woensdag 21 oktober 2020

theater kaart

Vandaag begonnen met mijn volgende blog. Het thema was een theater kaart. Ik had er nog nooit van gehoord! Dus zoeken op Pinterest... wat een keuze. Uiteindelijk kwam ik terecht bij een filmpje van Nicky Nack's paperart. Het filmpje zie je terug verderop in mijn bericht. Wat een leuk kaartje en met een duidelijke uitleg. 


Als je een keer het cardstock en designpapier op maat hebt gesneden is het kaartje best snel gemaakt... ook al lijkt het heel gecompliceerd. Alles bij elkaar ben je binnen 1 uur klaar. 

Ik ben begonnen met donkergroen cardstock in de maat van een A4 in 4 gelijke stukken te snijden. Zo kreeg ik 4 stukjes van ongeveer 10,5 x 14,8 cm. Twee stukjes heb ik gerild aan de lange kant op3,7 cm en 7,4 cm. Dan heb ik 2 stukjes designpapier genomen van 10,2 x 7,0 cm en die op de grote vlakjes geplakt.

Zijstukje met designpapier

Hierna ben ik begonnen met de achtergrond en het frame aan de voorkant, dus de 2 stukjes cardstock die niet gerilt zijn. Ik heb 1 groot stukje genomen van 10,5 x 14,8 cm en beplakt met designpapier. Van dit stuk wordt in het midden een rechthoekig venster gestanzt. Dit venster heb ik op het 2de stukje in het midden geplakt zodat het precies in de uitsparing van het frame past. 
Tip : Je kunt zelf bepalen hoe groot je het randje van het matten wil hebben. Pass dan even de maat van het DSP aan.

Het stanzen van het venster

En aan de achterkant van het frame plak je rechts en links een dun streepje cardstock van 1,5 x 14,8 cm zodat het gerilde stukje er makkelijk doorheen kan schuiven. Dan heb ik de gerilde stukjes cardstock genomen en het kleine stukje tot de eerste rillijn op het grote stuk waar het venster opzit geplakt. De hoekjes moeten precies op elkaar zitten.

Het kleine stukje precies op het grote stukje plakken.

Ik heb een foto van de bovenkant gemaakt zodat je kunt zien waar dit voor bedoeld is. Ik hoop dat het duidelijk is....

Bovenaanzicht

Uiteindelijk heb ik alles in elkaar geschoven en kon ik beginnen met het opmaken van de voorkant. Hier moest ik wel op letten dat ik alles alleen op het frame vast gemaakt heb. Anders werkt het schuifmechanisme niet meer.

Opmaak met bloemen en blaadjes.

Binnen in de kaart heb ik nog een kleine tekst geplaatst en buiten op het frame nog een sentiment. En wat ik bijna vergeten ben... In het frame nog met een cirkelpons een kleine inkeping maken zodat je het mechanisme beter vast kunt pakken. Klaar..... 

Hierbij het filmpje van Nicky Nack's paperart.


Vind je deze kaart leuk en maak je je eigen creatie? Ik ben er heel benieuwd naar. En ook een kleine reactie op mijn kaart stel ik zeer op prijs. Heb je nog vragen of tips? Ik sta altijd open voor een persoonlijk bericht. Wil je meer ideeën opdoen en andere creaties van onze HA Designteam leden zien? Neem dan een kijkje op onze blog.
      
Tot de volgende keer...liefs...

       

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
Boekensteuntje: cardstock
Craft Sensation: Rose garden designpad

*Stempels/ Stamps *
Studiolight: Creative met chalk stampch103
Joy! Crafts: tekst

* Snijmallen/ Dies* 
Joy! Crafts: Blaadjes, Banner

* Inkt / Ink* 
Tsukineko: VersaMagic chalk ink 'Hint of Pesto'

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *  
Potlood HB

*Overig/Rest*
Foamblokjes
cirkelpons
OLBA: Lijm
Vaessen Creatief: snij/rilbord
Syta van Gelderen: bloemen

8 opmerkingen:

  1. PRACHTIG dit theaterkaartje Gaby...en daarbij nog heel duidelijk deze tutorialfoto's ..dank je wel daarvoor...echt heel gaaf!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je lieve reactie. Laat maar zien wat jij ervan maakt. Groetjes Gaby

      Verwijderen
  2. Enig kaartje, Gaby. Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar wat een leuk effect. En duidelijke uitleg. Prachtig! Liefs, Ini

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je leuke reactie. Samen een keer maken voor de kerst? Liefs Gaby

      Verwijderen
  3. Wat een leuk kaartje, Gaby!
    Ik zal er eens rustig voor gaan zitten en bestuderen
    Bedankt voor het delen
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je leuke reactie. Ik zou het leuk vinden om jouw creatie een keer te kunnen bewonderen! Liefs Gaby

      Verwijderen
  4. Dank je voor je leuke reactie. Ik zou het leuk vinden om jouw creatie een keer te kunnen bewonderen! Liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===