woensdag 23 juni 2021

Zomers Restjeskaart

Door de tropische temperaturen ben ik niet mijn knutselkamer in gekomen en dacht in een keer eraan dat ik nog een blog moest maken voor deze week. Ideeën had ik wel al dus ben ik vandaag snel aan de slag gegaan. Doordat ik mijn kamer een beetje anders in wil inrichten had ik het idee om nog wat restpapier te gebruiken. Ergens had ik een leuke kaart gezien maar die was voor de kerst. Gezien deze temperaturen had ik daar geen zin in. Ik bedacht me wel dat ik ook een gewone kaart kon maken met hetzelfde principe. 

Omdat je niet veel materiaal nodig hebt is het een kaartje wat je ook als beginneling snel kunt maken. Ik denk dat ik er nog geen half uur voor nodig had. Maar omdat ik de la met restjes moest doorzoeken naar papier wat qua kleur samen gaat ben ik een beetje langer bezig geweest. 

Gestart ben ik met een basiskaart in geel van 13,5 x 13,5 cm. Dan heb ik een mat gemaakt van blauw karton met de maten 13,0 x 13,0 cm. En dit keer heb ik van hetzelfde karton nog een mat gemaakt van 12,5 x 12,5 cm. Dit plakken we nog niet op de basiskaart maar houden het even los en leggen het aan de kant. Nu gaan we verder met het designpapier. Ik had eerst 5 soorten maar kwam erachter dat het dan toch erg druk wordt.... dan maar 4 verschillende designpapieren genomen die van kleur matchen. De restjes moeten wel een lengte van minimaal 13 cm hebben zodat de mat van er helemaal mee bedekt kan worden. 

De langwerpige driehoekjes 

Deze stukjes worden gewoon uit vrije hand in langwerpige driehoekjes gesneden die dus 13 cm lang moeten zijn. Nu worden deze stukjes op de kleine mat van 12,5 x 12,5 cm geplakt.

TIP: Snij de driehoekjes niet allemaal hetzelfde. Dit geeft een speels effect. 

Ik heb ze eerst beetje op volgorde gelegd zo als ik leuk het vond en dan pas geplakt. De overstaande randjes gewoon afknippen. Ik heb er nog 2 keer hempcord omheen gedraaid en op de bovenkant een strik ervan gemaakt.

Hempcord om de kleine mat en op de grote mat geplakt

Dit stuk heb ik nu op de grote mat van 13,0 x 13,0 cm geplakt. Doordat de 2 matten dezelfde kleur hebben lijkt het erop dat je maar een mat gebruikt hebt en de driehoekjes enkel erop geplakt zijn. Ik heb nog een sentiment en een label erop gezet en dit alles met foampads op de basiskaart geplakt. Daardoor zie je aan de binnenkant niets van de hempcord  

Sentiment en label

Dit was het al.. de kaart is klaar. 

TIP: Door de mat in zilver/goud cardstok te nemen in combinatie met kerstdesign-papier krijg je heel mooie kerstkaarten.

Vind je het een leuk idee? Laat het mij weten. Misschien krijg ik jou creatie te zien? Dat zou ik heel erg leuk vinden. Heb je nog vragen? Ik geef je heel graag nog verder uitleg. Neem ook eens een kijkje op onze blog voor creaties van de anderen DT-leden... er zijn prachtige creaties bij. Ook een bezoek aan onze fb-pagina is altijd de moeite waard. Ben je nog geen lid van HA Creatief tips&trucs? wij verheugen ons om je op deze groep te verwelkomen. 

Tot de volgende keer...


       

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
't Boekensteuntje - Cardstock blauw en geel
Craft Sensations- Designpad Beachy collection30,5 x 30,5 

* Snijmallen/ Dies* 
Marianne Design- Gefeliciteerd

*Overig/Rest*
Vaessen Creative- side kick
Vaessen Creative- snij/rilbord

3 opmerkingen:

  1. Mooi kaartje Gaby!
    Ik vind het dp zo mooi bij elkaar passen
    Leuk gedaan zo met die stroken
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===