donderdag 25 juli 2019

Santa's hat and candy cane may it bring you joy

De zomer laat zich van zijn warmste kant zien deze afgelopen week, voor sommige kan het niet warm genoeg zijn, ook zijn er mensen die liever genieten van kouder weer.
Mijn blogbericht gaat over  mandala stempelen, ik heb gekozen voor een kouder thema en daarbij wil ik jullie laten zien dat je ook heel goed een mandala kunt stempelen voor een Noorse uitziende kerstkaart.


Met alle voorbereidingen ben ik 3 kwartier met het kaartje bezig geweest, het is voor iedereen te doen, het is wel secuur werken 😊 met het stempelen.

Als basis heb ik een witte linnenstructuur kaart genomen, hier boven op heb ik een raster gemaakt van kerstgroen linnenstructuur papier. Om te stempelen heb ik ook wit linnen karton gebruikt genomen.

De kaart in volle glorie

Tip!
wist je dat je heel goed aan de achterkant van je linnen structuur kunt stempelen en inkleuren.

De rode inkt is van Memento, hiermee heb ik de grote ijs ster van Craft Sensations mee gestempeld. uit de set van Joy Crafts heb ik de kleine ster, candy cane als ook de tekst Santa Claus is coming to town heb ik gebruikt.


In onderstaande video zie je hoe Sandie aan het stempelen is met de sjablonen.


Het gaat echt heel gemakkelijk om een mandala te stempelen.

Het fijnste is wanneer je een stamping tool hebt met een magneet vel erin.


Tip! heb je geen stamping tool met magneet vel, bij de Action verkopen ze fotomagneetvellen  en daar gaat het prima mee, 2 stuks voor 0.99 cent snij hem op maat en stempelen maar!


De Joy stempel set

Dit is echt een hele fijne set om mee te stempelen ik heb hem al jaren, ik denk ook niet dat hij nog te koop is in de winkels sorry girls!!

De gebruikte materialen

Het kerstmutsje heb ik 1 x wit en 1 x rood, en van een ander setje van de kerstsok heb ik het pluisballetje genomen om zo meer volume te rijgen.

Tip! kijk eens tussen je snijmallen je kunt heel vaak leuke combinaties maken.

Santa`s hat

Bedankt dat je mijn blog bezocht en een reactie achterliet, ik lees ze altijd met veel plezier!!
Kleur of maak jij wel eens mandala`s. Laat je werk zien bij ons op de Facebook https://www.facebook.com/groups/hobbyalternatiefleden 

Een fijne dag gewenst!!!


  

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobby beurs  - Wit - Groen

* Stempels/ Stamps * 
Joy Crafts - Kerst Buttons 6410/0170
Craft Sensations - Kerst ijsster

* Snijmallen/ Dies*
Nellie Snellen MFD - Frame dies 056 vierkant
Aliexpress - Kerstmuts - Kerstsok

* Inkt / Ink* 
Memento - Rubarb Stalk  301

 *Overig/Rest*
Nellie Snellen - Stamping platform STB002 - Glitters - Lijm
Marianne Design - Octagon Template
Marianne Design - Hexagon Template
Marianne Design - Pentagon Template
Marianne Design - Square Template

11 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita
    Wat een leuk kerstkaartje heb je gemaakt!
    Pas geleden stond er op jullie blok een hulppatroon om zo'n mandala te stempelen, ik weet even niet meer wie het heeft gepost, maar ik heb het uitgeprint en gelaminerd, binnenkort zal ik er eens mee aan de slag gaan
    Bedankt voor de goede tips!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Martha, ik had die de vorige keer geplaatst. Ik zal eens kijken of het mogelijk is om de templates in onze facebook groep te plaatsen. zodat iedereen er profijt van kan hebben. :)

      Ik denk namelijk niet dat ik die hier in het blog op een aparte tab kan zetten. Zou wel ideaal zijn natuurlijk. :)

      Liefs Carina

      Verwijderen
    2. Dag Martha, dank je Carina heeft ze al op Facebook geplaatst. Maar volgens mij heb jij geen Facebook. ik ga eens kijken of ik ze dan op een andere manier naar je toe kan laten komen.
      Liefs Anita

      Verwijderen
    3. Hoi hoi Anita
      Klopt ik heb geen facebook, in dit geval wel even jammer, maar lief als je het hulppatroon hier wilt plaatsen!
      Liefs Martha

      Verwijderen
    4. Hallo Martha, ik heb alle links voor de templates aan dit blog voor je toegevoegd.
      Ze staan onderaan in de producten lijst bij "overig"

      Veel plezier ermee.
      Gr Carina

      Verwijderen
    5. Even een aanvulling voor de mandala kan je het beste de Octagon gebruiken. :)

      liefs Carina

      Verwijderen
  2. Hoi Anita, hij is echt heel leuk geworden, ook een lekker fris thema voor nu. :)

    Doe lekker rustig aan, doe ik ook. ;)
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja heerlijk fris, ik ben maar weer aan een kerst kaart begonnen :) ik doe heel rustig aan.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had deze even gemist Anita! Erg mooi gedaan!
    Fijn weekend xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Wilma, leuk dat je komt kijken, vanaf de volgende week sta ik op de woensdag.
    Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===