vrijdag 7 mei 2021

Eigen ontwerp happy birthday slimline kader

Sinds ik een Brother Scan-n-Cut heb gekocht heb ik er nog een hobby bij, namelijk het omzetten en/of zelf maken/ontwerpen van snijmallen stempels en stencils naar een snijbestand.  Zo heb ik ook na het zien van een mal het idee gekregen om iets in die trend te maken voor een slimline kader.

Eigen ontwerp happy birthday slimline kader - vmcdesigns.nl

Het was best veel werk en geschuif om alles passend en als 1 geheel te maken. Voor een beginner kaartmaker denk ik net iets teveel van het goede. Maar houd onze webshop in de gaten want waarschijnlijk komt dit ontwerp over een tijdje in de shop te staan. We moeten alleen nog even kijken hoe we deze het beste kunnen gaan aanbieden.  

Maar nu het ontwerp, hiervoor had ik 2 rechthoeken gemaakt in de software waarvan ik het middelste eruit gehaald had zodat je een mooie brede rand kreeg. In deze rand ben ik losse letters gaan plaatsen welke ik op maat gemaakt had en die gedeeltelijk over elkaar en over de randen vielen. Toen ik tevreden was met het geheel had ik alles geselecteerd en met elkaar versmolten.  Voor het gemak had ik meteen een extra laag erbij gemaakt die iets groter was dan het kader zelf.  Ik hoefde daarna het geheel alleen nog maar op de juiste maat te maken en uit te snijden. 

Eigen ontwerp happy birthday slimline kader - vmcdesigns.nl
Slimline kader ontwerp.

Nadat ik alle delen uitsneden had hoefde ik alleen nog maar de basiskaart te maken en alle delen op elkaar te plakken. Voor de basis kaart heb ik een standaard formaat slimline kaart genomen, deze is 21 x 10,5 cm en alle lagen erna heb ik iedere keer een halve cm kleiner gemaakt.  

Eigen ontwerp happy birthday slimline kader - vmcdesigns.nl
close-up ballonnen en strikjes

Als extra heb ik het kader zelf en een paar ballonnen uit Foil-a-Shine toner Sheets gesneden om deze daarna van foil te voorzien om de kaart toch een beetje speciaal te maken. Verder had ik nog een paar mini strikjes uitgesneden om op de touwtjes van de ballonnen te plakken. 
Tip! als je spiegel karton gaat uitsnijden met een snijplotter leg dan het spiegel gedeelte naar beneden, vergeet dan wel niet om je ontwerp te spiegelen voor je het uitsnijd.
Het kader zelf heb ik op zwart papier gemat welke ik daarna nog een extra mat heb gegeven van spiegel karton. En toen was mijn kaart klaar, deze heb ik afgelopen week aan mijn moeder gegeven voor haar verjaardag.

Eigen ontwerp happy birthday slimline kader - vmcdesigns.nl
Mijn kaart klaar.

Tot zover mijn blog bericht van deze week, in ieder geval weer bedankt voor jullie bezoekjes en lieve reacties, zowel hier als die op facebook.
Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Clairefontaine - 210g Beige
Clairefontaine - 210g Restje Zwart
RT Beheer bv - spiegel karton

* Snijmallen / Dies *
AliExpress - Ballonnen

* Overig / Rest *
AliExpress - regenboog Folie
Stras steentje voor op het strikje
Foiling Snobs Club - Test Folie


Foil-a-Shine Toner Sheets

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart Carina!
    Knap dat je het zelf hebt ontworpen voor je plotter!
    Prachtig resultaat!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha. 🥰

      Ik heb er al meerdere gemaakt, digitaal dan.
      Deze is de enige tot nu toe die ik van papier gemaakt heb. 😊

      Fijn weekend liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===