vrijdag 4 december 2020

Funfold kerst kaart

Ik dacht het is bijna kerst en wie moet er niet nog snel een paar eenvoudige kaartjes maken. Ik ben altijd mensen vergeten die toch nog een kaart moeten krijgen. Dus ben ik mijn borden op Pinterest in gedoken en heb er 1 leuk, eenvoudig en snel kaartje uitgezocht. 

                             
 
Deze kaart lijkt ingewikkeld maar is heel eenvoudig te maken. Normaal moet je die in minder dan een half uur klaar hebben. 
De basiskaart is gemaakt van cardstock in de maat 13,5 x 27,0 cm.

Rillijnen op 11-13-16 cm en diagonaal
 
Die heb ik gerild op 11,0-13,0-16,0 cm. Dan heb ik het eerste vak gerild van boven aan de eerste rillijn
tot onder aan het hoekje van de kaart en dit driehoek naar achter gevouwen.

Kaart al gerild en met designpapier
 
Nu heb ik de kaart met designpapier beplakt. Het designpapier heb ik bewerkt met de paper distresser.
Als je deze kaart wil maken meet dan zelf even de vakjes... is altijd moeilijk om de maten precies te zeggen. 1mm verschuiven met de rillijn en het past al niet meer precies.  En aan de rechter binnenkant
heb ik nog een pocket voor een label gemaakt. Het label heb ik uit designkarton gemaakt waar de achterkant wit is voor een persoonlijk berichtje. Een paar stansjes in zilver cardstock en een rondje met een sentiment....en de kaart is al klaar.

binnenkant met pocket en label

Ook mijn volgende 2 blogs gaan over eenvoudige, leuke en snelle kerstkaarten. Dus hou mijn blog in de gaten als je nog snelle kaartjes nodig hebt. 

Ik hoop dat ik je kon inspireren om ook deze snelle, eenvoudige kaart te maken te maken. Krijg ik jou creatie te zien? Dat zou ik heel erg leuk vinden. Heb je nog vragen? Ik geef je heel graag nog verder uitleg. Neem ook eens een kijkje op onze blog voor creaties van de anderen DT-leden... er zijn prachtige creaties bij. Ook een bezoek aan onze fb-pagina is altijd de moeite waard. Ben je nog geen lid van HA Creatief tips&trucs? wij verheugen ons om je op deze groep te verwelkomen. 

Tot de volgende keer...


       

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
't Boekensteuntje- cardstock
DecoTime- designpad

* Snijmallen/ Dies* 
Cirkel die sterren
Kerstbomen
Tekst
sterrenlijntjes

*Embossing*
embossingfolder kerst

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Potlood HB  

*Overig/Rest*
OLBA- lijm
dubbelzijdig tape
liniaal
We R Memory Keepers- Crop-A-Dile
We R Memory Keeper-Wide Eyelets
Gemini A4
ril/snijbord
restje lint

2 opmerkingen:

  1. Hoi Gaby
    Wat een leuk modelletje is dit, ga deze zeker gebruiken!
    Je hebt er een mooi kerstkaartje van gemaakt, bedankt voor het delen!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk kerstkaartje, waar je veel mee kunt variƫren. Liefs, ini

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===