vrijdag 12 juni 2020

Dots en cirkels en nog meer dots.

Een tijdje terug had ik een berg stencils uitgesneden van patronen die ik op internet gevonden had. 
Nu maak ik daar altijd een "proefdruk" mee om te bewaren in een klapper als voorbeeld.
Deze, met dots en cirkels vond ik te leuk om in de klapper te doen dus die heb ik verder uitgewerkt.

dots en cirkels en nog meer dots - vmcdesigns.nl

Dit zijn kaartjes die in principe door iedereen gemaakt kunnen worden en nemen een half uurtje tot een uurtje tijd in beslag.




Voor de kaart zelf heb ik deze keer gekozen voor een staand model van 10,5cm x 14,8cm, hierop heb ik 2 matten aangebracht die ieder weer een halve cm kleiner van elkaar zijn. 

Voor de bovenste laag heb ik de achtergrond genomen die ik gemaakt heb met een stencil die ik gemaakt had naar aanleiding van een patroon van Createinspain een dame op YouTube die heel veel videos heeft met alternatieve hacks en trucs voor kaarten maken, stempels maken enz. Ze is zeker de moeite waard om eens naar te bekijken.

dots en cirkels en nog meer dots - vmcdesigns.nl
De stencil die ik gemaakt en gebruikt heb.

Om de test print te maken had ik verschillende kleuren inkt over de gaatjes geborsteld met mijn mixed media brushes en had ik iedere keer de stencils verschoven en een ander deel ervan weer met een andere kleur gebruikt. Sommige patroontjes overlapten elkaar en ik vond dit zo'n leuk effect dat ik dezelfde stencil nog een keer uitgesneden had maar deze keer een doorzichtige zodat ik de lagen gecontroleerd kon plaatsen.
Voor de laatste laag die ik erover aangebracht heb ik Izink Diamond Glitter Paint gebruikt om een extra laag dimensie aan te brengen. 1 van de grote voordelen van Izink is dat ze heel snel droog zijn. Vaak al binnen een minuut of 10 maar voor de zekerheid ben ik er wat langer vanaf gebleven. 

In de tussen tijd was ik begonnen aan de mat die hier weer onder moest. Van deze heb ik de rand van het papier met inkt oranje gemaakt.

Tip! heb je geen papier in de juiste kleur neem dan wit papier en maak daar dan de randen met dezelfde inkt op kleur.
Daarna heb ik alle lagen op elkaar geplakt, een sentiment strip erbij gezocht en deze over de hele breedte met 3D lijmkit erop geplakt.
De sentiment strips heb ik klant en klaar in verschillende kleuren in een bakje liggen zodat ik er gewoon 1 hoef uit te nemen om te gebruiken. 
Het sentiment voor deze kaart is op hetzelfde papier gestempeld als de kaart en met koper embossing poeder bewerkt.

dots en cirkels en nog meer dots - vmcdesigns.nl
Mijn kaart.

Hierboven is een foto waar mijn kaart in zijn geheel is te zien, ik denk dat ik dit soort kaarten nog wel vaker zal gaan maken want ik vond deze zo leuk om te doen. En zeg nou zelf, die achtergrond was toch veel te zonde om in een klapper te stoppen of niet?


Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere creaties in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over mijn creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.

            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Clairefontaine -
210g Grijs
Conqueror - 120g Laid Grijs

* Stempels / Stamps *
Taylored Expressions - Sentiment Strips

* Stencils / Masks *
D.I.Y - Dots (patroon van Createinspain)


* Embossing *
Papermania -
Embossing Poeder Copper

* Overig / Rest *
Aladine - Izink Diamond glitter Paint - Nacre
Nellie's Choice - Mixed Media BrushesNellie's Choice - blender tools
OLBA - 3D Lijmkit


4 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt deze kaart met behulp van een stencil, Carina!
    prachtige kleuren bij elkaar!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, de kleuren combi is eigenlijk een verrassend resultaat. Vandaar dat ik hem ook verder verwerkt had.

      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Hoi Carina, leuk zo een plotter machine!! Is je goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===