zaterdag 27 oktober 2018

Little angels bring you.................

Het is nat en koud buiten als ik deze engeltjes aan het maken ben, de hele ochtend is er al veel lawaai buiten. Om de rust te laten wederkeren heb ik een kerst cd aan gezet, Joy to the world!!! 😇 en dat werkt een stuk prettiger.


Voor vandaag heb ik geen thema, de volgende week kunnen jullie een  hele mooie bijdrage van Sandie zien! De engeltjes die ik maakte zijn niet moeilijk  te maken het vergt alleen wat handigheid. Een uurtje voor 2 engeltjes.

Je neemt een doily/papieren onderzetter, deze is door de helft geknipt vervolgens vouw je hem tot een kegeltje en zet je het vast met wat lijm. 
Knip de andere overgebleven helft door midden en maak je de 2 armpjes op de zelfde manier als het lijfje.

Rondje door de helft vouwen 
Zoals je kunt zien heb ik maar een kleine doily gebruikt met een doorsnee van 10 cm.

De helft is gevouwen en tot een kegel gevormd
Tip! gebruik lijm en maak ze met de kinderen ze zullen dit erg leuk vinden.

Hier zie je lijfje en de 2 armpjes
Alles even goed laten drogen.

Het lijfje en de vleugels zijn klaar
Er is nog 1 helft over van de doily/papieren onderzetter, deze vouw je in harmonica op zoals je hier boven kunt zien.
Daarna vouw je hem een beetje open en plakt hem aan de achterkant van het lijfje.

Tip! voor het kransje om het hoofd kun je ook een rvs schuursponsje nemen,
deze zijn er ook in koper kleur.

Met een lange stopnaald voorzien van een dubbel gevouwen lintje ga van onderuit door de hals naar boven, en haal het door de houten kraal die je al klaar hebt gemaakt door het te voorzien van een krans om het hoofdje, als laatste een mooi strikje en je plak het vast net onder het houten kraaltje.

Het engeltje is klaar om uit te vliegen
Nu het 2 de engeltje, deze is gemaakt met tule!! en strass steentjes.

Het gezichtje is met fineliner getekend

Je begint met tule te knippen,  "Zie Tip" gebruik een lange stopnaald  om het lintje door de tule en het bewerkte hoofdje te halen.

Tip!  neem een vierkantje en vouw het doormidden 
dan diagonaal vouwen, knip het mooi rond bij.

Rondje voorzien van lintje 
Maak je strikje en het hoofdje van je engel eerst voor je verder gaat, zoals je ziet heb ik het hoofdje voorzien van zilverdraad, en een beschilderd gezichtje.

Is ze niet snoezig

De vleugels zijn gemaakt van zilverwit lint met draad erin, lengte 15 cm, dit is samen gevouwen en voorzien van een dwars lintje om het bij elkaar te binden, vorm de vleugels. Plak het aan de achterkant van het lijfje wel vast met het lijmpistool. Zet het strikje onder het gezichtje vast.

Zijn jullie al begonnen met kerstversieringen te maken.

Ik wens jullie een hele fijne zaterdag en zondag toe.

Bedankt voor alle lieve berichtje.



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Doilys / Papieren - onderzetters Merkloos

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Zwarte- Rode - merkloos

 *Overig/Rest*
Lintje - Lijm pistool - Lijm Strass steentjes

7 opmerkingen:

  1. Dat is een heel mooi en lief engeltje Anita....
    daar zal je kerstboom echt van opfleuren...
    groetjes en een fijn weekend
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Rosina, ik hou van engeltjes en hun serene uitstraling, ze brengen hoop in moeilijke tijden. Deze 2 gaan zeker stralen met de kerstdagen. Een heel fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Anita,
    Wat schattig deze twee engeltjes
    Leuk gemaakt en inderdaad Leuk om te maken met kinderen!
    Bedankt voor de uitleg!
    Liefs en fijn weekend Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Martha bedankt voor je lieve woorden en groet, liefs en ook een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat zijn ze leuk, Anita! Ik herinner me dat mijn moeder ze vroeger maakte van pergamano papier. Als het goed is moet ik daar nog ergens een patroontje van hebben. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel, ja dat klopt Carina, deel je het patroon, wanneer je weer mobiel bent. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik hem tegen di tijd gevonden heb deel ik hem wel, tenminste als dat copyright technisch mag. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===