piano Black inkt. Ik heb dit inktkussen onlangs gekregen omdat het vermoedelijk dezelfde eigenschappen heeft als de reguliere StazOn, maar van pigment-solvent inkt. (Ik test het nog steeds.) Ik leg dit opzij om te drogen. Vervolgens heb ik de papierstroken "I love you" gestempeld met Memento Tuxedo Black, ingekleurd met alcoholmarkers en vervolgens opnieuw gestempeld met Distress Oxide Walnut Stain en de kleine kurk ook.

Dit is wat ik heb, de Xyron create-a-sticker 150.

Toen de fles droog was, knipte ik hem samen met de kurk- en papierstroken eruit. Vervolgens moest ik de "I love you"-stroken op de fles plakken, maar hoe doe ik dat op een helder stuk acetaat zonder de lijm of tape te zien? Hier is de truc: bedek het hele stuk met dubbelzijdige tape! De eenvoudigste manier is om een ​​stickermaker te gebruiken zoals een Xyron Create-a-sticker. Dit is een klein apparaat waarmee je elk stuk papier in een sticker kunt veranderen. Als je geen Xyron hebt, is een alternatief om Glue Sheets van Joy!crafts te gebruiken! Zorg ervoor dat je de plakkende zijde tegen het acetaat plakt voor het juiste resultaat. Nadat ik de "I love you"-stroken in een sticker had veranderd, plakte ik die op de acetaatfles. Ik deed hetzelfde met de kurk, maar hier gebruikte ik gewoon een klein stukje dubbelzijdig tape op de onderste helft van de kurk.

De fles is klaar, tijd om de kaart in elkaar te zetten. Ik lijmde de fles rechtstreeks op de achtergrond van de oceaan en meette toen uit waar de fles en de zee op de witte voorkant zouden komen. Ik heb een grijze schaduw toegevoegd onder de fles met een licht-grijze alcohol marker en gestempeld "... Get the message?" met Versafine Onyx Black. Vervolgens voegde ik 1 mm schuimtape achter de witte lijst en 2 mm schuimtape achter de fles + oceaan toe. Ik plak dit allemaal op een gevouwen A6-kaart.

Een glasje vol liefde! Haha....

Bedankt voor het komen kijken naar mijn kaart. Sorry, er zijn deze keer geen voortgangsfoto's, maar dat is meestal het geval bij gemakkelijk te maken kaarten! Oja, ik wil het hebben over het StazOn pigment op het acetaat. De inkt stempelde heel goed op het acetaat, maar het krast wel heel makkelijk nadat het droog was. Uiteindelijk heb ik de fles bijgewerkt met een (permanente) alcohol marker.

Hoe dan ook, ik hoop dat je mijn kleine trucje met acetaat leuk vonden! Tot de volgende keer!



 Original Website Happy Lucky Creations  Facebook Happy Lucky Creations  Instagram Happy Lucky Creations  Pinterest Happy Lucky Creations  YouTube Happy Lucky Creations

===LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Hobby karton - wit

* Stempels / Stamps *
Ali Express - fles - "I love you"-stroken - "...Get the message?"

* Snijmallen / Dies*
Ali Express - Cirkel met oceaanscène

* Inkt / Ink*
Tsukineko - StazOn Pigment - Piano black
Tsukineno - Versafine - Onyx black
Tsukineko - Memento - Tuxedo black
Ranger / Tim Holtz - Distress Oxide - Walnut stain

* Pennen/Stiften/Potloden / Pens/Markers/Pencils *
Twinmarkers - verschillende kleuren

* Overig / Rest *
Acetaat
Xyron Create-a-sticker (alternatief: Joy!crafts Glue sheets)
Foam tape - 1mm en 2mm
Tonic studios / Tim Holtz - 5inch Mini snips (schaar)

6 opmerkingen:

  1. Hele leuke kaart Emma, dankt voor de tip en uitleg.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaart Emma, je fles vind ik helemaal geweldig.
    En ik maar denken dat je de stripjes met tekst in de fles had gestopt. :)

    Jij ook nog een fijn nieuwjaar.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Emma
    Voor jullie ook een heel fijn creatief 2020!
    Wat een leuk fris kaartje en bedankt voor het delen van deze handige flestip!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===