vrijdag 22 januari 2021

Bokeh valentijn

Zoals ik in mijn vorige blog had gezegd, hier dan mijn creatie met 1 van de andere layered stencils.
Dank je wel nog voor jullie bezoekjes vorige week, en voor de keren ervoor natuurlijk.
Vandaag heb ik een valentijn kaart gemaakt met de bokeh layering stencils.

bokeh valentijn - vmcdesigns.nl

En ook deze is weer snel en eenvoudig te maken en kan je de kleuren aanpassen om de kaart zo voor een speciaal persoon te maken.

Zoals gezegd heel eenvoudig te maken, je begint met laag 1 op je mat of kaart te leggen, nu breng je met een borstel, blending of sponsje voorzichtige de kleur aan op de stencil. Ik heb voor de eerste 2 lagen 2 bij elkaar passende kleuren gebruikt. De lichtste kleur aan de randen en donkerder naar het midden.
Tips!
  1. voor een beter resultaat plak je je mat tijdelijk vast op een vlakke ondergrond.
  2. Als je de stencils op je mat legt plak je deze ook het beste even op een paar plaatsen vast zodat er niets kan verschuiven.  
  3. Je kan je stencils ook gebruiken om mee te embossen, extra leuk als je eerst kleur aanbrengt en ze dan nog een keer door je embossing machine haalt. Je hebt daar wel een rubber embossing mat nodig. 
  4. Je Nesting Dies kan je allemaal te gelijk uitsnijden, op deze manier krijg je leuke lijstjes/randjes/frames in de maat/figuur van de snijmallen.

bokeh valentijn - vmcdesigns.nl
Collage van meerdere foto's.

De laatste laag van de stencils heb ik met 1 kleur aangezet, daarna heb ik dezelfde stencil nog een keer op dezelfde plek aan de achterkant vastgeplakt en deze met een embossing matje door mijn embossing machine gehaald. Helaas is dit op de foto's niet tot bijna niet te zien. 

Om mijn kaart verder aan te kleden heb ik harten uitgesneden met opeen volgende snijmallen. Hiervan heb ik er een deel genomen en heb ik die allemaal tegelijk uitgesneden. Deze heb ik daarna random op de kaart geplakt en op het middelste dichte hartje heb ik mijn sentiment gestempeld. 

bokeh valentijn - vmcdesigns.nl
Mijn kaart.
 
Als jullie heel goed kijken kunnen jullie op bovenstaande foto bij de rood/roze rondjes zien dat deze licht embossed zijn. verder heb ik deze kaart verder versierd met een paar Nuvo Glitter Drops in 2 verschillende kleuren. 

Dit was mijn creatie voor deze week, ik hoop dat jullie hem net zo leuk vinden als ik.  😊
 
 
Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Clairefontaine - 160g Wit
Via Chasse bv - Basis Kaarten


* Stempels / Stamps *
AliExpress - Random Love Stamp

* Snijmallen / Dies *
AliExpress -
Harten

* Stencils / Masks *
Taylored Expressions - Bokeh layering stencils
 
Nuvo glitter drops - Silver Crystals
Nuvo glitter drops - Summer Sunrise



6 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart Carina!
    Mooi met deze techniek en leuk zoals je de stanzen hebt gebruikt!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Martha, Ik heb dit in het verleden ook wel eens met "enkele" stencils gedaan, toen had ik de stencil iedere keer een slag gedraaid.
    die wat ik nu gebruikt heb zijn er speciaal voor gemaakt en dan is de uitkomst toch net iets anders. 😊

    Alvast een fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart Carina. Leuk die bokeh techniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toevallig belande ik hier op je blog Carina.
    Wil gelijk even zeggen dat dit een pracht van een kaart is in deze zachte kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve berichtje Bernadet.
      Welkom op on blog en misschien tot een volgende keer.

      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===