vrijdag 23 oktober 2020

Ton Sur Ton met Versamark

Voor deze week heb ik de Ton Sur Ton met Versamark techniek voor jullie.  Deze techniek bestaat al wat langer maar blijft leuk om te doen. 

ton sur ton met versamagic - vmcdesigns.nl
 
Deze kaarten kunnen door iedereen gemaakt worden en nemen niet veel tijd in beslag, met uitzondering van het drogen van de inkt.


Ik heb voor mijn kaarten standaard basis kaarten genomen. 
 
Voor de vierkant kaart heb ik een 15cm x 15cm kaart gepakt en daarop heb ik 2 matten aangebracht die ieder weer kleiner is dan de vorige. De bovenste mat heb ik bestempeld met Versamark inkt zonder deze verder af te werken met embossing poeder of zo.
De randen van de matten heb ik met licht blauwe inkt aangezet omdat deze kleur ook terug kwam in het 3D plaatje wat ik ervoor gebruikt had. Nadat ik er zeker van was dat de inkt droog was heb ik het 3D plaatje erop geplakt en heb ik op sommige plaatsen wat hexagon glitters geplakt

collage ton sur ton met versamagic kaarten - vmcdesigns.nl
Collage van beide kaarten.

Bij de rechthoek kaart heb ik maar 1 mat gebruikt ook deze heb ik bestempeld met versamark inkt en ook deze keer heb ik hem niet verder afgewerkt met embossing poeder. Ook bij deze kaart heb ik toen hij droog was de randen met een bijpassende kleur inkt aangezet en er daarna een 3D plaatje geplakt, op de gestempelde sterretjes heb ik een paar sterretjes sequens geplakt.
Tips!
  1. Houd er rekening mee dat bij de versamark inkt de kleur intensiever word na een tijdje.
  2. Op het craft papier worden de randjes van de de stempels een beetje wazig als je deze zo laat drogen. 
  3. Bij ander gekleurd papier zijn de randjes van de stempels wel mooi strak (zie bijgevoegde foto).
  4. Als je er embossing poeder over doet blijft de kleur zoals hij op dat moment is en word deze niet donkerder.
voorbeeld van verschillende kleuren papier met versamark
Versamark op verschillende kleuren papier

Op allebei mijn kaarten heb ik met met versamark het sentiment gestempeld met als enige verschil dat ik deze wel met embossing poeder heb bewerkt. Daarna heb ik de sentiment met een pons uitgesneden, de randjes met de bijpassende kleuren inkt aangezet en met foam tape op de kaarten geplakt.

Bedankt voor jullie bezoekjes en reacties, misschien tot volgende week.  

Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb. 

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
RT Beheer BV - Craft Basis Kaart
Craft Sensations - Craft Papier DP blok

* Stempels / Stamps *
Stampin' Up! -
Sentimenten
AliExpress - Vierkant Kerst
AliExpress - Sterrenhemel Achtergrond 



* Overig / Rest *
Stampin' Up! - Classic Label Pons
DecoTime - Hexagon Glitters
AliExpress - Sterretjes
Nellie Snellen - Tacky glue
Nellie Snellen - Blender tool

4 opmerkingen:

  1. Mooi resultaat Carina!
    Ik houd ook zo van experimenteren daaronder valt voor mij zeker de Versamark
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Martha, ja die Versamark is heel leuk spul.
    Vooral ook perfect om subtiele achtergrondjes te maken. ☺️
    Ik had er nog 1 gemaakt, maar deze was te laat om aan dit blog bericht toe te voegen.

    Fijn weekend alvast
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het altijd zo mooi om zelf gemaakte achtergronden te zien maar durf er eigenlijk zelf niet aan te beginnen. Maar met deze duidelijke uitleg zal ik toch eens de knoop door hakken. Liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaby, neem gewoon wat goedkoper papier en ga het daar op proberen. Bewaar die wat je gemaakt hebt en niet meteen mooi vind. Geheid dat je ze op een later tijdstip wel mooi vind en kan gebruiken.

      1 tip voor je. "Gewoon doen". 😁

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===