vrijdag 5 juni 2020

Monochromatisch, of te wel wat te doen met kleine stempels.

Laatst kwam ik via een andere facebook groep uit bij een monochromatische creatie.
Ik vond dit zo'n leuk een eenvoudig idee dat ik hem meteen moest proberen. 

Monochromatisch, of te wel wat te doen met kleine stempels - vmcdesigns.nl

Deze kaart is zo eenvoudig te maken dat deze door iedereen met gemak gemaakt kan worden en zal in principe niet meer dan een klein half uurtje tijd in beslag nemen.



Voor deze kaart heb ik een opleg vel genomen dat een halve cm kleiner is dan de basis kaart.
Voor beide heb ik steviger wit papier gebruikt.  De basiskaart is 14.8x10.5 cm.

Bij het opleg vel ben ik begonnen met random vakken te maken door een deel van de kaart af te schermen met een stuk plastic en dan de rand van het plastic met inkt bewerkt. Dit heb ik herhaald tot ik genoeg vakken had. 

Monochromatisch, of te wel wat te doen met kleine stempels - vmcdesigns.nl
close up
Tip! In plaats van een stuk plastic kan je ook een stuk card stock nemen. 
Nadat ik alle vakken gemaakt had ben ik met dezelfde inkt in elk vak gaan stempelen. Wel heb ik iedere keer met een post-it de randen van het vak waarin ik ging stempelen afgeplakt. De stempelset die ik gebruikt heb heeft allemaal kleinere stempeltjes en die waren er perfect voor.
Nadat ik alle stempel afdrukjes gezet had ben ik met dezelfde inkt nog eens zacht met een blender borstel over de hele kaart gegaan om het geheel nog zachter te maken.  

Monochromatisch, of te wel wat te doen met kleine stempels - vmcdesigns.nl
mijn kaart 

Als laatste had ik nog een sentiment op een banner gestempeld, deze ook met de blender borstel wat zachter gemaakt en toen op de kaart geplakt. 

De dame, Natasha Foote, bij wie ik deze kaart gezien had heeft er een video voor gemaakt. ik deel deze meteen hier even. Voor diegenen die een beeld nodig hebben bij de uitleg. 


1 van onze lezers attendeerde mij op een video die Gina K Designs, al in 2013 maakte met deze techniek. 
Deze ziet er weer heel anders uit en laat zien dat het ook met meerdere kleuren inkt kan. Bij deze voeg ik die ook nog even toe.  


Het grappige wil, dat toen ik Sandie mijn kaart liet zien ze mij vertelde dat ze een soort gelijke kaart wilde gaan maken. Maar dan weer anders. Zodra Sandie deze gemaakt en geplaatst heeft zal ik de link hier toevoegen.  

Edit 13-06-20: Hier dus de update van mij als. Hoe Sandie verschillende creatie gemaakt heeft met deze techniek vind je in onderstaande link.  

4-alternatieve voor retiform

Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere creaties in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over mijn creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.

            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Clairefontaine - 210g Wit
Clairefontaine - 160g DCP Wit

* Stempels / Stamps *
AliExpress - reigers en riet

* Stencils / Masks *
DIY - Recht stukje stevig plastic

* Inkt / Ink *
iZink - Outremer 



13 opmerkingen:

  1. Dit zijn leuke kaarten, heb deze techniek ook wel eens toegepast. Ik had dit gezien bij Gina K designs: https://youtu.be/q2YMN9gcQKc

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jet,
      Ik heb een hele berg mini stempels dus er zullen er vast nog wel een paar op deze manier bij komen.
      Die van Gina K was ik nog niet tegen gekomen.
      Ga hem zo even kijken.

      liefs Carina

      Verwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk resultaat Carina, ik heb het filmpje bekeken en ziet er inderdaad niet zo moeilijk uit. Wie weet ooit in de toekomst....dankjewel voor het delen. Alvast een fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Wilma, ik ben heel benieuwd naar jou uitvoering als die ooi mocht komen. ;)

    Jij ook een fijn weekend.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie techniek met prachtig resultaat, Carina!
    Ik kijk graag naar de filmpjes van Natasha Foote, zij geeft een korte duidelijke uitleg en maakt leuke kaarten
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Martha, ja Natasha is 1 van mijn favorieten. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker een duidelijk filmpje maar waarom “schreeuwen” die dames met zo’n piepstemmetje op die video’s? Mijn man schrok zicht kapot toen ik hem aanzette en dat is vaker zo bij de buitenlandse YouTube filmpjes hihi...

      Verwijderen
    2. hahahaha ja ik heb dat ook wel hoor, ik zet ook altijd het geluid zachter als ik een YouTube aan zet. hihihi

      Verwijderen
    3. hahahaha... Wilma, ik heb dit met de geforceerde lachen tussendoor. Je kunt echt horen dat dit niet echt is...

      Verwijderen
  6. Heel mooi Carina...als de tijd het toelaat zal ik het zeker eens proberen...je zal het een keer tegen komen.

    Liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gaby, ben heel benieuwd hoe jou versie er uit zal zien.

      Liefs Carina

      Verwijderen
  7. Mooie resultaat Carina. De filmpje van mij is alleen om de alternatieve manieren om de achtergrond te maken. dus concepten... hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag net zo goed gedeeld worden Sandie, ik vond persoonlijk die met de aquarel verf het mooiste resultaat geven, alleen jammer dat je niet "dezelfde" kleur inkt had. :)

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===