zaterdag 17 november 2018

Kerst in wit en goud / White and Gold Christmas

Wat word ik blij van kerstliederen. Als de sneeuw ook er bij komt dan ben ik helemaal blij. 
Joyful Christmas songs fills me with gladness. To complete the overall picture I need me some snow.

Het designteam is ook hard aan het hobbyen met allerlei kerst thema's. Ze worden allemaal zo geïnspireerd door jullie reacties. Hartelijk dank voor jullie constante ondersteuning en reacties. 
The design team had a blast with all the Christmas themes. They felt so inspired by your constant comments. A heartfelt thank you to all of you.

Omdat ik zo graag wil dat het moet gaan sneeuwen, heb ik gekozen voor een witte kaart met gouden details. 
My love of snow inspired the card I made today. All in white and gold details.


Wit en goud is zo algemeen voor deze tijd. Er komen altijd nieuwe technieken bij voor kaarten maken. Graag breng ik jullie een oude techniek met een tip hoe je meer kunt halen uit een snijmal. Zelf vind ik dat deze kaart een intermediaire kaart is, maar ook de beginnende hobbyist die snel iets oppakt kan het doen. Je hebt wel een stansmachine nodig. Samen met de voorbereiding kan deze kaart gemaakt worden in ongeveer een half uur. 
White and gold is a common theme for this time of the year. There is a lot of new techniques I can choose from, but I want to show you how to get more from a set of dies by using an old but well loved technique. This is an intermediate card, but if you are a beginner and quick to pick up new techniques you will be able to make this card. You will need a die cut machine. Including prep work it took about half an hour to make this card. 

=== Close-up foto's / Close up photos ===


Hier zie je twee voorbeelden van hetzelfde ontwerp. Enige verschil is de kleur glitter die ik gebruikte. Links is goud en recht is rose gold glitter.
The following examples is of the same design but different color glitter. Left is gold and right is rose gold.


Hier is dubbelzijdige tape je beste vriend. Er zijn veel verschillende tapes te vinden waaronder de rollen van Joy Crafts. Deze komen in verschillende breedtes. Maar je kunt ook de dubbelzijdige sheets gebruiken. Ook hiervan krijg je vele varianten. Vandaag gebruik ik de sheets van Top Hobby
This technique work best with double sided adhesive tape. This is available in different widths and brands like Joy Crafts. Another option is double sided adhesive sheets. These are also available from several brands. For my card I am using sheet by Top Hobby.

Nou weet ik dat de meeste mensen het niet leuk vinden om met glitter te werken maar daar is wel een oplossing voor. Door de glitter te vervangen met glitterpapier kan je hetzelfde effect creëren. Let er dan wel op dat dit de kaart zwaarder maakt en je wellicht meer postgeld moet betalen.
I am aware that some people do not like working with glitter. You could use glitter paper instead.

Alternatief voor de glitter is natuurlijk gilding flakes, gold foil en goud inkt of verf. Zelf zal ik geen inlay techniek doen voor deze kaart anders ben je wellicht een halve dag bezig met één kaart.
Some alternatives are gilding flakes, gold foil and gold ink or paint. Unless you have lots of time, the inlay technique is a task not to take on idly as it could take half a day for one card.

Het volgende voorbeeld is van de sneeuwvlok. 
The next example is the snowflake.


Door de witte sneeuwvlok eventjes verschoven op de gouden sneeuwvlok te plakken krijgt je een subtiele schaduw detail met glans. Je kunt ook nog een mooie parel in het midden plakken.
By offsetting the white snowflake on the golden one, you get a shiny shadow. You could even add a pearl in the centre of the snowflake for extra detail.

Met het volgende voorbeeld zie je de glitter door de stans heen. 
With the next example you can see the shine of the glitter through the openings of the frames.


Het glitter is makkelijk aan te brengen en dit zie je zo in mijn video die volgt. Voor de tekst heb ik  zwarte inkt gebruikt. De kaart heeft al glans genoeg en dan valt de tekst niet meer op als je dit ook in goud stempelt of embossen.
It is quite easy to add the glitter and in my video you can see how easy it is. I used black ink for the text to avoid it getting lost with all the gold and shine. 

=== Filmpje / Video ===


Fijn weekend! Enjoy your weekend!




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
PaperMania basiskaart 10,5 x 14,8 cm
RT Beheer - Paper block - Embossed oplegvel 9,5 x 14,3 cm
RT Beheer - Paper block - Goud spiegelpapier
WaterArt - aquarelpapier

* Snijmallen/ Dies*
Creative Expessions - Indian Ocean Collection Background - CED10011
Darice - Assorted Snowflakes - 2014.30

* Inkt / Ink*
Tsukineko -Versafine - Onyx black

 *Overig/Rest*
Olba - Ultra fine glitter
Top Hobby - Dubbelzijdige lijmfolie 
Ranger - Glossy Accents
Score tape

5 opmerkingen:

  1. Hoi Sandie
    Wat een mooie kerstkaart heb je gemaakt knap bedacht en uitgevoerd!
    Leuk filmpje weer!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi kaartje met het goud en gebruik van de embossing folder. Ik hou ervan. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel, heb ik iets gemist? Ik heb geen embossingfolder gebruikte... alleen snijmallen hihihihi

      Verwijderen
  3. Hihi, ik was zeker vol van de gedachten van een embossing folder, ik bedoelde de gouden glitter!! :)

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===