woensdag 6 januari 2021

Snelle mannenkaart

Hier ben ik weer met mijn eerste blog voor het nieuwe jaar. Ik hoop dat iedereen een prettige jaarwisseling had en wens ik jullie nog een creatief maar vooral gezond 2021!! Mijn eerste kaart is een snelle mannenkaart. Ik moet er eerst weer in komen om gewone kaarten te maken in plaats van kerstkaarten... valt niet mee. Dit is het geworden...


Het is een eenvoudig kaartje dat als je eenmaal de afbeeldingen hebt uitgezocht je in 20 min klaar hebt. 
 
Ik heb een standaard kaart van 13,5 x 13,5 cm genomen en een designpapier van 13,0 x 13,0 cm erop geplakt. Omdat het papier vrij dik was heb ik de randjes beinkt zodat je geen wit randje ziet.

kaart met designpapier

Ik vond dit houtpatroon wel stoer voor een man. Nu heb ik een mal genomen van Marianne design met
alles verschillende vakjes. Die is er in rond en vierkant en ik heb hier de vierkante mal genomen. Deze uit zilver karton uitgestanst 
TIP : Je kunt de stans van de grote mal ook draaien en kijken hoe je plaatjes er het beste in passen.
stans in zilver kartkarton

Ik heb die plaatjes die ik had uitgezocht met de kleinere mallen uitgestanst die bij de grote mal horen. Ik vind die rand die je kunt zien van het houtstructuur wel mooi. Maar je kunt ook de vakken van de grote mal nemen. Dan passen de plaatjes er precies in. Ook de plaatjes heb ik even beinkt. Dat geeft net een klein beetje vintage-look. Het is even een beetje puzzelen welk plaatje het beste in welk vak past. 

De plaatjes op de juiste plaats

Ik vond het nu toch nog iets te kaal maar wilde voor een mannenkaart ook niet te veel erop doen. Dus een sentiment was wel op z'n plaats. Ik heb een banner uit hetzelfde cardstock als de basiskaart gesneden en een tekst erop gezet uit hetzelfde zilveren karton als de grote vakjes-mal. Voor een mannenkaart vond ik dit al genoeg om het een beetje te pimpen. Ik hoop dat de ontvanger er blij mee is. 


Ik hoop dat ik je kon inspireren om deze eenvoudige mannenkaart te maken. Krijg ik jou creatie te zien? Dat zou ik heel erg leuk vinden. Heb je nog vragen? Ik geef je heel graag nog verder uitleg. Voor tips sta ik ook altijd open
Neem ook eens een kijkje op onze blog voor creaties van de anderen DT-leden... er zijn prachtige creaties bij. Ook een bezoek aan onze fb-pagina is altijd de moeite waard. Ben je nog geen lid van HA Creatief tips&trucs? Wij verheugen ons om je op deze groep te verwelkomen. 

Tot de volgende keer...


               
                                 
===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
't Boekensteuntje: Linnen cardstock donkerblauw
        cardstock zilver
Craft sensations: Designpad christmas

* Snijmallen / Dies *
Marianne Design: CreatablesLR0568
Aliexpress: Gefeliciteerd

* Inkt / Ink *
Ranger: Distress inkt Vintage photo

* Overig / Rest *
Syta van Gelderen :  Knipplaatjes 171008, 170205, 170906
Hobbyvision: Knipplaatjes HV072
OLBA: lijm
Foampads
Vaessen: snij/rilbord

4 opmerkingen:

  1. Ook voor jou de beste wensen Gaby!
    Mooi je mannenkaart!
    Leuk dat zilverkleurig frame!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je wel voor je leuke reactie Martha
    liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===