vrijdag 26 februari 2021

Steampunk - grunge passe-partout deel 3

Voor deze week heb ik voor jullie het afwerken van mijn Steampunk - grunge passe-partout, het is lang geleden dat ik zo een groot project gemaakt heb

Steampunk - grunge passe-partout deel 3 - vmcdesigns.nl

Een deel van deze laatste handelingen kunnen door iedereen gedaan worden.  

Zoals in mijn vorige blog al gezegd was ik voor de laatste stap om mijn project af te maken bij Pixabay op zoek gegaan naar passende plaatjes. Het duurde even maar uiteindelijk vond ik er verschillende.
Mijn keuze ging naar 3 prenten van pentekeningen met stoommachines. 

Deze prenten had ik naar A5 formaat gezet en uitgeprint op gebroken wit A4 papier. Na het printen heb ik deze op A5 formaat gesneden en vanaf de randen naar binnen toe met inkt bewerkt om ze oud te maken.
 
Steampunk - grunge passe-partout deel 3 - vmcdesigns.nl

 

Hierna heb ik de prenten, ik had er in totaal 4 gemaakt, allemaal tegelijk in een lamineerhoes gedaan.
Zeg maar de prenten naar de buitenkant zodat de voor en achterkant een prent had. 

Steampunk - grunge passe-partout deel 3 - vmcdesigns.nl
Het lamineren van de prints.
Tips!
  1. Om een print, foto of plaatje oud te doen lijken kan je met inkt en een blender borstel of sponsje vanaf de buiten rand naar binnen toe kleur opzetten, zo krijg je een natuurlijk kleurverloop met donker aan de randen en lichter in het midden.
  2. Als je papier (of servetten) in je lamineer hoezen legt, kijk dan dat je ze dubbel legt met de prent naar buiten. Als je dan de randen wegsnijd krijg je de prenten aan 1 zijde gelamineerd terwijl de andere kant nog papier is.  Ik heb even een video van Erica Arndt met betere uitleg toegevoegd.
 

Hierna heb ik de plaatjes / tekeningen op de achterkant van de lijst in de open vakken geplakt, Als extra versteviging heb ik ze rondom nog met tape vastgeplakt. Verder heb ik 2 bezels (haakjes) op de achterkant geplakt met E-6000 deze goed laten drogen en toen 2mm dik waxkoord door de haakjes gehaald om de lijst te kunnen ophangen. 

Dit is hoe de lijst er uitziet nu hij klaar is, schijnbaar vind mijn wederhelft hem ook mooi want ik mocht hem zowaar op de keukenmuur ophangen. Normaal mocht ik mijn crea's alleen in mijn atelier of op het toilet ophangen. Geeft toch weer net iets meer voldoening voor al het werk.  😊

Steampunk - grunge passe-partout deel 3 - vmcdesigns.nl
Steampunk - grunge passe-partout.

Hieronder een video met nog een keer alle stappen van de afgelopen weken van begin tot einde. 



Weer bedankt voor jullie bezoekjes en lieve reacties, zowel hier als die op facebook en mijn Youtube kanaal.
 
Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

  * Papier / Paper *
Conqueror -
Gevergeerd Gebroken Wit 120g


* Overig / Rest *
Nellie's Choice -
Mixed Media Brushes
Action -
Lamineer Hoezen
Free & Easy - Foto Tape
E-6000 - 2 plak bezels (van sieraden maken)

4 opmerkingen:

  1. Wauw wat mooi Carina!
    Geweldig gemaakt en kan me goed voorstellen dat het prachtig staat aan de muur! Bedankt voor de lamineertip, dan wordt het plaatje ook niet zo stug en je hebt bespaard
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, de eerste keer dat ik iets zag met deze lamineer tip was met servetten en met matte lamineer hoezen. dat was zo mooi.
      Het was net vellum.

      Maar ja ik heb (nog) geen matte hoezen dus ik heb het met de standaard gemaakt.

      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. WoW, prachtig Carina, maar wat een werk. Heel handig je filmpje, zodat je ook duidelijk alle stappen ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 😊
      hahaha, dank je wel Ini.
      Het was idd een beetje meer werk dan normaal. 😊

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===