zondag 24 juli 2016

Review: Craft Sensations 3D pearl paint

Ik had het geluk dat mijn man vrijdag vrij was. Dus hebben we heel de dag winkels in en uit gegaan op zoek naar nieuwe hobbyproducten.

We gingen naar de Action, Big Bazar, So Low en Zeeman

Ik had ook een paar adressen van Euroland. Deze werd wel een speurtocht. Op het internet staat vermeld dat zekere winkels definitief gesloten zijn, en andere met adressen en dat ze open waren. Dus eerst in Rotterdam naar twee adressen. Geen Euroland. Dus ging we naar Zwijndrecht.... wat denk je... Staat wel op de informatiebord dat er een Euroland moet zijn, We liepen het winkelcentrum twee keer door maar we zagen de winkel helemaal niet. Dus dan maar vragen. Blijkt dat die al een heel jaar niet meer daar is. Gewoon maar naar huis dab. Als ik daar wel wil kopen dan ga ik maar naar de webwinkel. 

Terug naar de review. Ik begin bij de Action. Hier kocht ik alleen de 3D Pearl Paint van Craft Sensation 

Craft Sensations 3D Pearl Paint

Dit komt 3 stuks per verpakking voor € 0,95. Er zijn zes sets maar ik zag er alleen vijf en heb ze allemaal gekocht. Ik heb wel een foto gekregen van Anja van Loenen (deelnemer in een groep op Facebook). Deze heb ik toegevoegd in de bovenstaande foto.

Grotendeels heb ik de review op video opgenomen. Dit zie je aan het eind van dit bericht. Hier geef ik dan ook de nodige handelswijze van hoe ik ieder creatie heb gemaakt.

Voor diegene die eerder de foto's willen zien heb ik close-up foto's genomen.


Algemene gebruik

Uitsmeer technieken

Accentueren techniek

Alternatief: Bloemen maken

Alternatief: Distressed 

Alternatief: Kleine monoprints

Video met handelswijze van bovengenoemde resultaten

OPGELET: Ik kreeg te horen dat je de bijgeschreven tekst niet zichtbaar is in de video als je vanaf je telefoon of iPad kijken. Best is om de video te bekijken op een laptop of desktop computer.





Mijn bevindingen:


Aanvoel en geur laat me denk aan vingerverf. Dit is geen product om te vergelijken met Parelpennen of Enamel Drops
  • De 3D Pearl Paint is op waterbasis en tijdens drogen kan die ietwat zakken en volume verliezen waar de andere producten op een lijmbasis zijn wat tijdens drogen alleen hard worden. 
  • Omdat de 3D Pearl Paint op waterbasis is, is dit aanbevolen om de alternatieve technieken op aquarelpapier te doen. Dit komt andere papiersoorten hoogst waarschijnlijk het water in de verf gaat opnemen en dan gaan opkrullen. 

De tuit van de fles is goed genoeg om een algemeen parel op je papier te maken. Van klein tot groot. 

Kleine parels drogen snel op maar voor de zekerheid moet je dit net zoals de grote parels overnacht laten drogen. Dit gaat helaas niet met een heat tool. Ben je niet iemand die graag wacht, dan is dit product niet iets wat je prettig gaat vinden.

De kleuren zelf hebben een parelachtige afwerking als die droog zijn. 

Helaas heb ik geen foto van de spetters die ik heb gedaan maar dit zie je in de video terug. 

Prijstechnisch kun je veel meer technieken met dit product. 

Opruimen van je werkruimte, en ook je handen schoonmaken, is goed te doen met een beetje water of een vochtige babydoekje.  

Dit product krijgt van mij een aanbeveling. 

Update: ik kreeg de vraag of je verf ook op mdf kunt gebruiken. Heb ik een test gedaan. Dit gaat met ėn zonder onderlaag. 

"Rond was eens vierkant, vierkant was eens krom. Zoek wat een product alles kan en doe niet alleen maar waar dit voor bestemd is."

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Sytze van der Graaf

17 opmerkingen:

  1. leuke tips. De monoprint is heel erg mooi!
    Groetjes, Nettie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooiste is dat je meerdere afdrukken kan maken van dat een kolletje, niet iedereen komt dezelfde uit maar ik heb er 5 afdrukken uitgehaald. De eerste bleef de mooist. ;)

      Verwijderen
  2. leuk product en alle mogelijkheden die je bedacht hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha je kent me nu al zo een beetje... als ik een techniek proberen dan komt de ideeën bijna zoals een waterval. hahaha

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Sandie,
    weer een leuke review en mooie creaties laat je weer zien!
    Ja, ik ben bezig met opnemen van filmpjes, mijn eerste creafilmpje is al geplaatst op youtube, en die zul je in mijn volgende blogbericht terug vinden...
    Ik heb gefilmd met mijn smartphone en via de "cloud" naar de pc verzonden, in Windows moviemaker de film bewerkt en opgeslagen en een update naar youtubekanaal gedaan.
    ben benieuwd wat je ervan vindt!
    Liefs en groetjes van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha,
      Ik ben nu geabonneerd op jouw YouTube kanaal. Heb op je blog en bij de filmpje zelf een bericht achtergelaten. ;)

      Verwijderen
  4. kun je het ook op mdf gebruiken en bestaat 3 d ook in blauw

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sander,
      Er is geen blauwe kleur maar wel een groen dat lijkt op turquoise. Dit komt helaas alleen in de kleuren zoals op de eerste afbeelding.
      Zelf heb ik dit (nog) niet op mdf geprobeerd. Deze verf is op waterbasis. Als je de mdf vooraf behandeld met modpodge/ creapatch dan behoort dit geen nadelige invloed te hebben. Zonder een onderlaag vermoed ik dat dit de MDF bol gaat staan. Ga je dit toch proberen hoor ik wel van je of dit geslaagd is of niet... Zelf ga ik dit nu testen en dan een bericht erover plaatsen.

      Bedankt voor je reactie.
      groetjes
      Sandie

      Verwijderen
  5. Kun je de parels ook van het plastiekje halen?
    Zo ja hoe doe je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerlijk gezegt heb ik dat nog niet geprobeerd. Ik zal eventjes een test doen en terug komen hierop. bedankt voor je reactie

      Verwijderen
    2. Ik heb dit eventjes getest. Ik heb een paar druppels op bakpapier gedaan. Je kunt wel van de parels weghalen maar niet allemaal. Ik leg even uit waarom niet. De basis van dit product is water. De verf droogt door de verdamping van de water. Wanneer de water weg is, zijn de druppels veel in hoogte gezakt. Overnacht is niet lang genoeg om de verf te laten verharden. Ik wil nog testen of dit wel zal lukt wanneer ik de verf mengt met lijm en dan druppels maken. Hierover meer op een later keer.

      Verwijderen
  6. Als je het als nagel coating gebruikt en het dept met de vinger is die vinger met warm water zo schoon en het 3D paint laagje op de nagel in 5 minuten droog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik regelmatig van mijn producten op mijn nagels. De naast wat ik aan de 3D pearl paint kwam was the Nuvo Drops. Maar dit is idd een leuk idee. Alleen kan ik dit niet aanbeveel omdat ik niet weet of dit echt goed is voor je nagels. Als je een onderlaag van nagellak aanbrengen dan zie ik geen probleem. ;)

      Verwijderen
  7. hallo, is deze 3 d pearl paint ook op porselein te gebruiken ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, bij een van mijn andere berichten over dit product heb ik voor een lezer een test gedaan op glas. Ik heb daar gemengde gevoelens over. Je kunt dit wel doen, maar er zijn veel puntjes waar je op moet letten.
      1. de droogtijd neemt veel langer dan normaal.
      2. de verf kan makkelijk loslaten.
      3. Is niet bedoelt voor mokken of borden wat anders bestemd is dan versieringen.
      4. zelf zal ik eerst een onderlaag met textuur doen waar de verf aan kunt blijven kleven. Vervolgens met een vernis of zo afwerken.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===