vrijdag 1 januari 2021

Feestelijke kaarten, of te wel foil-a-shine 1.0.6

Mijn laatste feestelijke kaarten van het afgelopen jaar 😅
Deze keer weer een paar met mijn eigen ontwerpen voor de foil-a-shine producten van HA Designs.
 
Feestelijke kaarten, of te wel foil-a-shine 1.0.6 - vmcdesigns.nl

Deze kaarten zijn ook door beginners gemakkelijk te maken en je kan er snel mee klaar zijn of je neemt je tijd ervoor. Al naar hoeveel je ze uitwerkt. 
 
Maar allereerst: de beste wensen voor dit nieuwe jaar, laten we hopen dat het dit jaar een beter jaar word voor ons allemaal en dat we 2020 snel kunnen vergeten.

Ik heb deze keer 2 kaarten gemaakt, beide met standaard vierkant basis kaarten. Die met het zwarte opleg kaart is 13 x13 cm en die met het aquarel opleg kaart is 15 x 15 cm. 
Beide zijn met hetzelfde foil, goudkleur met sterren, gedaan en voor beide heb ik er een mat achter gelegd van goud glitter papier.
Tips!
  1. Als je iets op glitter papier wil plakken en je gebruikt hier rood sticky tape voor haal de lagen dan even door een warm lamineeraparaat, als je deze hebt, hierdoor word de lijm van de tape extra geactiveerd.
  2. Als je de lagen door een warm lamineerapparaat hebt gedaan laat het dan afkoelen op een rechte ondergrond en leg er eventueel iets zwaars bovenop.
Daar er voor beide opleg kaarten ruwer papier gebruikt is ziet het eindresultaat er ook ruwer uit, een meer grunge look zeg maar. Bij een vorig blog bericht van mij kunnen jullie zien hoe het foil er uit ziet op een gladde achtergrond. Het blog bericht is te vinden via onderstaande link.

Foil-a-hine 1.0.3 Glossy Kaders

De kaart met de zwarte opleg kaart heb ik niet veel werk aan gehad, deze heb ik op maat gesneden, gemat het het glitter papier en er een sentiment strip, ook weer gemat met het glitter papier en van foil voorzien,  er met foam tape op geplakt.

collage van feestelijke kaarten - vmcdesigns.nl
Collage van beide kaarten.
 
De kaart met de aquarel opleg kaart heb ik wat meer werk en tijd aan besteed. De opleg kaart heb ik aan beide zeiden nat gemaakt en toen op een rechte plank gelegd en rond om een beetje aangedrukt zodat hij helemaal vast lag.

Daarna heb ik er een beetje Shimmer Powder op gestrooid en het geheel opnieuw nat gespoten. 
Met een tissue heb ik daarna het overtollige water op gedept en ben toen met het natte tissue rondom op de kaart gaan deppen om het geheel bij elkaar te trekken.
 
Toen ik tevreden was met het resultaat heb ik het geheel tussen tissues en twee snijplaten laten drogen.
Nadat het droog was heb ik met rood sticky tape het glitter papier erachter geplakt, op maat gesneden en toen de lagen even warm geperst.

Als laatste afwerking heb ik nog een sentiment strip, ook weer gemat met het glitter papier en van foil voorzien,  er met foam tape op geplakt en heb ik 2 strikjes gemaakt en deze op de halsjes van de glazen geplakt.
 
Dit waren mijn 2 kaarten voor deze week.  
 
 
Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Via Chasse bv - Basis Kaarten
Clairefontaine - 210g Papier
Action - Glitter Inpak Papier

* Overig / Rest *
Universal Crafts - Easy Bow Maker
Nuvo Shimmer powder - Gold Sparkler
 
foil-a-shine kerst opleg kaarten
 

4 opmerkingen:

  1. Ook voor jou de beste wensen, Carina!
    Prachtkaarten heb je gemaakt!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Martha, laten we hopen dat 2021 beter word en dat we 2020 snel achter ons kunnen laten.

    Jij ook een fijne dag
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn het weer prachtige kaarten. Ik vind met kerst mag er best veel bling-bling op een kaart zijn
    Liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gaby,
      Er mag altijd wel wat bling op een kaart. 😆
      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===