vrijdag 23 november 2018

Roze bloesems en vlinders

Als eerste dank je wel weer voor alle lieve reacties op mijn vorige bericht, ik hoop dat jullie deze kaart net zo mooi vinden.
Op het moment dat ik deze aan het schrijven ben ziet het buiten grijs en regent het. Het perfecte weer dus om binnen te blijven en aan onze blog te werken.
Voor de afwisseling deze keer eens geen kerstkaart, maar roze bloesems en vlinders, om te geven als opkikkertje om iemand op te vrolijken.

Roze bloesems en vlinders  door vmcdesigns.nl

Het thema voor mijn kaart deze week was om iets te maken met het weven van papier, het is de trellis geworden voor de bloemen op vast te zetten. Deze kaart is op zich gemakkelijk te maken en moet ook voor een beginner te doen zijn, hij is alleen bewerkelijk omdat het zoveel kleine bloemetjes zijn. Binnen een uurtje zou deze te maken moeten zijn.

De basis van mijn kaart had ik al een hele tijd terug gemaakt en apart gelegd omdat ik niet wist wat ik er verder mee moet doen.
Dit was gewoon een standaard kaart van 15 bij 10.5 cm, waar ik een rasterwerk opgemaakt had, door er eerst een vorm uit te snijden, hier op het rasterwerk aan te brengen met allemaal reepjes papier en er daarna een opleg vel op te plakken met de uitgesneden vorm op dezelfde plaats, zodat je een soort doorkijkvenster kreeg.

Roze bloesems en vlinders  door vmcdesigns.nl
Het rasterwerk aan de binnenkant.
Het idee om deze kaart verder te gebruiken kreeg ik na het zien van verschillende snijmallen bij AliExpress.
Deze snijmallen bestonden uit allemaal kleine bloemetjes, althans de foto's die erbij stonden.
De snijmallen zelf hadden het bloemetje maar 1 keer, en deze moest je gewoon vaker uitsnijden.
Hoewel ik ze heel leuk vond, heb ik ze toch maar niet gekocht.

Tip! kijk eens bij je ponsen en andere materialen of je niet al iets soortgelijks hebt. 

In plaats daarvan heb ik een van mijn bloemetjes ponsen genomen en tig keer hetzelfde bloemetje geponst van het roze geflocked papier, die ik jaren terug op rollen gekregen heb van een buurman.

Roze bloesems en vlinders  door vmcdesigns.nl
Hier is het stammetje goed te zien.
Bij 1 van de sets met snijmallen die ik heb zat ook een soort stammetje, hier heb ik alle kleine bloemetjes omheen geplakt zodat het lijkt alsof het een boompje is wat tegen een witte trellis aanstaat.
In de hartjes van alle bloemetjes zijn plakpareltjes geplakt.
Van hetzelfde papier als de bloemen heb ik 3 vlinders geponst en dezelfde pareltjes gebruikt voor op lijfje.

Roze bloesems en vlinders  door vmcdesigns.nl
De bloemetjes en de vlinder van dichtbij.
Op mijn eigen blog heb ik een beknopte versie van deze post maar dan in het Engels geschreven.Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


Pinterest  
Twitter    
Carina VelingYoutube  
                - vmcdesigns.nl

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Make me - Basis kaart
Merkloos - Flock papier - Wit papier

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - Sentiment

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - Boomstammetje

* Inkt / Ink*
Tsukineko Brilliance -
Pearl Orchid - BD-34

 *Overig/Rest*
AliExpress - Plakparels
Stampin' Up! - Vlinder pons

2 opmerkingen:

  1. Carina, leuk idee met de trellis lijkt echt op een bloemrank die naar boven groeit, en het weg werken van je trellis aan de achterkant vind ik een goed idee. Alles past mooi bij elkaar. Liefs en fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Anita, ik ben er eigenlijk zelf ook heel tevreden over.
    Zo zie je maar weer dat je niet altijd nieuwe snijmallen hoeft te kopen, ik kon het ook goed doen met een oude bloemen pons.
    Eigenlijk gebruik ik deze pons vaker als ik kleine bloemetjes nodig heb.

    liefs en een fijn weekend alvast
    Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===