vrijdag 27 november 2020

Open center kaart

Mijn opdracht voor deze week was om een open center kaart te maken, maar uiteindelijk zijn het er 2 geworden want ik heb afgelopen dinsdag avond er nog 1 bijgemaakt.  😊

open center kaart - vmcdesigns.nl

De basis van dit soort kaarten zijn vrij eenvoudig te maken, gewoon rillen op de aangeven plaatsen en op de middelste rillijn opensnijden. Met een beetje ervaring moet dit goed na te maken zijn.

Om het mijzelf gemakkelijker te maken voeg ik de YouTube van Maymaymadeit toe waarin alles word uitgelegd. Alles is wel in inches, maar dat is gemakkelijk uit te rekenen door alles met 2.54 te vermenigvuldigen.  


Zoals ik hierboven al vertelde heb ik 2 kaarten gemaakt 1 zoals die in de video, voor die kaart heb ik kant en klaar Die Cuts gebruikt. Hieronder een collage van alle foto's die ik van deze kaart gemaakt had.

collage open center kaart 1 - vmcdesigns.nl
Collage kaart 1

Deze kaart was het minste werk, want deze was gewoon recht toe recht aan alles op maat snijden, vouwen en plakken.

Mijn 2de kaart was iets meer werk, daarvoor heb ik de openingen aan de voorkant met 2 snijmallen gesneden zodat deze een beetje oosters leken. verder had ik op de achter binnenzijde van de kaart de avondhemel geprobeerd te maken en had ik van zwart papier een "dorpje" uitgesneden en dat daar weer opgeplakt. Bij de openingen had ik aan de achterkant kalkpapier geplakt met het idee dat je dan het dorpje er nog doorheen zou zien, helaas was dit niet het geval dus heb het kalkpapier er weer voorzichtig uitgehaald en het vervangen voor stukjes lamineer folder met sneeuw ertussen.

collage open center kaart 2 - vmcdesigns.nl
Collage kaart 2.

Verder heb ik de kaarten allebei aan de buitenkant afgewerkt met design papier, Die Cuts en sentiment strips.

Alle gebruikte materialen staan onder aan het blog in de lijst. Dank je wel voor het lezen en eventuele reacties van jullie.
 
Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper * 
Clairefontaine - 210g beige
Clairefontaine - 210g restjes zwart
Craft Sensations - kerst DP blokken
Craft Sensations - kerst DP blokken
DecoTime -3D cut blok


* Snijmallen / Dies *
AliExpress - Halve cirkle, rechthoek en huisjes 

* Inkt / Ink *
Stampin' Up! - Ombre Rich Razzleberry

* Overig / Rest *
HA Designs - Foil-a-Shine -
Toner Sheets
AliExpress -
Gold Foil, Zwart Foil
Nuvo Glitter Accents - Fresh Snowfall

6 opmerkingen:

  1. Heel mooi deze kaarten Carina!
    Bedankt voor het delen en voor hetfilmpje, ik ga er vast mee aan de slag!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, het heeft dus voordelen om deze filmpjes te delen hier, afgezien van het feit dat ik het hele verhaal niet hoef op te schrijven. 😄

      Heel veel fröbel plezier.

      Jij ook een fijne dag
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Hoi Carina,
    Dat zijn hele leuke kaarten geworden, je hebt me geïnspireerd.
    Dank je wel. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marianneke, ben heel benieuwd naar die wat jij gaat maken.

      Jij ook een fijne dag
      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===