woensdag 14 april 2021

Lentekaartje

Na een tijdje heerlijk weer gehad te hebben waren de paasdagen een kleine tegenvaller. Ik dacht ik vang de lente in met een leuk kaartje. Met sneeuw - en hagelbuien dit kaartje zitten maken... toch een beetje lente in huis.


Eigenlijk is het een simpel kaartje en het enige wat tijd vraagt zijn de stansjes maken en inkleuren. Het is dus mogelijk om dit kaartje binnen een half uur klaar te hebben. 
Als eerste heb ik een basiskaart genomen in wit parelmoerpapier van 13,5 x 13,5 cm. Hierop heb ik een mat gemaakt van 13,0 x 13,0 cm die ik een beetje beïnkt heb aan alle 4 kanten. Hierna was ik even bezig met de stansjes. Eerst de bloemen en klimop in gewoon wit cardstock gestanst en de steeltjes en blaadjes met groene inkt gekleurd. En ook een beetje geel erop gedaan.

Inkleuren van de steeltjes

TIP: Je kunt ook de bloemen een keer in groen stansen en dan in een kleur naar je eigen smaak. Als je nu de bloemen zonder steeltjes afknipt en op de groene bloemen plakt is het ook heel mooi.
Twee vaasjes heb ik uit pergamano-papier gestanst. In ieder vaasje een bloem gezet en een beetje vast geplakt. Nu de houten balk gestanst uit bruin cardstock en een beetje beïnkt zodat je de houtnerf kunt zien. In het houten balkje zijn kleine openingen waar je de bloem of vaas door kunt steken. Alles aan de achterkant van de balk vast gezet met een beetje lijm.

Vaasjes en bloemen op de balk

Alles omgedraaid en op de kaart geplakt. Het klimop en 2 enkele bloemen die ik nog over had op de balk geplaatst met foamtape zodat het een 3D-effect krijgt. 2 mini-labels uitgestanst en een kleine tekst erop gezet.

TIP: Je kunt ook een sentiment op een banner stempelen en die op de kaart plaatsen.
3D-effect en mini-label
 
Nog een paar kleine Nuvo-Drops erop en een paar strass-steentjes en de kaart was klaar.

Ik hoop dat ik je kon inspireren om ook de lente te verwelkomen en een eenvoudig lentekaartje te maken. Krijg ik jou creatie te zien? Dat zou ik heel erg leuk vinden. Heb je nog vragen? Ik geef je heel graag nog verder uitleg. Neem ook eens een kijkje op onze blog voor creaties van de anderen DT-leden... er zijn prachtige creaties bij. Ook een bezoek aan onze fb-pagina is altijd de moeite waard. Ben je nog geen lid van HA Creatief tips&trucs? wij verheugen ons om je op deze groep te verwelkomen.

Tot de volgende keer...



               
                              
===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier / Paper *
't Boekensteuntje - Cardstock Parelmoer-wit 
DecoTime - Cardboard Pattern 2546759_05

* Stempels / Stamps *
Marianne Design - Mini labels NL CS1028

 * Snijmallen / Dies * 
Marianne Design - Mini Labels NL CS1028
Marianne Design - Silver Selection CR1529
Marianne Design - Creatables LR0694, LRo69
Marianne Design - Klimop      
      
* Inkt / Ink *
Ranger - Distress Ink - Mustard Seed
Ranger - Distress Ink - Peeled Paint
              Tsukineko - Versafine Clair VF-CLA-351

* Overig / Rest *
Plakparels
Nuvo - Crystal-Drops
Foam pads
OLBA - lijm

3 opmerkingen:

  1. Mooi dit lentekaartje Gaby!
    Goed idee om de uitgestanste bloempjes zelf van kleur te voorzien!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart Gaby, ik vind het alleen een beetje zonde dat je het patroon van het embossing op het "buikflesje" niet meer goed kan zien.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===