zaterdag 21 juli 2018

Review: Deco Time Metallic Twin Markers

Afgelopen week gaf het design team jullie inzage in hun creaties met hoe ze achtergronden creëerde met inkt. Wat vonden jullie ervan? / The last few days you have had some insight to some inked background done by the design team. What did you think about it?

Voor de komende week is er een eigen keus week. Dus iedereen mag doen wat ze zelf willen. Even wat variatie. Voor mezelf heb ik vandaag gekozen voor nog een review. Omdat ik niet zo lang binnenshuis wou zitten met dit warme weer, hebben we even na afloop van een bezoek aan de KNO arts een aantal winkels langs gegaan. Gewoon lekker voor de airco... hihihi... Maar tja... de Action? Daar vind je soms wel handige producten waar je de tijd goed mee kunt vergeten. (toch tussendoor eten maken hoor!) / There is no theme for next week, so you will have some variation of what you get to see. I chose to do another review for today. It was extremely hot the past few days and I tried to avoid coming home. After my ENT visit we decided to go to the shops, mainly for the airco... hahaha. But What to do when you enter Action stores.. Way to many products that will keep you busy for hours on end (don't forget to prepare dinner though).



Ik weet dat de meesten van jullie al bekend zijn met de TwinMarkers, maar ik zag dat ze dit nu ook in Metallic kleuren hebben. Dus heb ik er een stuk of 5 sets gekocht. / Most of you already know about the TwinMarkers, but I found some of the Metallic colors. I bought 5 sets.

Jammer dat van de kleuren dubbel voorkomt, maar ja soms zijn er stiften die je vaak gebruikt, en dan helpt dit wel als je meerdere hebt. / There is sets with double colors, but it is mostly colors that you reach for the most.


De kleuren per verpakking zijn als volgt / The colors are as follows:
  • Goud & Zilver / Gold & Zilver
  • Roze & Geel / Rose & Yellow
  • Paars & Blauw / Purple & Blue
  • Groen & Zwart / Green & Black
  • Wit en Zwart / White and Black
Naar aanleiding van een video die ik op YouTube zag, moeten er nog kleuren zijn, maar ik heb deze niet in de schappen kunnen vinden. Daar was namelijk nog een verpakking met Mint (groen) & Zilver. Dus nog een dubbele kleur. / According to another video on YouTube there must be more sets of colors which I couldn't find in the store. In the video there is a set of Mint (green) & Silver. So another double color.

De prijs per set is € 0,99. Niet duur dus. En dit is een leuke aanvulling voor het alreeds grote assortiment van kleuren die al beschikbaar zijn. / The sets are not that expensive - € 0,99 each. It will compliment your existing sets of colors.

=== Eerste indruk/ First Impressions ===

De stiften hebben net zoals de andere stiften twee punten en de stifthouders zijn van hetzelfde gehalte als wat we gewend zijn van de normale stiften. Ik ben wel teleurgesteld dat sommige van de punten te los zijn en dit lijkt of dit gaat uitvallen. Maar dit werkt verder wel zoals het moet. / The markers also comes with a chisel and bullet nib. The quality is the same as the normal markers. Some of the nibs is a bit loose and it looks like it will fall out, but you can press it back in. 

De inkt vloeit goed uit en de punt zelf voelt zacht aan op het papier. Wel moet je opletten dat het kan voorkomen, zoals bij mij, dat de brede punt van de gouden stift een soort van groen uitkomt en niet goud zoals bij de normale punt. Maar dit kan wel komen van hoe dit in de schappen ligt. wellicht zal dit met de tijd beter mengen. / The flow of ink is very good and the nibs is soft on paper. But some of the colors might take time to get to the real color. For example; the gold chisel comes out gold and green (sort of patina like), but it could be because of the way it is stacked at the store.

=== Tests ===

Wit & Zwart papier / White and black paper

Allereerst wou ik kijken wat de metallic effect is op wit en zwart papier. / I wanted to test the colors on black and white paper.



Ik vond dat het zwart op zwart meer op zilver of grijs lijkt. / The black on black paper looks more grey or silver.

Het wit op zwart heeft meer een krijtachtige tint. De wit op wit, zie je zo niet op de foto, maar in het echt kan je dit wel zien. Dit heeft een verrassend effect wat ik je verderop in mijn bericht laat zien. / The white on black paper looks more chalky. In the photo you can not see it all to well, but the white is visible. I do have a surprise technique for this later on in my blog.

Met het geel vind ik dat dit meer op goud lijkt dan op geel. / The yellow looks more like gold.

Op de foto ziet je dit niet, maar het groen is echt groen op het zwarte papier. / In the photo the true color of the green is not optimal but in real life it really is green.


Vermengen / Blending

Verder zag ik dat mensen zeggen dat dit niet te vermengen is. Daarom heb dit in mijn volgende test gedaan. / Some people say you can not blend the colors together. That is why I wanted to test it for myself.  

Als je de kleuren zélf  probeert te vermengen, lukt dit niet. Dit komt omdat de kleuren te veel pigment bevatten en dekkend zijn. / The colors by itself does not blend because it is highly pigmented and opaque.


Dit geeft wel een aparte sfeer. Ik zie mezelf nog veel creaties uitdenken om dit op zo'n manier te schrijven op kaarten. / It does give an unusual look, therefor I will think of more creations to use this type of writing on cards.

Maar in één van de originele sets van de stiften is er een markernummer 0 (colorless blender). / In one the original sets you will have a marker number 0 (colorless blender).


Wanneer je deze gebruikt kan je de kleuren wel met elkaar vermengen. Dit vergt enige handigheid maar dit is wel te doen. / The colors can be blended if you use the colorless blender. It takes some extra steps but it is doable. 

Je kunt ook de kleur opnemen met de colorless blender (ook met de wit) door de punten van de stiften tegen elkaar te houden, zo krijgt je dan een verloop van kleur als je schrijft. By touching the nibs of a colored marker against the colorless blender, you get a nice variation in color.

Witte verrassing / White surprise

Zoals ik al zei heb ik een verrassing gekregen toen ik met de Nuvo Hybrid inkt over het wit heen ging.... / As I said earlier, I had a surprise with the white on white paper by inking up de paper with a hybrid ink.


Ik wou namelijk testen of de witte inkt een resist zou vormen en of dit geheel weg zou zijn. Ik ben met een blending tool en inkt erover heen gegaan en wonder boven wonder vormt dit toch een soort resist, alleen neem dit een beetje van de kleur op om een lichtere tint achter te laten. / I wanted to test for a resist with the white marker. I inked up the paper with a blending tool and got a partial resist. The white does take on the color of the ink but it is quite lighter than the blended ink. 

Bij de andere kleuren maakt het niet uit of de kleur boven of onder de inkt is, het blijft dezelfde kleur. / All the other colors remains the same, whether it is above or beneath the ink

Als toevoeging aan mijn review maakte ik een kaart. Deze is terug te zien in mijn filmpje verderop in mijn bericht. / As usual I try to create something as added bonus to my review. The making of my card was captured in the video.



=== Mijn bevindingen / My opinion ===

Gezien de prijs, kan je geen goede kwaliteit verwachten. Met losse punten vind ik dit wel wat risky voor een project waar je waarschijnlijk lang aan hebt gewerkt. Maar zoals ik al hier boven zei, de punten drukken wel makkelijk terug en doen wat ze moeten. / For this price you can not expect absolute quality. The loose nibs is a bit risky to work with on a project, especially if you have spent hours on it. But as I said earlier, you could push it back in. 

Het verrassende effect van de witte stift, maakt dit voor mij een aanwinst, want je krijgt wel extra technieken erbij. / The fact that you get added techniques with the white is a plus.

Het feit dat je met de colorless blender de kleuren kunt vermengen of een verloop kunt creëren, is ook een aanwinst. / By using the colorless blender you have more value for these markers

Zijn metallic kleuren jouw ding, dan zou ik het kopen om mee te oefenen. Dan kan je de duurdere merken gebruiken voor een grote creatie. / Is metallic markers something you like to work with, then I would certainly use these to practice with, and spare the more expensive markers for the big creations.

=== Filmpje / Video ===

Zoals altijd heb ik een filmpje opgenomen. Hier zie je hoe ik de tests heb gedaan, en ook een creatie die ik ermee maakte. / As always, I have a video for you to watch, included are my tests and the card I created.


Ik vond mijn inspiratie voor mijn kaart op het YouTube kanaal van Unity Stamp Company. Het filmpje zie je hier onder toegevoegd. / For my card, I got inspiration from Unity Stamp Company.



Fijn weekend! / Have a great weekend!


LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST

PAPIER/ PAPER
- PaperMania Square base card
- WaterArt watercolor paper

STEMPELS / STAMPS
- Viva Decor Grundge

INKT / INK
- Tsukineko Versafine Onyx Black

STIFTEN & PENNEN / MARKERS & PENS
- Deco Time Metallic Twin Markers
- Kuretake Wink of Stella Glitter Brush

OVERIG / OTHER
- Tim Holts Stamp platform
- Scrapbook Adhesives EZ Runner Grand
- Painterstape

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie,
    Leuk dat je weer een product hebt getest, mooi zoals je het kaartje hebt bewerkt in ingekleurd! Ook weer een duidelijk filmpje!
    Liefs Martha!

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===