vrijdag 3 juli 2020

Fold flat Book Box

Op Craftworld.com kwam ik een leuke handleiding tegen voor het maken van een dubbel doosje.  
Het doosje bleef maar door mijn hoofd spoken, ik moest en zou hem maken. Na 2 dagen heb ik dan toch maar toegegeven en heb ik hem gemaakt. Hebben jullie dat ook? dat iets maar door je hoofd blijft spoken en dat je geen rust krijgt tot je het gemaakt hebt?  

fold flat book box - vmcdesigns.nl

Het doosje is best eenvoudig te maken als je je aan het patroon houd, maar voor een beginner misschien net iets te moeilijk. Ook gaat hier iets meer tijd in zitten dan in een kaart, maar voor de basis zou je met 1,5 uur klaar moeten zijn.  


Het doosje is gemaakt uit 1 vel A4 karton welke je aan de lange zijde op maat snijd naar 11,5 inches.  
Het patroon zelf is ook in inches en word in de video weergegeven.  Als je inches omrekent naar centimeters komt dat altijd heel raar uit en daar mijn score board in inches is vind ik dat het gemakkelijkste werken, 

Ik ga hieronder niet uitleggen hoe het doosje gemaakt moet worden, dit is allemaal te zien in het filmpje van Linda Parker via haar pagina op Craftworld. Ik kan de video helaas niet rechtstreeks toevoegen.

Voor de aankleding heb ik patroon papier gebruikt van Craft Sensations uit 1 van de 15x30cm kerstblokken van 2019. Natuurlijk heb ik ook weer alle randen en vouwen met inkt aangezet om meer diepte te geven. 

fold flat book box - vmcdesigns.nl
collage

Aan de binnenkant van het doosje heb ik met losse letters "van harte" uit gestanst en met lijm aangebracht, voor op de bovenkant heb ik met mijn Scan-N-Cut software "Hoera" gemaakt en uitgesneden uit Toner Sheets waar ik bruin foil op had aangebracht.  

Tip! De toner sheets komen binnenkort in het assortiment in de webshop.  
Daar het een dubbel doosje is, gemaakt uit 1 vel karton is het even een gepriegel om hem in elkaar te zetten maar het wijst zich vanzelf als je 1 zijde klaar hebt. De matten aan de boven en onderzijde heb ik met foam tape erop gezet waar ik een opening heb gelaten in het midden om daar mijn lint door de halen. Ook dit word in het filmpje uitgelegd.  Verder heb ik aan de zijkanten rondom nog extra matten aangebracht om hem toch iets meer af te maken. 

fold flat book box - vmcdesigns.nl
mijn doosje

Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere creaties in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over mijn creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.

            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Clairefontaine - 300g Gebroken Wit
Clairefontaine - 160g DCP Wit
Craft Sensations - Kerstblock 2019
Foil-a-Shine - Toner Sheets

* Stempels / Stamps *
Stampin' Up! - sentimenten

* Snijmallen / Dies *
AliExpress - Alfabet en hartje

* Inkt / Ink *
Delicata - copper
Distress - Frayed Burlapp 

* Overig / Rest *
Nellie's Choice - Mini Blender
Aleene's - Tacky Glue
AliExpress - Foil
AliExpress - Lint
Brother - Scan-N-Cut

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk doosje. Komt zeker op mijn to-do-lijst te staan.
    liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gaby, ik weet zeker dat die van jou er totaal anders uit zal komen te zien.

      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===