woensdag 23 september 2020

Witte kaart met Foil-a-shine

Foil-a-Shine Toner Sheets van HA Designs... wat een gaaf product om mee te werken. Ik ben nog bezig om alles te ontdekken wat je ermee kunt doen. Maar het combineren van de folie met wit papier leek mee heel mooi. En zo is het idee voor deze kaart ontstaan.


Deze kaart is binnen een half uurtje gemaakt en is denk ik ook heel mooi om voor de kerst te maken.
 
Ik moest een bedankje maken voor een paardengek.... en denk dat dit wel in de smaak valt. De basis is een vierkante kaart van 13,5 x 13,5 cm. Ik had nog mooi parelmoer-wit cardstock en vond het mooi passen bij de bling-bling van de folie. Hier heb ik goudkleurig cardstock op geplakt van ca. 13,3 x 13,3 cm. Dan heb ik een stuk parelmoer cardstock genomen van 12,5 x 12,5 cm en heb die met een embossing-folder geƫmbosst en in vier stukjes geknipt.
  
Embost en in vier gesneden oplegkaart
                                                                                                                                                                    Omdat ik een beetje een 3D effect wilde hebben heb ik deze 4 stukjes met foampads of 3D-kit op de gouden cardstock geplakt.
Tip :  Als je die 4 stukjes met 3D-kit vast zet kun je ze makkelijker positioneren. 

 

Embosst vierkantjes gemat op goudkleurige oplegkaart

Nu heb ik een stuk parelmoer cardstock genomen met de afmeting 11,0 x 11,0 cm en heb die met een mooie kader-die uitgestanst. Hier kun je natuurlijk ieder ander mal voor nemen die je zelf mooi vind. Ik had een vierkante mal en heb die een kwart slag gedraaid zodat die op een punt komt te staan.

Vierkante kader diagonaal op kaart

Nu heb ik een mal van een paardenhoofd genomen en met de toffe Foil-a-Shine bewerkt. De mal heb ik van de zwarte toner-sheet uitgestanst en met goudkleurige hot stamp folie (HSF) bewerkt. Op deze foto kun je prachtige schittering zien van de folie. Je legt de folie met de goede kant op de stans die je wil bewerken en kunt dit tussen een stuk bakpapier door ieder lamineerapparaat halen.... top toch?? 

Ik hoop dat ik je kon inspireren om ook eens een wit-gouden kaart te maken. Krijg ik jou creatie te zien? Dat zou ik heel erg leuk vinden. Heb je nog vragen? Ik geef je heel graag nog verder uitleg. Neem ook eens een kijkje op onze blog voor creaties van de anderen DT-leden... er zijn prachtige creaties bij. Ook een bezoek aan onze fb-pagina is altijd de moeite waard. Ben je nog geen lid van HA Creatief tips&trucs? wij verheugen ons om je op deze groep te verwelkomen. 

In de  webwinkel  vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen

Tot de volgende keer...



* Papier/ Paper * 
Boekensteuntje: parelmoer-cardstock

* Snijmallen/ Dies* 
Deco Time crafts: paardenhoofd,  
Deco Time crafts: vierkant kader

*Embosing*
Boekenvoordeel: embossingfolder

*Overig/Rest*
 Lamineerapparaat
snij/rilboard

3 opmerkingen:

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===