vrijdag 15 januari 2021

Plezier met layering stencils

In Oktober van het afgelopen jaar heb ik een paar sets layering stencils gekocht en vorige week donderdag kwamen ze eindelijk binnen en ik heb ze natuurlijk meteen even moeten testen. Tenminste 1 set ervan alvast. 
 
Fun met layering stencils - vmcdesigns.nl

Deze techniek is niet echt moeilijk, kan zelfs nog met kinderen gedaan worden en neemt niet veel tijd in beslag. In een half uurtje kan je al verschillende achtergrondjes gemaakt hebben.
 
Ik heb voor de set met sneeuwvlokken gekozen en heb de 3 lagen met 3 verschillende kleuren Distress Oxyde inkt gemaakt, bij de laatste laag heb ik nog Nuvo Glimmer Paste gebruikt om er een klein beetje glitter aan toe te voegen.
Tip! Bij doorzichtige glitter/glimmer kan je eerst een keer met inkt doen, op die manier krijgt de glitter/glimmer wat meer kleur.
Bij deze eerste kaart heb ik de stencils gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn, netjes op volgorde en uitgelijnd. zodat de sneeuwvlokken precies in elkaar passen.
 
Fun met layering stencils - vmcdesigns.nl
Gebruik zoals bedoeld is.
 
Bij de 2de kaart, heb ik de stencils random op het papier gelegd om te kijken of dat ook mooi uitkwam.
Voor deze heb ik 2 verschillende kleuren Distress Oxide inkt gebruikt voor de eerste 2 lagen en voor de laatste laag heb ik alleen de glimmer paste gebuikt. Hierdoor krijgt de kaart een subtiel glitter patroon.

Fun met layering stencils - vmcdesigns.nl
Als je goed kijkt zie je de glitter/glimmer.

Rest mij nog om jullie de kaart in zijn geheel te laten zien. Hierop is duidelijk het verschil te zien en laat ook zien dat je de stencils dus ook anders kan gebruiken zodat je een iets ander patroon op je kaart krijgt.

Fun met layering stencils - vmcdesigns.nl
Random manier.
 
Voor op beide kaarten heb ik een sentiment strip gemaakt welke ik met foil heb bewerkt. De kleur die ik gebruikt heb hiervoor is grijs metalliek, welke ik ooit een beetje van had gekregen om te testen.
Deze sentiment strips heb ik beide met foam tape en een beetje lijm op de kaart geplakt.
 
Dit was mijn bijdrage voor deze week. 
1 van de andere sets komt misschien volgende week aan de beurt.
 
Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Clairefontaine -
160g Wit
Via Chasse bv - Basis Kaarten

* Stencils / Masks *
Taylored Expressions -
Let It Snow layering stencils

* Inkt / Ink *
Distress Oxyde -
Hickory Smoke
Distress Oxyde -
Pumice Stone
Distress Oxyde - Weathered Wood

* Overig / Rest *
Nuvo glimmer Paste -
Moon Stone
Sentiment Strips - Pewter Foil
Minc Machine

2 opmerkingen:

  1. Prachtig resultaat, Carina!
    kaartje heeft een mooi stijlvol sfeertje!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Martha. 🥰

    Ik denk dat de ontwerper van deze stencils dat ook in gedachte had.Het maakt het zo gemakkelijk om even een snelle kaart te maken.

    fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===