vrijdag 19 juni 2020

Velcro shoes

Een jaar of zo geleden had ik een paar achtergrondjes gemaakt met stencils van Craft Sensations op zwart papier. Nu heb ik 1 ervan laatst gebruikt om een kaart mee te maken.

Velcro shoes - vmcdesigns.nl

Deze kaart heb je normaal gesproken van begin tot einde wel klaar in een klein uurtje en is door iedereen goed te maken. 

Ik heb een A4 vel dikker zwart papier genomen en doormidden gesneden. De ene helft heb ik dubbel gevouwen om te gebruiken als de basis kaart en van de andere helft heb ik een deel gebruikt om de bovenste mat te maken. 
Tip! Ik gebruik vaker vellen A4 karton om kaarten mee te maken, uit 1 vel haal je zo 2 basiskaarten.
De maat van de bovenste mat is 9.5cm x 13.8cm, de mat eronder (in het wit) is een halve cm groter en daaronder komt dus de basis kaart van 10.5cm x 14.8cm. 

Velcro shoes - vmcdesigns.nl
close-up.

De randen van de witte mat heb ik op kleur gebracht met de aquarel marker die ik ook voor de schoenen gebruikt heb. 

Op de zwarte mat heb ik met een stencil en verschillende kleuren Versamagic inkt, ik had speciaal voor deze inkt gekozen omdat deze op zwart papier mooi zichtbaar blijft en een klak effect geeft. De kleuren had ik toen random door de stencil heen aangebracht.  

In de binnenkant van mijn kaart heb ik een wit inlegvel geplaatst met een passende spreuk en genoeg ruimte om een persoonlijke groet te kunnen schrijven. Ik had boven de spreuk een "klein foutje" gemaakt met stempelen, daar heb ik toen een embossed sentiment op zwart papier overheen geplakt.  

Velcro shoes - vmcdesigns.nl
Binnenkant van mijn kaart.

Om de kaart aan te kleden heb ik het simpel gehouden omdat de achtergrond al vrij aanwezig is. 
Ik heb er voor gekozen om er een paar pumps, die ik al eerder ingekleurd had met aquarel markers, op te plakken met lijmkit. Ik heb er een sentiment strip opgeplakt welke ik wel vond passen bij de pumps.
Tip! Ik maak vaak meer strips klaar dan wat ik nodig heb, die bewaar ik dan in een doosje om te gebruiken bij volgende projecten. 
Als laatste heb ik om de kaart helemaal af te maken een paar Nuvo drops aangebracht in de kleur die het dichtste in de buurt kwam en heb ik op de pumps een laagje Glossy Accents aangebracht om die er iets meer uit te laten springen.  

Rest mij nu alleen nog om jullie mijn kaart in zijn geheel met jullie te delen.  

Velcro shoes - vmcdesigns.nl
Mijn kaart


Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere creaties in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over mijn creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.

            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de 

* Papier / Paper *
Clairefontaine -

* Stempels / Stamps *
Taylored Expresions -

* Stencils / Masks *
DecoTime -

* Inkt / Ink *
Tsukineko

* Embossing *

* Pennen/Stiften/Potloden / Pens/Markers/Pencils *
DecoTime -

* Overig / Rest *

4 opmerkingen:

  1. goed idee Carina, om die inkt op zwart te gebruiken!
    Geeft inderdaad een heel mooi effect!
    Aangezien ik nu in een zwart boekje aan het spelen ben kan ik die inktjes ook weleeens gaan gebruiken, bedankt voor de tip!
    Ook de striptip vind ik slim!
    Heel mooi vind het kaartje uiteindelijk geworden!
    Liefs martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Martha
    Ik zal de komende dagen op je blog komen kijken of je je boekje er al op hebt gezet. Ben nu wel nieuwsgierig geworden ernaar.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It's nice to see cards on black paper since they are not often used due to the perception of it being difficult to work on/with. But your postvgoes to show how easy it is to make a nice card on black! Bravo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Emma, nice to see you active in "Blog Land" again. <3

      I love black paper and have made a few backgrounds on it.
      I think I need to use my black a bit more, at least as base cards. ;)

      XoXo Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===