zaterdag 26 januari 2019

Valentijns Stepkaart met gekartelde rand / Valentines Step Card with serrated edge

Wat ben ik een happy camper vandaag.... We hadden sneeuw. Geweldig. Ook dat dit nog blijft liggen vind ik mooi. Wat maak het nog mooier? Als ik jullie reacties lees bij al de berichten. Geweldig zijn jullie.
I am a happy camper!! We had the first snow that lasted for three days. I find it so beautiful and your comments on our blog posts compliment it with even more beauty.

Met al de kou moeten we dan wel zoeken naar iets verwarmend. Wat is warmer dan liefde? Dus een Valentijns stepkaart met een gekartelde rand.
But you do need some warmth and what is warmer than love? So I decided to make a valentines step card with a serrated edge.


Een stepkaart is voor elke doelgroep makkelijk te maken als je maar de diagram begrijpt. Sommige mensen werken vanaf een diagram en andere door te zien hoe dit gemaakt wordt. Dan heb je geluk dat ik beiden in mijn filmpje bespreek.
Anyone can make a step card but you have to understand the diagram. Some people prefer to work from a diagram and others prefer to see how it is made. You are in luck because I discuss both in my video at the end of my blog post.

=== Diagram & Laagjes / Diagram & layers ===


Het diagram is gemaakt voor de beginnende hobbyist die nog niet vertrouwd is om een rechte lijn te vervangen met een gekartelde rand. Alle maten staan vermeld op het diagram. In mijn filmpje verderop in mijn bericht leg ik deze diagram stap voor stap uit en kan je ook zien hoe ik de gekartelde rand heb gemaakt.
The diagram that follows are intended for beginning hobbyists that aren't that experienced with creating serrated edges. All measurements on the diagram can be exchanged to your own preferred measurements. In my video I explain how you can use a simple die to create the serrated edge.




Voor het vouwen van het step gedeelte begin je met een berg- en dan een dalvouw en ga zo door tot je de laatste vouw heb gemaakt.
To fold the steps, you start with a mountain fold followed by a valley fold, and continue in the same order till you reach the last fold line.

Er komen ook nog een aantal laagjes bij voor het versieren van de kaart. De maten staan niet vast als je een andere maat wilt kan dit ook maar voor mijn kaart heb ik onderstaande maten gebruikt.
I added the layers needed to make this card in an illustration. The measurements can be changed to suit your own card size.



=== Close-up foto's/ Close up photos ===

Ik begin met mijn concept. Meestal haal ik inspiratie uit "memory lane". Ik kreeg van mijn man een CD van Volumia toen ik nog in Zuid Afrika woonde. Vandaar al de tekst. Mijn concept kaart is ideaal voor wanneer een geliefde op reis moet gaan.
I always get inspiration from memory lane when creating concepts. My husband gifted me with a cd by Volumia while I was still living in South Africa. I took text from the lyrics. The concept idea is ideal for when your love one will be going away for work in another country or state.


De tekst heb ik met de hand gedaan maar ik kreeg veel krampen tijdens het schrijven en heb voor mijn echte kaart besloten om stempels te gebruiken.
I got a lot of cramps in my hands while doing the hand lettering and decided to use stamps instead for the actual card.


Zoals eerder vermeld heb ik gekozen voor een gekartelde rand. Dit geeft visuele interesse aan de kaart. Hoe ik de rand heb gemaakt zie je in mijn filmpje dat volgt.
As mentioned earlier in my blog post, I opted for a serrated edge. It creates visual interest. Check out the following video where I explain in detail how I created the serrated edge.

=== Filmpje/ Video === 


Creatief weekend! / Have a crafty weekend!



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Papicolor - Card stock Raven Black
Marianne Design - Designpapier
Craft Sensations - glitter papier
Wit Card stock

 * Stempels/ Stamps * 
Marianne Design - Karen Joan Hartjes regen - KJ1703

* Snijmallen/ Dies*
Creative Expressions - Stitched hills & clouds - CED1495
Penny Black - Heartlets - 51.294
Triggered Emotions - Nested circles - 2560377
Vaessen Creative - Ovals - 3624.010

* Inkt / Ink*
Wendy Vecchi - Make Art Blendable dye ink - Red Geranium - WVD62646
Wendy Vecchi - Make Art Blendable dye ink - Watering Can - WVD62677

*Overig/Rest*
Tim Holtz - Stamp platform
Scrapbook Adhesives - EZ Runner Grand
Vaessen Creative - Score Easy Scoreboard
Pergamano Pincet
Blending Tools
Schaar

8 opmerkingen:

  1. O, wat mooi Sandie, en een duidelijke uitleg, leuk van je stepkaart plaatje. fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Sandie
    Wat een leuk model en zo mooi aangepast heel mooi ook het DP vind ik prachtig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martha. Zelf ben ik niet zo van DP maar deze van Marianne Design is echt mooi.

      Verwijderen
  3. Super leuke kaart en ook duidelijke beschrijving

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super kaart Sandie, en wat een mooi handschrift heb jij!
    Wilde dat ik zo mooi kon schrijven. :)

    Dank je wel voor de goed uitleg.
    fijn weekend
    xxx Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat weet ik niet zo goed. Is maar een gewone handschrift hoor... hahahha dankjewel en graag gedaan.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===