maandag 11 maart 2019

Memories of love

Graag wil ik jullie weer bedanken voor de leuke reactie's op mijn bericht van vorige week, altijd weer leuk om te lezen. Voor deze week kreeg ik een thema "fotolijstje" pimpen en dat kwam heel goed uit.
Had er nl. nog een fotolijstje staan met een hele dierbare foto die echt aan een opknapbeurt toe was.


Moeilijk om zo iets een nieuwe "Look" te geven is het absoluut niet, met een beetje creativiteit kom je al een heel eind. Wel neemt het wat tijd in beslag maar dat heeft meer te maken met de droog tijden tussendoor, dus hoelang ik er mee bezig ben geweest kan ik eigenlijk niet zeggen. Je moet er gewoon wat geduld voor hebben.

close-up van het lijstje

Natuurlijk ben ik begonnen om eerst het fotolijstje uit elkaar te halen, want met al dat geklieder werkt dat wel zo prettig. Daarna heb ik het voorzien van een laag witte gesso (het lijstje was overigens ook wit van kleur) dit heb ik aan de lucht laten drogen, daarna voorzien van een laag witte structuur pasta en dit ook weer aan de lucht laten drogen. De structuur pasta geeft een beetje een ruwe structuur op de lijst.

 Hier is goed te zien dat het lijstje ruw is en de vlindertje bewerkt zijn.

Tip: Wil je sneller achter elkaar doorwerken dan kun je het natuurlijk ook drogen met de heattool.

Met een maskstencil heb ik in de linker boven hoek twee vlindertjes gemaakt ook met witte structuurpasta, aan de rechterkant twee hartjes van een soort kurk bevestigd en ook voorzien van een beetje structuurpasta. Aan de onderrand wat takjes en bloemen bevestigd, dit heb ik vast gemaakt met de lijmpistool en ook hier structuurpasta overheen gedaan. Toen alles goed droog was het geheel een 
een "Finishing  touch" gegeven met wat Nuvo mousse oud rose en een vleugje goudkleurige gilding wax. Tenslotte het lijstje weer in elkaar gezet met de dierbare foto, die veel mooie herinneringen naar boven brengt.😍

Hier nog een close-up van de bloemenrand aan de onderkant

Zijn jullie ook van het op pimpen van dingen die niet zo mooi meer zijn, en ze voorzien van een nieuw jasje?

Ik hoor het graag, en als jullie eens een thema of techniek willen zien laat het ons weten, wij zijn er altijd voor in om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Wens jullie nog een fijne week toe.




===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
 * Stencils/Mask *
Dutchdoobadoo - Maskstencil vlinders CE 185074/1003

*Overig/Rest*
Fotolijstje
Dutchdoobadoo - Gesso wit-structuurpasta wit
Twee hartjes van een soort kurk (uit eigen voorraad)
blaadjes en bloemen ( uit eigen voorraad)
Nuvo - Mousse (oud rose) 309908/0814
Pebeo - Gilding wax goud

6 opmerkingen:

  1. Wauw Willie,dat heb je erg mooi gemaakt,zo’n mooie combinatie met de zwart-wit foto!! Ik zou graag embossen met bv stempels die een mooie gekleurd laagje krijgen willen zien, maar misschien staat het hier al ergens op jullie gezellige blogje?! Ik heb weer genoten van je mooie post hier, fijne maandag en lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wilma er staat al vast wel iets op ons blog van heat embossen,maar ik ga er een keer extra aandacht aanbesteden, moeilijk is het absoluut niet maar wel erg leuk om te doen. dank je wel voor het langskomen

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie op m’n blogje en de link,ik moet heb nog bekijken maar dat gaat goedkomen! Fijne dag en lieve groetjes, Wilma

      Verwijderen
  3. Het is schitterend geworden Willie!!
    Herinneringen zijn er om gekoesterd te worden.
    Lies Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Willie,
    Dat eb je mooi gedaan prachtig zoals die mooie foto uitkomt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig geworden Willie,
    Zo mooi.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===